مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > مدرسه زیبایی > , , , , , , , > رسیدگی به ناخن ها در منزل

رسیدگی به ناخن ها در منزل

0
(0)

6 توصیه برای این که رسیدگی به ناخن ها در منزل را به درستی انجام دهید

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما  بهترین راه رسیدگی به ناخن ها در منزل را به شما خواهیم گفت .با ما همراه باشید .

از جایی که فاصله گذاری هایی اجتماعی هنوز در جریان است . و مقامات دولتی هنوز هم اصرار می کنند از خدمات غیر ضروری استفاده نشود . باید توقفی در برنامه های همیشگی مان ایجاد کنیم  مانند خدمات زیبایی . برای برخی از ما که عاشق کاشت و طراحی ناخن و حتی مانیکور و پدیکور می باشیم . نرفتن به این سالن ها برای ترمیم ناخن ها هر دو یا سه هفته در میان، واقعا غیر قابل تحمل است .

مخصوصا بدون این که بدانیم که چه زمانی زندگی به حالت نرمال و طبیعی خود باز می گردد . برای کمک به شما تا در این دوره نیز به ناخن های تان برسید . ما با برخی از مانیکوریست های حرفه ای صحبت کردیم تا توصیه هایی را برای مانیکور و پدیکور عالی وبی نقص در منزل ارائه کنند . اگر طرفدار چنین کارهایی در منزل می باشید، به ما اعتماد کنید ؛ تکیه به این توصیه های متخصصان باعث می شود تا سریع تر و با نتیجه بهتری در منزل، ناخن های تان را مانیکور و پدیکور کنید .

 

 

رسیدگی به ناخن ها در منزل

رسیدگی به ناخن ها در منزل

با پایه خشک و تمیز ناخن ها شروع کنید و شروع به شکل دادن آن ها کنید

اول از همه :

برای این که رنگ ناخن ها بیشتر از دو روز ماندگاری داشته باشند، سعی کنید تا توسط یک استون، چربی و کثیفی و بقایای لاک قبلی خود را از روی ناخن های تان پاک کنید. زمانی که پایه ناخن های تان تمیز شد . حالا زمان این است که ناخن ها را با استفاده از یک ناخن گیر، شکل مناسبی بدهید . سپس ناخن ها را سوهان بکشید تا شکل ظریف تری به خود بگیرند . سعی کنید از سوهان ناخن ظریف (Fine-grit) استفاده کنید . این سوهان ها باعث می شوند تا زمانی که می خواهید ناخن های تان را شکل دهید . بدون این که آن ها را کوتاه کنید، کنترل بیشتری داشته باشید . سعی کنید سوهان هایی با صفحات ظریف تر را انتخاب کنید تا از این که هنگام سوهان کشیدن به ناخن های تان آسیب وارد کنید، .ممانعت به عمل بیاورید . زیرا سوهان های ناخن بسیار زبر و قوی برای صاف کردن لبه های طبیعی ناخن معروف می باشند، . در این صورت اگر مراقب نباشید . موجب شکستن و آسیب دیدن ناخن و اطراف آن می شوید .

خیس کردن ناخن در آب :

یک باور رایج در این زمینه وجود دارد که ناخن های تان را در آب خیس کنید تا کوتیکول های رشد کرده و خشک مانع کار شما نشوند . اما متخصصانی که ما با آن ها صحبت کردیم اظهار می دارند که تنها این مرحله را برای ناخن های پای خود انجام دهید تا اندکی نرم تر شوند . برای دست ها، ناخن های خشک می توانند به شما کمک کنند تا راحت تر این پروسه را انجام دهید . ناخن های تان سرشار از منافذ می باشند .، از این رو وقتی آن ها را در آب فرو می برید، آب را جذب می کنند و بسیار انعطاف پذیر می شوند که در نهایت منجر به شکستن و لب پر شدن می شوند . اما زمانی که ناخن های پای خود را آماده پدیکور می کنید .، پیشنهاد می شود برای 5 تا 10 دقیقه آن ها را در آب ولرم قرار دهید . حتی می توانید نمک حمام مورد نظرتان را نیز به آب اضافه کنید تا اندکی حالت اسپا به خود بگیرد .

رسیدگی به ناخن ها در منزل

رسیدگی به ناخن ها در منزل

 

به سراغ کوتیکول ها بروید .

زمانی که شکل مناسبی به ناخن های تان دادید ، سعی کنید کوتیکول ها را با ابزار مخصوص عقب دهنده کوتیکول استیل ضد خش، هل بدهید . و سپس توسط یک بافر ناخن، سطح ناخن ها را اندکی لایه برداری کنید . از سوی دیگر از روغن و لایه بردار کوتیکول استفاده کنید . و به آرامی بستر ناخن ها را با یک براش مانیکور اسکراب کنید . به این ترتیب می توانید پوست کوتیکول را به آرامی به عقب هل دهید . هم چنین این روش موجب می شود تا کوتیکول راحت تر لایه برداری شوند و پوست خشک اطراف ناخن از بین برود .

کوتیکول پا :

برای پاها فراموش نکنید که باید توجه ویژه ای به پاشنه پا داشته باشید و بهتر است این کار را با یک فایل پا انجام دهید . خیلی از متخصصان طرفدار فایل های دو طرفه می باشند . بخش سخت برای از بین بردن ترک ها و پوست های خشک و بخش لطیف تر برای نرم کردن آن نواحی .

حذف کوتیکول :

شاید در این مرحله وسوسه شوید تا کوتیکول ها را ببرید، اما سعی نکنید در این زمینه خیلی زیاده روی کنید . کوتاه کردن کوتیکول ها را بسیار با دقت و تا حد امکان بسیار کم انجام دهید . و بهتر است از یک محصول مخصوص برای این کار استفاده کنید . هم چنین بهتر است بریدن کوتیکول ها را برای پوست های مرده و آویزان ناخن ها انجام دهید. در این حین سعی کنید تا پوست واقعی تان را نبرید .

 

 

ناخن ها را لوسیون بزنید و آماده لاک ناخن شوید .

در مرحله بعد :

مقدار لوسیون به اطراف ناخن های تان بزنید (سعی کنید لوسیون با ناخن های تان در تماس نباشد) ، سپس از یک تکه پنبه و استون استفاده کنید و سطح ناخن ها را دوباره مرتب و تمیز نمایید .

 

 

دو لایه باریک بهتر از یک لایه ضخیم لاک می باشد .

اگر از روش صحیح لاک زدن استفاده کنید . می توانید ماندگاری رنگ لاک های تان را افزایش دهید . این پروسه همیشه با یک لایه بیس کت باریک از لاک روی ناخن های تان شروع می شود . هم چنین با این روش، لاک به درستی به ناخن های تان می چسبد . به این ترتیب مانیکورهای شما تا زمانی که ناخن ها رشد کنند، هم چنان زیبا باقی خواهند ماند .

سپس یک یا دو دقیقه صبر کنید و به سراغ لایه دوم لاک بروید و در نهایت کار با یک لایه تاپ کت تمام کنید . بهتر است که لبه های ناخن را با لاک نیز بپوشانید تا نمای طبیعی داشته باشند .

 

 

اشتباهات را تصحیح کنید

از بهم ریختگی لاک ناخن خود کلافه اید ؟

برای اینکه هرچه سریع تر اشتباهات خود را تصحیح کنید . از براش های قدیمی میکاپ استفاده کنید . ترفند مورد علاقه من استفاده از یک براش آرایشی کوچک است که در محلول پاک کننده ناخن فرو می برم و اشتباهات لاک را اصلاح می کنم . سعی کنید تا براش، مایع بسیار زیادی نداشته باشد که چکه کند . اگر هم براش میکاپ ندارید، استفاده از خلال دندان نیز می تواند در این زمینه به شما کمک کند .

اگر زمانی که هنوز لاک ناخن های تان خشک نشده است . لپ پر شده یا به هم ریخته می شود، نوک انگشت خود را در استون فرو ببرید . و با یک حرکت بسیار ملایم و بدون فشار، لاک را به سر جای خود بر گردانید .

 

از روغن کوتیکول بیشتری استفاده کنید .

در این دوران شستن و ضد عفونی کردن دست ها، هر چه بیشتر از روغن کوتیکول استفاده کنید، بهتر است . در حقیقت پیشنهاد می شود که از روغن یا بالم کوتیکول یک تا دو بار در روز استفاده کنید . تا ناخن ها و پوست اطراف آن را مرطوب نگاه دارید .

سعی کنید تا روتین مراقبت از کوتیکول را همیشه رعایت کنید. من همیشه روغن کوتیکول را نزدیک خود نگه می دارم . حالا بیشتر از گذشته، زمان است که از کوتیکول های خود مراقبت کنید، زیرا در این دوران شیوع ویروس کرونا، بیشتر دست های مان را می شوییم و ضد عفونی می کنیم . پس به مراقبت بیشتری نیاز دارند .

 

منبع مقاله :

https://fashionmagazine.com/face-body/nails/diy-manicure-pedicure-at-home-6-pro-tips-to-get-them-right/

 

 

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها