مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , , > مراحل پدیکور در خانه

مراحل پدیکور در خانه

0
(0)

مراحل پدیکور در خانه

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ مراحل پدیکور در خانه را به شما خواهیم گفت .

در اینجا مراحل پدیکور در خانه و مراقبت‌های ساده پا را به شما آموزش می‌دهیم:

۱. خیس کردن پا:

در ابتدا لاک پایتان را پاک کنید، سطلی را از آب گرم پر کنید و داخل آن صابون مایع بریزید . پاهایتان را داخل آب بگذارید و به مدت 3 الی 5 دقیقه بگذارید خیس بخورد . این آب پوست‌های مرده را نرم می‌کنند . بهتر است از این فرصت استفاده کرده و کمی آرامش داشته باشید.

۲. سوهان کشی :

پاهایتان را از آب بیرون بیاورید و درحالی‌که هنوز خیس هستند از یک سوهان پا استفاده کرده و دورتادور و کف پایتان را به‌خوبی سوهان بکشید. سوهان‌های پا معمولاً دارای دو طرف با زبری متفاوت هستند . هر دو طرف مناسب این مرحله از پدیکور شما هستند .

۳. اسکراب :

اگر اسکراب مخصوص پا ندارید می‌توانید از هر اسکراب دیگری استفاده کنید . اسکراب نعناع و خیار یکی از بهترین محصولات اسکراب برای پا است. پاها را به ترتیب با این اسکراب ماساژ دهید تا تمامی پوست‌های مرده و سفت از روی پاها جدا شوند . سپس پاهایتان خود داخل آب گذاشته و با استفاده از یک حوله تر اسکراب را از روی پاهایتان پاک کنید .

۴. شکل دادن به ناخن‌ها :

اکنون باید پاهای خود را پدیکور کنید ، برای این کار ناخن‌ها را به‌صورت صاف کوتاه کنید و از یک سوهان پهن استفاده کرده و تمامی نقاط تیز را صاف کنید .

مراحل پدیکور در خانه

مراحل پدیکور در خانه

۵. روغن کوتیکال :

یک روغن کوتیکال تهیه کنید و کمی از آن را روی ناخن‌ها بریزید . و اجازه دهید به مدت یک تا دو دقیقه روی ناخن‌ها بماند .

6- پوشر :

پوشر وسیله‌ای است قاشقی شکل که می‌توانید از آن استفاده کرده و پوست اطراف ناخن را کنار بکشید، حتماً قبل از این کار ناخن‌ها به روغن کوتیکال آغشته کنید. شما می‌توانید فرورفتگی پوشر را روی ناخنتان گذاشته و آن را با زاویه 45 درجه به کناره‌ها فشار دهید.

۷. گوشه‌گیری :

این مرحله کاملاً سلیقه‌ای است و شما می‌توانید بعد از استفاده از پوشر به مرحله لاک زدن بروید. ولی درصورتی‌که دوست داشته باشید می‌توانید با استفاده از گوشه‌گیرها پوست‌های مرده‌ای که از روی ناخن کنار زدید را از آن جدا کنید . البته اگر تصمیم گرفتید چنین کاری را انجام دهید حتماً دقت کنید و هیچ‌گاه قسمتی از پوست که هنوز به ناخن وصل است را نکنید . بعدازاین کار پاهای خود را داخل آب قرار دهید و این بار آن را کاملاً خشک کنید .

۸. لاک :

 حتماً از جداکننده‌های انگشتان استفاده کنید ، زیرا ناخن‌های پای اکثر ما در هنگام راه رفتن به هم می‌خوردند . و درنهایت لاکتان خراب می‌شود .

سپس لاک موردنظر خود را انتخاب کنید و قبل از زدن آن یک لایه کم‌رنگ یا برق ناخن زیر آن بزنید و سپس بگذارید خشک شود . بهترین راه برای داشتن لاکی صاف این است که از چندلایه استفاده کنید ولی باید حواستان باشد که قبل از خشک شدن کامل لایه قبلی لاکی روی آن نزنید .

۹. کرم دست‌وپا :

 بعد از خشک شدن لاکتان پیشنهاد می‌کنیم از نرم‌کننده و مرطوب‌کننده های مخصوص دست‌وپا استفاده کنید .

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها