مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , , , > از این ماده 6 ماده دوری کنید

از این ماده 6 ماده دوری کنید

0
(0)

6 ماده تشکیل دهنده طبیعی که باید از آن ها دوری کنید

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ  به شما چند ماده طبیعی معرفی میکنیم و می گوئیم چرا  از این 6 ماده دوری کنید .
بله مراقبت از پوست به روش های خانگی می تواند جالب باشد… اما همیشه مناسب شما نیستند. مواد تشکیل دهنده طبیعی بسیاری وجود دارند که می توانند واقعا به پوست تان آسیب بزنند.
درباره موادی که از یخچال و کابینت آشپزخانه خود برای پوست تان استفاده می کنید، دقت داشته باشید. مواد طبیعی و خام ضرورتا برای پوست شما مزیت ندارند.

در حقیقت، آن ها اغلب باید طبق اصول بهداشتی پردازش شوند و سپس برای پوست به کار روند.

از این ماده 6 ماده دوری کنید

از این ماده 6 ماده دوری کنید

سفیده تخم مرغ

از این ماده 6 ماده دوری کنید

از این ماده 6 ماده دوری کنید

وب سایت های بسیاری در اینترنت وجود دارند که به شما می گویند که یک ماسک صورت سفیده تخم مرغ می تواند پوست تان را سفت و محکم کند و دارای خواص ضد پیری می باشد، اما بر اساس مطالعات انجام شده، این موضوع واقعیت ندارد. هر گونه تاثیر سفت و محکم شدن پوست بعد از شسته شدن صورت از بین می رود  . به علاوه، ممکن است ریسک های بسیار دیگری به وجود بیایند، از جمله عفونت های سالمونلا، واکنش های آلرژیک و التهاب پوست.

لیمو شیرین یا آب لیمو

از این ماده 6 ماده دوری کنید

از این ماده 6 ماده دوری کنید

گفته می شود که آب مرکبات به روشن شدن لکه های تیره پوست کمک می کند… اما این امر می تواند سوختگی درجه دو را برای پوست به وجود آورد. بله این مایعات دارای ویتامین C و اسیدهای هیدروکسی آلفا می باشند که ممکن است گزینه خوبی به نظر برسند، اما به یاد داشته باشید که این مواد باید در غلظت های پایین تر و البته امن تر در محصولات مراقبت از پوست شما به کار می روند.
روش های خانگی مراقبت از پوست با آب مرکبات می تواند موجب التهاب شدید مخصوصا برای اشخاصی که پوست حساس دارند، شود. از این رو بهتر است به سراغ سرم های ویتامین C و تونر های AHA بروید که با غلظت ها مطمئنی از مرکبات ساخته شده اند.

دارچین

از این ماده 6 ماده دوری کنید

آیا به یاد دارید که چند سال پیش غوغایی درباره ماسک صورت دارچین به وجود آمد و هر کسی می گفت که چقدر شگفت انگیز عمل می کند… تا زمانی که عده ای گزارش دادند که با استفاده از این ماده، پوست صورت شان دچار سوختگی شده است. بله این ماده چیزی نیست که بخواهید مستقیما روی پوست صورت خود استفاده کنید.
متخصصان و کارشناسان پوست می گویند درست است که مزیت های مراقبت از پوستی بسیاری در دارچین وجود دارد، اما استفاده مستقیم آن روی صورت می تواند موجب التهاباتی شود، مانند درماتیت تماسی.

سرکه سیب

از این ماده 6 ماده دوری کنید

از این ماده 6 ماده دوری کنید

مدت ها گفته می شد که سرکه می تواند نتایج مثبت بسیاری برای پوست داشته باشد، از جمله بهبود کبودی ها تا سوختگی ها، اما این روزها متخصصان پوست می گویند که شواهد علمی اندکی از این تئوری ها در دست می باشد. اگر چه عده ای ادعا دارند که استفاده از سرکه تقطیر شده می تواند PH پوست را متعادل کند، اما این موضوع نیز هنوز اثبات نشده است.
حتی انواع سرکه های سیب تقطیر شده می تواند موجب سوختگی های شیمیایی پوست شود، از این رو خیلی مراقب باشید. مخصوصا اگر از قبل مشکل پوستی خاصی دارید، باید قبل از امتحان کردن روش های خانگی مراقبت از پوست به وسیله سرکه سیب، با پزشک خود مشورت کنید.

روغن های ضروری یا اسنشال

از این ماده 6 ماده دوری کنید

از این ماده 6 ماده دوری کنید

در حالی که روغن های اسنشال مزیت های بسیاری از جمله خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی دارند، اما ممکن است ضررهای این روغن ها از مزیت های آن ها بیشتر باشد.
مراقب باشید: گفته می شود روغن های اسنشال مانند رزماری، برگ لیمو، آویشن، دارچین، سیترونلا (سنبل هندی) و درخت چای برای پوست بسیار خوب و مفید می باشند، اما می توانند التهابات جدی و قرمزی هایی را نیز باعث شوند. شما مخصوصا باید از به کار بردن انواع روغن های رایحه دار، خودداری به عمل بیاورید.

شکر

از این ماده 6 ماده دوری کنید

از این ماده 6 ماده دوری کنید

متخصصان و کارشناسان پوست اصلا استفاده از شکر به عنوان اسکراب را توصیه نمی کنند، زیرا می تواند التهابات و جراحت های کوچکی را روی پوست به وجود آورد. بهتر است از یک دستمال تمیز و یک لایه برداری شیمیایی ملایم استفاده کنید.

منبع مقاله : https://www.totalbeauty.com/content/slideshows/diy-natural-skin-care-ingredients-200811/page7

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها