مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , > ماساژ آیورودا چیست؟

ماساژ آیورودا چیست؟

0
(0)

ماساژ آیورودا دقیقا چیست؟

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ برای شما درمورد اینکه ماساژ آیورودا چیست توضیحاتی آورده ایم . در ادامه با ما همراه باشید .

این ماساژ بر اساس نوعی داروی است که 3000 سال پیش در هند به وجود آمد .

مطمئنا ماساژها عالی می باشند و احساس خوبی به شما می دهند . اما اجازه دهید که اندکی تخصصی تر صحبت کنیم- کدام یک از ماساژ ها واقعا به ستون فقرات تان احساس خوبی می دهند ؟ تکنیک های مختلفی بسیاری وجود دارد و همه آن ها واقعا با همدیگر فرق دارند. آیا به دنبال چیزی هستید که اندکی دردناک باشد (البته طوری که احساس خوبی به شما بدهد) مانند ماساژ عمیق بافتی؟ و یا شاید هم یک ماساژی که بتوانید آن را به راحتی یاد بگیرید ؟

ممکن است منظورتان یک ماساژ سوئدی کلاسیک باشد که بیشتر سالن های اسپا ارائه می کنند ، زیرا یکی از بهترین ها لذت های این دنیا می باشد. یا شاید چیزی باشد که هرگز قبلا امتحان نکرده اید، مانند ابیانگا (abhyanga).

ماساژ آیوروداچیست؟

ماساژ آیورودا چیست؟

 

ماساژ  ابیانگا آکا آیورودا ماساژ چیست؟

تمرین آیورودا و یا ماساژ روغن مزیت های جسمی بسیاری دارد، مانند آزاد شدن تنش و خستگی ماهیچه ها، تخلیه غدد لنفاوی و تعذیه پوست از سر تا پا. این ماساژ از سایر ماساژها مجزا و متفاوت است، زیرا بیشتر از ماهیچه ها، روی پوست تمرکز دارد -روغن نیز به منظور اعمال حرکات آسان تر برای افزایش گردش خون به کار می رود و درست مانند ماساژ صورت برای تمام پوست بدن تان مورد استفاده قرار می گیرد. شخصا تجربه چنین ماساژی داشته ام، دقیقا بعد از ماساژ بدنم مانند پیتزا تکه تکه شده بود.

هدف اصلی تراپیست شما ایجاد آرامش است . در هند این تمرین ماساژ به منظور مراقبت از پوست انجام می شد. Sneha یک کلمه پایه و ریشه برای این نوع ماساژ در Sanskrit می باشد که تحت عنوان “عشق” نیز معنی می شود. بسته به نوع پوستی که دارید، آیورودا ممکن است از هفته ای یک بار تا روزی یک بار قابل انجام باشد .

 

 

چه چیزی این ماساژ را از ماساژ های عادی و معمولی متمایز می سازد؟

استفاده بیش از اندازه از روغن های اسنشال و تمرکز روی نقاط انرژی خاص بدن می تواند ماساژ آیورودا را از ماساژ های سوئدی متمایز بسازد . به علاوه نباید در این نوع، ماساژهای واقعی بسیار زیادی را انتظار داشته باشید- این روش درمانی بیشتر روی افزایش انرژی نقاط مختلف و تخلیه تنش و خستگی ماهیچه های بدن شما تمرکز دارد .

اگرچه این یک ماساژ بخصوصی است و همراه با تکنیک و روش درمانی می باشد، اما هر جلسه بر اساس خصوصیات بدنی فرد و دوشای منحصر به فرد آن ها انجام می شود . ترکیب عوامل مختلف (هوا، فضا، آتش، آب و کره زمینی) که دوشاها نام دارد، به طور طبیعی در بدن همه انسان ها روی می دهد .

این عوامل باید در بهترین تناسب قرار داشته باشند، اما برای بیشتر مردم، این گونه نیست : شما ممکن است عامل واتا (هوا و فضا)، پیتا (آتش و آب) و یا کاپا (آب و کره زمین) را بیشتر داشته باشید .

ماساژ آیورودا تلاش می کند تا آن ها را در بدن شما برابر نماید .

 

از جلسه ماساژ آیورودا چه انتظاراتی می رود؟

به افراد تازه وارد توصیه می شود که 15 دقیقه زودتر در سالن اسپا آماده شوند تا یک فرمی را پر کنند . بسیاری از متخصصان در این مرحله پیشنهاد می کنند که برای افراد تازه وارد، مشاوره ای درباره سلامت و خصوصیات بدنی آن ها انجام شود اما اگر امکان پذیر نیست، فرم ها نیز کفایت می کنند .

تراپیست ها ممکن است خصوصیت های دوشا را از طریق همین مشاهدات متوجه شوند . برای مثال، دوشا واتا معمولا دارای پوست خشک می باشند، این در حالی است که کاچا پوست چرب تر دارند و پیتا که ترکیبی عجیب و غریب از آتش و آب می باشند، معمولا پوست ترکیبی دارند . تمامی این ها برای درک بهترین پروتکل ماساژ مورد بررسی قرار می گیرد .

 

 

در این جا هر چیزی که باید درباره ماساژ آیورودا بدانید خدمت تان عرض می کنیم

تجربه شخصی من به این ترتیب بود:

من فرم را پر کردم، لباسم را عوض نمودم و در حالی که تراپیست مورد نظرم سوالاتی را می پرسید، جرعه جرعه یک لیوان  آب نوشیدم. سوالات شامل این موارد بود “معمولا احساس گرمی دارم یا سردی؟” من همیشه احساس سرما داشتم .

“آیا جوش می زنم؟” بله گاهی اوقات. به این ترتیب بود که او دوشای من را نزدیک به واتا همراه با اندکی پیتا تشخیص داد . و به سراغ آماده کردن روغن هایی رفت که می خواست برای ماساژ روی بدن من استفاده کند. روغن واتا ترکیبی از غنی ترین روغن ها بود. او از یک روغن سبک تر و ضد التهاب پیتا برای پوست صورت من که مستعد جوش و آکنه بود، استفاده کرد- ماساژ صورت نیز جزوی از این درمان است .

(هشدار: اگر به برخی از روغن ها حساسیت دارید، ماساژ آیورودا احتمالا برای تان مناسب نیست). روغن ها در همان اتاق، جلوی چشمان من گرم شدند و هر یک وری بخش هایی از بدن من ریخته شدند .

ماساژ آبیانگا در ابتدا شگفت انگیز بود. تراپیست به سمت بالای بدن من رفت و دست های او به آرامی می چرخیدند در واقع حرکات ریتمیکی را احساس می کردم که کمتر ماهیچه های زیرین بدن من را درگیر می نمود . این فشار نیز برای بدن من شخصی سازی شده و منحصر به فرد بود. حرکت  ملایم ساتویچ (Sattvic) برای واتا، راژازیک (Rajacic) برای پیتا و حتی حرکت عمیق تامازیک (Tamasic) برای کاپا به کار می رود .

در حالی که احساس می کردم که حرکت عمیق تر را می خواهم، اما من خاصیت کاپا در بدن خود نداشتم و به این ترتیب ممکن بود ماساژ اشتباهی برای من انجام شود. دراز کشیدن روی میز مانند این بود که روی  قایقی شناوری روی دریا قرار داریم. ماساژهای که روی قسمت های مختلف بدن من انجام می شد مانند بازوها و پا ها همانند رقص بود و گاهی تراپیست من حرکات سایشی و اصطکاکی را نیز انجام می داد که بدن من از پشت و جلو تکان می خورد، من وانمود می کردم که در وسط یک طوفان هستم.

تراپیست می گفت که بدن به بهترین وجه ممکن در حال جذب روغن مورد نظر می باشد- این نشانه خوبی برای توانایی تشخیص بسیار قوی او بود.

در شرایط عادی ساعاتی که ماساژ آبیانگا انجام می شود باید به آرامی و با احساس آرامش بگذرد و در نهایت روغن های بسیار زیادی روی پوست بدن تان می ماند تا به این ترتیب تا جایی که امکان دارد، جذب شود . در حالی که تراپیست من توصیه کرد که قبل از دوش گرفتن، شامپو را با کمی آب گرم ترکیب کرده و سپس روی موهای خشک استفاده کنم، اما بعد از سه بار شامپو زدن نیز صبح روز بعد موهای بسیار چربی داشتم . من موهایم را به صورت دم اسبی بستم و اجاره دادم تا چربی ها به عنوان یادگاری از یک ماساژ پوست سر عالی اندکی بیشتر باقی بمانند. بعد اندکی تحمل، موهای من نرم و تر و لطیف تر از دو روز قبل شده بودند . در واقع اگر بخواهم واقعیت را بگویم از سر تا نوک پا این احساس لطافت را داشتم .

ماساژ آیوروداچیست؟

ماساژ آیوروداچیست؟

 

و در نهایت

شما مجبور نیستید حتما یک آیورودیک باشد تا از ماساژ آبیانگا لذت ببرید، اما باید دقیقا بدانید که می خواهید چه چیزی از ماساژ نصیب تان شود . آیا ماهیچه های پشت تان را احیا و بازسازی خواهد کرد ؟ احتمالا خیر .

اما شخصا وقتی از سالن اسپا بیرون آمدم، این احساس احیا و بازسازی را جوری دیگری حس کردم :

آرامش، راحتی و آسودگی خیال بیشتر از گذشته . آبیانگا اغلب ماساژ درخشان کننده نیز نامیده می شود و این درخشش از وجود و درون شما نشات می گیرد. خوانندگان عزیز، ای کاش می توانستم به معنای واقعی کلمه به شما بگویم چگونه احساس سبکبالی می کردم. اما در هر صورت در یک کلام… عالی بود .

 

منبع مقاله :

https://www.elle.com/beauty/health-fitness/a26255676/ayurvedic-massage/

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها