مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > مدرسه زیبایی > , , , , , > چطور از پرایمر استفاده کنیم؟

چطور از پرایمر استفاده کنیم؟

3
(3)

چطور از پرایمر استفاده کنیم؟

در مقالات قبل درباره انواع پرایمر با کاراییهای مختلف پرایمر‌ ضد پیری،  پرایمر روشن‌کننده، پرایمرهای مرطوب‌کننده قبل از استفاده از کرم پودر ، فواید آنها و نکاتی که باید در رابطه با پرایمر مد نظر داشته باشیم ارائه شد و در این بخش در نظر داریم تا در رابطه با نحوه انتخاب پرایمرتوضیحاتی ارائه دهیم تا به خرید بهتر پرایمر متناسب با پوست کمک کنیم.در این راستا ابتدا به بررسی انواع پرایمر میپردازیم

پرایمر درست مانند یک ضمانت‌نامه برای نگه‌داری از آرایش می‌ماند و هدف اصلی‌شان آرایش بی‌نقص روی صورت شماست. شما می‌توانید از هرگونه محو شدن و ریختگی آرایش جلوگیری کنید به‌شرط اینکه پرایمری مناسب را انتخاب کنید و از آن به‌عنوان زیرساخت آرایشی استفاده کنید. البته پرایمرهای زیادی هم وجود دارند که حاوی SPF بوده و مواد مغذی پوست بوده و به‌جز نگه‌داری از آرایش به مراقب پوستتان نیز کمک می‌کنند، باهم به بررسی برخی از این پرایمرها می‌پردازیم:

پرایمرهای محوکننده

این پرایمرها مثل فیلترهای محوکننده دوربین عمل می‌کنند. شرکت آرایشی «ایو سن‌لورن» پرایمرهایی تولید کرده است که با بهره‌گیری از تکنولوژی بازتاب نور، تأثیری فیلتر کننده و بدون نقص را به پوست شما می‌دهند.

پرایمرهای تصحیح رنگ

این نوع پرایمرها در رنگ‌های مختلف وجود دارند و به همین دلیل در هر ناحیه از پوستتان می‌توانید از یک نوع آن استفاده کنید. به‌طور مثال برای پوشاندن نقطه‌های قرمز روی پوست می‌توانید از پرایمر سبزرنگ استفاده کنید. اگر صورتتان خسته به نظر می‌رسد می‌توانید از پرایمر صورتی و در صورت زرد بودن آن از رنگ آبی و یا بنفش استفاده کنید.

چطور  از پرایمر استفاده کنیم

چطور از پرایمر استفاده کنیم

پرایمر‌ ضد پیری

 این نوع پرایمرها که هر دو خاصیت محافظت و بازسازی را در خود دارند معمولاً حاوی ماده‌ SPF به‌منظور محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید هستند. به‌علاوه برخی از این پرایمرها حاوی موادی سالم مانند «پپتاید» و «نیاسین» هستند که به بازسازی ساختار و رنگ پوست کمک می‌کنند.

پرایمر روشن‌کننده

 این پرایمرها به کرم پودر شما کمک می‌کنند تا بیشتر رنگ پوستتان مشخص باشد. شما می‌توانید این پرایمر را مستقیم روی پوستتان (بینی، خط ابرو، استخوان گونه) بزنید و به صورتتان بعد بدهید. حتی می‌توانید از پرایمر حاوی هایلایتر به‌جای کرم پودر استفاده کنید.

پرایمر کوچک‌کننده منافذ

 اگر  منافذتان روی صورتتان ناراحتتان می‌کند وقت آن رسیده است که این نوع پرایمر را امتحان کنید، این پرایمرها که مخصوص پوست‌های چرب هستند منافذ را محو می‌کنند و جلوی برق زدن پوستتان را می‌گیرند.

پرایمرهای مرطوب‌کننده

 استفاده از کرم پودر روی پوست‌های خشک و بدون رطوبت می‌تواند خیلی سخت باشد چراکه کرم پودر در خطوط صورت فرو می‌رود و به‌خوبی تمام‌صورت را پوشش نمی‌دهد. اگر شما هم از این دسته از آدم‌ها هستید حتماً یک پرایمر مرطوب‌کننده برای خودتان تهیه کنید. این پرایمرها که حاوی ویتامین B3، فیلرهای «هیالورونیک» و عصاره «لیسی» هستند به کرم پودرتان اجازه نمی‌دهد که وارد خطوط صورت و قسمت‌های خشک آن شود و ظاهری صاف و یکدست را برای شما ایجاد می‌کنند

.

نحوه استفاده از پرایمرها

زمانی که پرایمر مناسبتان را انتخاب کردید باید نحوه استفاده از آن را نیز یاد بگیرید :

اولین قانون استفاده از پرایمر این است که همیشه باید قبل از آن از مرطوب‌کننده استفاده کنید تا پرایمر در همه جای صورتتان به شکل مساوی تقسیم شود. همیشه بعد از استعمال مرطوب‌کننده چنددقیقه‌ای به پوستتان استراحت بدهید و سپس پرایمر موردنظرتان را بزنید. نکته‌ای که قبلاً به آن اشاره کردیم این است که حتی مقدار خیلی کمی از پرایمر هم می‌تواند کل صورت شما را بپوشاند، بنابراین کمی از این محصول را روی نوک انگشتان خود زده و همیشه از وسط صورتتان شروع کنید و به سمت بیرون صورتتان بروید،  چراکه شما باید پوششی سبک از پرایمر را ایجاد کنید. همچنین بعد از استفاده از پرایمر چنددقیقه‌ای به آن فرصت داده و سپس از کرم پودرتان استفاده کنید.

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 3

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها