مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , > طب سوزنی درمان کننده سندرم تونل کارپال دست

طب سوزنی درمان کننده سندرم تونل کارپال دست

0
(0)

طب سوزنی یک درمان موثر و مناسب برای سندرم تونل کارپال دست

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما می گوئیم  که چگونه طب سوزنی درمان کننده سندرم تونل کارپال دست است .
سندرم تونل کارپال شرایطی است که روی دست ها و بازوها تاثیر می گذارد . نشانه ها شامل بی حسی، مورمور شدن، درد، سوختگی و ضعف در بخش های مختلف بدن می باشد .

این نشانه ها اغلب، نه همیشه، ناشی از التهاب حرکات فیزیکی مکرر و تکرار شونده است . در هر صورت این التهاب می تواند هم چنین ناشی از یک جراحت باشد . مانند پیچ خوردگی دست و یا بیماری های مشخصی مانند روماتیسم مفصلی .
تونل کارپال به درستی نامگذاری شده است، زیرا واقعا تونلی می باشد که در پایین بازو واقع شده است و بخشی از عصب مدیان (Median) را محصور و محافظت می کند .

عصب مدیان در عملکرد های حسی نقش دارد . و به کف دست و به علاوه تمامی انگشت ها (به جز انگشت حلقه) این توانایی را می دهد تا احساساتی را تجربه کنند . زمانی که این عصب به دلیل التهاب تحت فشار و گرفتگی قرار می گیرد، علائم سندرم تونل کارپال ممکن است افزایش یابد و شدت بگیرد .
شروع علائم ممکن است به طور تدریجی باشد و به مرور زمان بدتر شود . مخصوصا اگر برخی از حرکات تقریبا هر روز تکرار شوند . اگر چه برخی از حرکات تکرار شونده مانند تایپ کردن با کامپیوتر و یا استفاده از تلفن به خودی خود فعالیت های قدرتمندی به شمار نمی آیند .

اما اگر به اندازه کافی به طور مکرر انجام شوند، علائم گفته شده روی هم انباشته می گردند . اگر این سندرم بدون درمان رها شود، می تواند منجر به چیزی به نام “بیداری شبانه” شود که موجب می گردد فرد در وسط شب به دلیل درد و احساس ناراحتی از خواب بیدار شود .
در حالی که همیشه احتمال ندارد تا حرکات تکرار شونده که منجر به سندرم تونل کارپال می شوند، کاملا متوقف یا به شدت کاهش یابند، اما مطالعه انجام شده نشان می دهد که طب سوزنی و طب شرقی روی این سندرم تاثیرگذار است .

طب سوزنی درمان کننده سندرم تونل کارپال دست

طب سوزنی درمان کننده سندرم تونل کارپال دست

این مطالعه تحت عنوان “طب سوزنی در بیمارانی که مبتلا به سندرم تونل کارپال می باشند : یک آزمایش کنترل شده تصادفی” در Clinical Journal Of Pain در ماه می 2009 منتشر گردید .

در این مطالعه دو گروه از بیماران با علایم ملایم تا حاد سندرم تونل کارپال مقایسه شدند :

-یک گروه هشت جلسه درمان طب سوزنی را طی هشت هفته انجام دادند .
-گروه دیگر به صورت روزانه دوزهایی از داوری به نام پردنیزولون را مصرف نمودند که یک استروئیدی است که برای کاهش التهاب و تسکین درد به کار می رود .

ارزیابی ها در انتهای هفته دوم و چهارم نشان داد که هر دو گروه شاهد کاهش چشمگیر در علائم خود بودند .  در هر صورت، گروه طب سوزنی مزیت استثنایی را دریافت کردند که گروه استروئیدی موفق به کسب آن نشدند .

در نتیجه آزمایش، بیمارانی که درمان های طب سوزنی را انجام دادند . از نظر آماری کاهش چشمگیری در بیداری های شبانه خود تجربه کردند .

محققان نتیجه گرفتند که طب سوزنی به اندازه داروی پردنیزولون ، درمان ارزشمند و مناسبی برای افرادی است که از علائم ملایم تا متوسط سندرم کانال کارپال رنج می برند .

این خبر خوشی برای بیمارانی است که نمی توانند استروئید های خوراکی را تحمل کنند و یا ترجیح می دهند تا بیماری جسمانی خود را بدون استفاده از داروهای پزشکی برطرف کنند .
اگر هر یک از این علائم سندرم کانال کارپال را تجربه می کنید و آرزو دارید تا از شر داروهای خلاص شوید، بهتر است یک متخصص طب سوزنی و طب شرقی را در محل زندگی بیابید و نزد او بروید . این درمان نه تنها جایگزینی برای داروهای پزشکی و جراحی ها است، هم چنین می تواند مشکلات خواب مربوط به بیماری جسمی شما را برطرف نماید .

Source:
Yang, C., Hsieh, C., Wang, N., Li, T., Hwang, K., Yu, S., & Chang, M. (2009). Acupuncture in Patients With Carpal Tunnel Syndrome. The Clinical Journal of Pain, 25(4), 327-333. doi:10.1097/ajp.0b013e318190511c

منبع مقاله: https://www.acufinder.com/Acupuncture+Information/Detail/Acupuncture+A+Viable+Treatment+for+Carpal+Tunnel+Syndrome

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها