مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , > درمان مشکلات رایج پوستی فصل پاییز

درمان مشکلات رایج پوستی فصل پاییز

0
(0)

مشکلات رایج پوستی فصل پاییز و چگونگی درمان آن ها

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به درمان مشکلات رایج پوستی فصل پاییز خواهیم پرداخت .
فصل پاییز فرا رسیده است و خیلی ها آماده پوشیدن سویشرت های گشاد و راحت، طراحی ناخن های تیره و هم چنین روشن کردن شمع در هر اتاق می باشند. آیا می دانید که چه چیزی بیش از همه آمادگی این تغییر فصل را ندارد ؟ پوست شما .

ما با متخصصان پوست و کارشناسان زیبایی درباره مشکلات رایج پوستی فصل پاییز و چگونگی درمان آن ها صحت کردیم. با ما همراه باشید.

پوست صورت و لب ها در فصل پاییز خشک می شود و این چیزی است که مطمئنا مدتی است متوجه آن شده اید، اما فقط دانستن این موضوع نمی تواند از میزان اذیت و آزار آن کم کند . به محض این که فصل پاییز فرا می رسد، بیماران بیشتری که از پوست خشک و خارش پوست رنج می برند، به متخصصان پوست مراجعه می کنند . در حالی که یک دوش آب گرم در یک روز سرد بسیار عالی است، اما این را بدانید که حرارت بالا برای پوست تان خوب نیست .
یکی از ساده ترین روش ها برای بهبود خشکی پوست، تغییر رژیم مراقبت از پوست تان می باشد. دوش آب گرم و طولانی همراه با استفاده از صابون های رایحه دار، مطمئنا موجب از بین رفتن چربی های ضروری و در نهایت خشکی پوست می شود. در عوض، از یک شوینده ملایم بدون اسانس و رایحه استفاده کنید که هیچ سولفاتی ندارد .

درمان مشکلات رایج پوستی فصل پاییز

درمان مشکلات رایج پوستی فصل پاییز

هم چنین به محض این که از حمام بیرون آمدید، با استفاده از یک کرم امولینت خوب و مناسب، رطوبت را در پوست خود قفل کنید. این امر مانع از بین رفتن رطوبت می شود و از تبخیر رطوبت روی سطح پوست جلوگیری به عمل می آورد. توصیه می شود از مرطوب کننده ای استفاده کنید که حاوی سرامیدها می باشد .
برای پوست خشک صورت و لب ها، شما می توانید به دنبال محصولاتی باشید که حاوی عوامل مرطوب کننده بیشتری می باشد. از جمله عسل، آلوئه ورا، سفیده تخم مرغ و جلبک دریایی که در واقع موجب نفوذ رطوبت به لایه های زیرین پوست می شوند، درست برخلاف مسدود کننده هایی که رطوبت را روی سطح پوست به دام می اندازند .

زمانی که یک محصول، ترکیبی از این مسدود کننده ها (برای مثال، برخی از روغن ها، لانولین و شی باتر) و عوامل مرطوب کننده را شامل شود، یک مرطوب کننده رویایی برای پوست به شمار می رود.
من همیشه فکر می کردم که استفاده از اسیدها برای پوست واقعا ترسناک می باشد و یا حداقل پوست را خشک می کند، اما در حقیقت آن ها باعث شدند تا پوست من بیشتر از گذشته آبرسانی شود .

هم چنین به آبرسانی پوست با اسید هیالورونیک نیز فکر کنید. هیالورونیک اسید دارای مزیت های بسیاری است. این ماده به خواص ضد پیری و مزایای آبرسانی خود بدون این که اثرات جانبی خطرناکی داشته باشد، مشهور است، زیرا عملکرد اصلی این ماده تشکیل دهنده این است که آب را حفظ کند تا پوست را مرطوب نماید.

صدمات پوستی به جا مانده از تابستان

تابستان وقت خوشگذرانی و تفریح است، اما احتمالا این امر چندان برای پوست تان خوب نیست . روزهای بعد از تمام شدن ماه های گرم و سوزان تابستان، پوست نیاز به اندکی کمک و بازسازی دارد. شما ممکن است متوجه شده باشید که بعد از تابستان، پوست تان کدر، بافت آن ناهمگون و دچار کک و مک بیشتر، لکه های رنگی و ملاسما شده است .
گزینه ها متعددی در دسترس می باشد تا پوستی را که به دلیل آب و هوای تابستانی آسیب دیده است، درمان کنید . روش های درمانی که در مطب متخصصان و کلینیک های زیبایی پوست انجام می شوند، می توانند برای برطرف کردن این آسیب های خورشیدی بسیار کمک کننده و مفید باشند .

این روش ها تاثیر سریع اما هزینه بالایی دارند . از روش های خانگی برای لایه برداری صورت گرفته مانند انواع محصولات تجویزی تا میکرونیدلینگ و ابزارهای مبتنی بر نور، در هر صورت بهترین کار این است که درباره اهداف و بودجه ای که دارید، با پزشک تان مشورت کنید.

درمان مشکلات رایج پوستی فصل پاییز

درمان مشکلات رایج پوستی فصل پاییز

فصل پاییز زمان خوبی است که نزد یک متخصص پوست بروید تا از سلامت پوست خود مطمئن شوید. خیلی ساده است تا در فصل تابستان لکه های خورشیدی پوست تیره تر شوند و یا کمک مک ها بیشتر ظاهر گردند. برای این که از پوست خود در برابر سرطان و نشانه های پیری پوست مراقبت کنید، بسیار اهمیت دارد تا روتین مراقبت از پوست تان را با تغییر فصل نیز تغییر دهید.
حتی در روزهای ابری، بالای 80 درصد از اشعه های مضر UV خورشید می توانند به پوست ما نفوذ کنند. از این رو باید حتی در ماه های پاییز نیز از SPF استفاده کنید و دست ها، ساعد، بازوها، گردن و بخش های دیگری که در معرض نور خورشید می باشند را فراموش نکنید، حتی اگر لباس های گرم و پشمی پوشیده باشید.

اگزما

شاید ماه ها اگزما را تجربه نکنید اما در اواخر پاییز و یا شروع زمستان، این امر می تواند ناگهان و بدون خبر ظاهر شود. اگزما در طول فصل پاییز شدت می یابد و حتی وضعیت آن در طول ماه های زمستان بحرانی می گردد. رطوبت رسانی می تواند به کاهش اگزما کمک کند، زیرا پوست خشک که در چنین فصل هایی بسیار شایع می باشد، زمینه ساز بروز اگزما است.

بسیار اهمیت دارد تا روتین مراقبت از پوست خود را از همان شروع علائم اگزما تغییر دهید، زیرا هرچه زمان بگذرد، درمان آن سخت و سخت تر می شود .

نشانه های ابتدایی اگزما به این صورت می باشد :

خارش، قرمزی و خشکی پوست

خب، چه کارهایی می توانید انجام دهید ؟ سعی کنید با کاهش دمای آبی که با آن حمام می کنید، آغاز کنید و مدت زمان حمام کردن را کاهش دهید و صابون های سخت و خشک کننده پوست را کنار بگذارید .  و به سراغ انواع شوینده های ملایم بروید .

در نهایت اسکراب و براش خشک و دیگر انواع لایه بردار های شیمیایی پوست را به یک هفته در میان محدود کنید . شاید بخواهید سلول های مرده پوست خود را از بین ببرید اما یک لایه برداری شدید و عمیق می تواند بافت پوست را ضعیف کرده و یا حتی موجب اختلال آن شود .

از این رو، به سختی می تواند رطوبت را حفظ کند. از طرف دیگر، لایه برداری چربی های طبیعی را که برای آبرسانی پوست مفید می باشد، از بین می برد. برای کنترل اگزما، توصیه می شود از یک دستگاه تهویه مرطوب کننده هوا مخصوصا در اتاق خواب خود استفاده کنید تا موجب افزایش رطوبت هوا شود.
اگر با تمام این وجود کهیر و بثورات پوستی شما از بین نمی روند، می توانید با یک پزشک متخصص قرار ملاقاتی ترتیب دهید تا پوست شما را معاینه کند و کرم ها و داروهایی را برای درمان آن تجویز نماید.

شوره سر

بر خلاف باور عموم، شوره سر مشکل موها نیست، این مشکل مربوط به پوست سر است. این موضوع به این معنی است که شامپوهای درمانی که سریعا با آب شسته می شوند، نمی توانند این مشکل را حل کنند. شما باید محصول انتخابی خود را مستقیما به پوست سر بزنید و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه بماند و یا حتی بیشتر.
شوره سر این گونه است که گویی دانه های برف در خط رویش موهای تان ریخته است. خوب خیلی افراد با تغییر فصل با این مشکل رو به رو می شوند . بسیاری از مردم نیز فکر می کنند که شوره سر به دلیل پوست سر خشک است، اما واقعا این موضوع به پوست سر چرب مربوط می شود. مالاسزیا یک مخمر طبیعی است که در پوست سر انسان یافت می گردد. این ماده عاشق سبوم یا چربی است که توسط پوست تولید می شود. زمانی که آب و هوا رو به خشک شدن می رود، پوست سر شما ممکن برای جبران این خشکی، چربی بیشتری تولید می کند و به این دلیل شوره سر افزایش می یابد.
بسیاری از شرکت ها شامپوهای ضد شوره تولید می کنند. اما انواعی که دارای پیریتیون روی (zinc pyrithione) می باشند، گزینه عالی به نظر می رسند. برخی از شامپوهای که حاوی زینک و نارگیل می باشند تا پوست سر را تمیز کرده و تسکین دهند نیز راه حل مناسبی در نظر گرفته می شوند. به علاوه، اگر متوجه شوره بیش از حد پوست سر خود شدید، Neutrogena T/Sal راه حل عالی است که می توانید هفته ای یک یا دو بار به رژیم مراقبت از پوست خود بیافزایید.
از طرف دیگر، اصلا توصیه نمی شود از سرکه سیب و یا روش های خانگی دیگر برای این مشکل استفاده کنید، زیرا گزارش ها نشان داده است زمانی که این مواد بیش از اندازه روی پوست سر قرار داشته باشند، موجب سوختگی و التهاب می شوند. بهتر است همیشه از محصولاتی استفاده کنید که مخصوصا برای حل مشکل مورد نظرتان طراحی شده اند. اگر هم نمی دانید چه چیزی برای شما به بهترین وجه ممکن کار می کند، قبل از استفاده از هر محصولی با یک متخصص پوست مشورت کنید.

منبع مقاله: https://edit.sundayriley.com/fall-skin-problems-and-how-to-tackle-them/

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها