مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > مدرسه زیبایی > , , , , , , > تمیزکردن براش های آرایشی

تمیزکردن براش های آرایشی

0
(0)

چگونه براش های آرایشی خود را با کمترین زحمت به خوبی تمیز کنید

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ نحوه صحیح تمیزکرن براش های آرایشی بدون کمترین زحمت را به شما خواهیم گفت .

واقعا انجام دادن این کار ساده تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید .

 

تمیز کردن براش میکاپ های درست مانند پرداخت مالیات، قبض، کارهای روزمره مانند مسواک زدن و خیلی از موارد دیگر، باید در لیست کارهای ضروری شما باشند .

شاید وسوسه شوید تا از براش کرم پودر دیروز خود استفاده کنید، یا هم چنان به وسیله آن به صورت خود پودر بزنید و باز هم دوباره برای میکاپ فردای خود به کار ببرید .

تمیز کردن براش های آرایشی واقعا ارزشش را دارد زیرا از جهات مختلفی به سلامتی شما مربوط می گردد. هم چنین به این ترتیب خیال تان راحت می شود .

تمیزکردن براش های آرایشی

تمیزکردن براش های آرایشی

نکنه مهم :

از جایی که میکاپ و چربی ها روی براش ها و اسفنج های آرایشی تجمع می یابند ، می توانند محل مناسبی را برای رشد و تکثیر باکتری ها و ریز موجودات دیگر فراهم بیاورند و این موضوع یعنی به وجود آمدن جوش، گل مژه، عفونت باکتریایی و شیوع تبخال .

استفاده از براش ها و اسفنج های کثیف آرایشی نه تنها موج التهاب پوست می گردد ، بلکه عفونت هایی را به وجود می آورد . البته نیاز نیست یادآوری کنیم که این موضوع برای ماندگاری براش های آرایشی نیز اصلا چیز خوبی نیست . زیرا مواد باقی مانده و تجمع یافته روی براش ها می توانند آن ها را سریع تر خراب کنند و هم چنین روی میکاپ و آرایش شما نیز تاثیر می گذارند .

روش های متنوعی برای شستن براش ها و اسفنج های آرایشی در شبکه های اجتماعی محبوب شده است . از شستن آن ها با مایع ظرف شویی تا قرار دادن بیوتی بلندرها در روغن زیتون و سپس در مایکروویو و غیره  اما در هر صورت ضروری است در این زمینه مطابق با توصیه های متخصصان پیش بروید .

ما در این جا نتیجه گفتگوهای خود را با چندین متخصص زیبایی با شما در میان می گذاریم تا با پیشنهادات آن ها درباره این که چگونه براش های آرایشی را تمیز کنید ، چه زمانی باید براش های میکاپ را بشویید و چه شوینده ها و اکسسوری های پاک کننده ای برای استفاده در این زمینه بهتر می باشند، آشنا شوید .

 

 

هر از چند گاهی باید براش های آرایشی خود را بشویید؟

از جایی که براش های میکاپ می توانند مکان خوبی برای رشد و تکثیر باکتری ها فراهم کنند . باید حداقل یک بار در هفته شسته شوند . این قاعده و قانون بسیار ضروری برای ابزارهایی است که در بخش های حساس اطراف چشم ها به کار می روند، مخصوصا اگر این ابزارها برای محصولات مایع و یا کرمی مورد استفاده قرار می گیرد .

زیرا بیشتر می توانند محیط مناسبی را برای باکتری ها مهیا نمایند . برای ابزارهایی که برای محصولات خشک پودری به کار می رود (که محیط مناسبی برای رشد میکروب ها می باشد) و یا براش و اسفنج هایی که برای بخش های دیگر صورت مانند گونه ها و ابروها استفاده می شوند، می توانید آن ها را هر یک هفته در میان بشویید .

برخی از سالن ها و آرایشگاه ها، هر هفته ای یک بار براش های خود را با آب و صابون می شویند و در طول هفته نیز از اسپری های تمیز کننده مخصوص براش ها به کار می برند (معمولا بعد از هر بار استفاده برای مشتری). هم چنین استفاده از الکل رابینگ برای ابزارهای حساسی مانند براش های لب نیز توصیه می شود.

برای اسفنج های آرایشی نیز بهتر است بعد از هر باز استفاده آن ها را با صابون مایع یا صابون خشک بشویید و تمیز کنید .

 

چه زمانی باید براش ها و اسفنج های میکاپ خود را جایگزین کنید؟

به نظر می رسد که هر کسی با این حقیقت موافق می باشد که اگر براش های آرایشی به درستی تمیز شوند، می توانید سال های سال بدون این که مشکلی پیش بیاید، از آن ها استفاده کنید . به این ترتیب به ندرت نیاز دارید تا آن ها را دور بیندازید . بعد از این که تصمیم گرفتید که دیگر از این براش ها استفاده نکنید، می توانید از آن ها برای کارهای دیگری مانند نقاشی به کار ببرید .

همه چیز به دقت شما و این که چقدر از براش استفاده می کنید، بستگی دارد . اما نشانه های واقعی که نشان می دهد باید براش ها را دور بیاندازید این است که متوجه ریزش مو یا کنده شدن پرزهای این براش ها می شوید و یا زمانی که بوی ناخوشایند از آن ها احساس می شود . این موضوع برای اسفنج های آرایشی نیز صدق می کند . زمانی که بیوتی بلندر شما تکه تکه می شود یا بوی ناخوشایندی دارد، باید سریعا آن را عوض کنید . برای افزایش ماندگاری براش ها، توصیه می شود حتی جایی که براش ها را در آن نگاه می دارید نیز هر از چند گاهی تمیز کنید .

و اگر متوجه شدید که پرزها و موهای براش از دسته خود جدا می شوند، با یک وسیله به خوبی آن ها را محکم کنید (چسب، انبردست یا هر چیز دیگر) به این ترتیب می توانید هم چنان از براش مورد علاقه خود استفاده کنید .

 

 

ابزارهایی که نیاز دارید

شوینده های مخصوص براش ها و اسفنج های میکاپ در انواع مختلفی در بازار وجود دارند که هم به صورت اسپری می باشند که به تازه و با طراوت شدن براش ها کمک می کنند هم به صورت پودر یا مایع در دسترس قرار دارند .

شوینده های مایع نیز در مواقعی که عجله دارید بسیار گزینه عالی می باشند. به این ترتیب می توانید براش پلک خود را به سرعت تمیز کرده و برای چین پلک خود استفاده کنید.

این مواد شوینده برای استفاده روزمره نیز مناسب می باشند و هر گونه کثیفی و عوامل عفونت زایی را در یک مرحله از براش ها و اسفنج های آرایشی پاک می کنند .

بهتر است برندهایی را برای شوینده های براش و اسفنج پیدا کنید که خاصیت تمیزکنندگی بالایی دارند و به سرعت هم خشک می شوند . به این ترتیب این ابزارهای آرایشی شما بوی مواد شیمیایی نیز به خود نمی گیرند و نرم و لطیف و آماده استفاده می شوند.

اگر محصول باکیفیتی را در این زمینه انتخاب کنید، می توانید مدت ها از آن به کار ببرید. زیرا استفاده از مقدار اندکی از آن برای تمیز کردن مناسب براش ها و اسفنج ها کفایت می کند. این مواد شوینده قوی تر از صابون و آب عمل می کنند .

هم چنین یافتن فرمولی که به سرعت خشک می شود نیز طول عمر براش ها را افزایش می دهد و آن ها را نرم و لطیف می نماید ، بدون این که حالت روغنی و چربی روی آن ها بر جای بماند .

بسیاری از طرفداران میکاپ و حتی افراد حرفه ای نیز به دنبال مایع ظرفشویی و دستشویی برای پاک کردن براش های خود می باشند، آن ها به اندازه کافی ملایم می باشند تا برای براش ها استفاده کنید و دارای موادی می باشند که چربی و پودرها را از بین می برند.

می توانید از صابون های ملایمی استفاده کنید که از مواد ارگانیک ساخته شده اند و بقایا باقی مانده میکاپ روی براش ها و اسفنج ها را به خوبی از بین می برند. به طور مثال وجود روغن درخت چای که دارای خواص ضد میکروبی است، برای پاک و تمیز نگه داشتن براش ها گزینه مناسبی در نظر گرفته می شود.

گزینه دیگر استفاده از مایع دستشویی و ظرفشویی برای براش هایی است که موها و پرزهای طبیعی دارند ؛

شما می توانید چنین محصولاتی را در سوپر مارکت و فروشگاه ها محل زندگی خود پیدا کنید. به این ترتیب براش ها و اسفنج ها بوی تازگی و تمیزی می دهند و تمامی رنگ براش ها از بین می روند .

انواع مشخصی از شوینده ها می توانند در از بین بردن محصولات میکاپ موثرتر باشند . شستشو و تمیز کردن براش ها و اسفنج ها با صابون جامد نیز برای از بین بردن محصولات کرمی تر مناسب می باشند، مانند کانسیلرها، رژلب ها و کرم پودرها. این صابون ها همه کثیفی ها را از بین می برند. صابون مایع نیز تنها چیزی است که رنگ تمام بیوتی بلندرها را از بین می برد .

هم چنین استفاده از صابون های مایع برای بیوتی بلندرهایی که سرشار از کانسیلر و کرم پودر می باشند بسیار عالی است . هر صابون ملایمی می تواند چنین نتیجه ای برای شما داشته باشد .

در طول پروسه تمیز کردن، از کیسه یا لیف های بافت مخصوص شستشو استفاده کنید که به از بین بردن کثیفی ها و مواد باقی مانده آرایشی روی براش ها و اسفنج ها کمک می کنند و بسیار موثرتر می باشند، زیرا به خوبی پیگمنت های را از روی این ابزارها پاک می نمایند  از براش ها گرفته تا اسفنج ها .

کیسه ها و لیف های مخصوص نیز خاصیت مکشی دارند که از کثیف شدن سینک ظرفشویی تان جلوگیری می کنند .

گزینه دیگر استفاده از پدهای سلیکونی مخصوص براش و اسفنج ها می باشد . این پدها دو سطح برای تمیز کردن براش چشم و براش میکاپ صورت دارند . برخی از این پدها دستگیره ای دارند تا به خوبی بتوانید آن ها را در دست خود نگاه دارید .

 

تمیزکردن براش های آرایشی

تمیزکردن براش های آرایشی

 

پروسه مرحله به مرحله

به طور کلی میکاپ آرتیست ها که با آن ها صحبت کردیم، روش های مشابه ای برای تمیز کردن براش با انواع محصولات مختلف داشتند. در هر صورت ما جمع بندی از این پروسه ها با چند توصیه بیشتر از هر کارشناس و متخصص خدمت تان عرض می کنیم. اگر می خواهید اسفنج آرایشی خود را تمیز کنید، همین روش نیز می تواند به کار برده شود.

 

 

تمیز کردن فوری با یک اسپری

1.چند بار به براش خود اسپری کنید، به گونه ای که سری مویی براش به سمت پایین باشد تا از این که رطوبتی به چسب دسته براش تماس داشته باشد و موجب شل و افتادگی آن شود، جلوگیری به عمل بیاید.

2.براش خود را روی یک دستمال تمیزی و حوله کاغذی بچرخانید تا پیگمنت و رنگدانه های محصولات آرایشی به آن ها آغشته شوند.

  1. اجازه دهید براش ها روی یک سطح مسطح خشک شوند.

 

 

تمیز کردن سریع با یک شوینده مایع

1.یک کاسه را با یک لایه باریک محلول مورد نظر پر کنید.

  1. نوک براش ها را درون محلول فرو ببرید.
  2. به آرامی براش را روی حوله کاغذی یا حوله میکرو فایبر عقب و جلو ببرید تا زمانی که تمام بقایای میکاپ از بین بروند و تمیز احساس شوند.
  3. اجازه دهید براش های تان روی یک سطح مسطح در هوای آزاد خشک شوند.

 

 

تمیز کردن عمیق با صابون و آب

1.براش ها را به گونه ای در دست بگیرید که سر مویی آن ها به سمت پایین باشد، به آرامی آب ولرم را در سینک ظرفشویی یا روشویی باز کنید و نوک براش ها را مرطوب نمایید. به این ترتیب آب و رطوبت با دسته براش ها برخورد ندارد تا موجب آسیب به آن ها شود (مخصوصا اگر دسته براش ها چوبی می باشند، اهمیت این موضوع بیشتر می شود) . لازم نیست که به طور کامل موهای براش را در آب غوطه ور کنید و هم چنین از شستشو براش ها با آب داغ نیز باید خودداری به عمل بیاورید، چون چسب دسته آن ها شل می شود .

 

  1. یک مقدار از صابون مورد نظر خود را به یک پد سیلیکونی و یا لیف و کیسه مخصوص بزنید و براش ها را روی آن بچرخانید تا هرگونه کثیفی و رنگ و پیگمنت ها بیرون بیاید و از بین برود. اگر از صابون جامد استفاده می کنید، براش میکاپ یا اسفنج خود را به آرامی روی صابون بمالید تا کف ایجاد شود .

 

  1. به آرامی براش و اسفنج آرایشی را فشار دهید تا هرگونه مواد شوینده و آب اضافه آن گرفته شود.

 

  1. دوباره با آب خالی بشویید. در این حالت نیز سری براش باید به سمت پایین باشد. باز هم تکرار می کنیم که نباید به طور کامل موهای براش را در آب غوطه ور کنید و هم چنین از استفاده از آب داغ ممانعت به عمل بیاورید.

 

  1. به آرامی آب اضافه براش و اسفنج ها را بگیرید و اجازه دهید تا در هوای آزاد خشک شوند.
  2. بهتر است براش های تان را روی یک حوله کاغذی یا حوله ساده قرار دهید تا خشک شوند. میکاپ آرتیست ها توصیه می کنند تا در این مرحله، سری براش ها را از لبه میز بیرون بگذارید. از این رو چرخش هوا در اطراف سری مویی براش ها، موجب خشک شدن سریع آن ها می شود.

 

  1. می خواهید روند خشک شدن را افزایش دهید؟ می توانید پنکه را جلوی آن ها قرار دهید. تنها مطمئن شوید که از سشوار برای خشک کردن براش ها استفاده نمی کنید که ممکن است موجب آسیب به پرزها و حتی دسته آن ها شود.

 

 

منبع مقاله :

https://www.self.com/story/makeup-brush-cleaning-method-that-doesnt-suck

 

 

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها