مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , , > از چه SPF باید روی پوست صورت استفاده کرد

از چه SPF باید روی پوست صورت استفاده کرد

0
(0)

از چه SPF باید روی پوست صورت خود استفاده کنید؟

از خود در برابر آسیب های خورشیدی و سرطان پوست محافظت کنید. واقعا هیچ بهانه ای پذیرفته نیست. 

از چه SPF باید روی پوست صورت استفاده کرد

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما درباره ی از چه SPF باید روی پوست صورت استفاده کرد خواهیم گفت لطفا با ما همراه باشید.

تا به حال، همه ما شنیده‌ ایم که داشتن کرم ضد آفتاب در روتین مراقبت از پوست مان چقدر حیاتی است – با این حال برخی از ما فقط قبل از گذراندن وقت در کنار استخر، آن را روی صورت می زنیم،

یا برای محافظت روزانه منحصراً به لوازم آرایشی حاوی SPF تکیه می‌ کنیم. در حالی که استفاده گهگاهی از کرم ضد آفتاب بهتر از عدم استفاده از آن است، اما محافظت از پوست شما واقعاً نیاز به استفاده مداوم و کافی دارد. 

عواقب بالقوه حذف کرم ضد آفتاب بسیار فراتر از خطر جدی سرطان پوست است. بی توجهی به استفاده از کرم ضد آفتاب می تواند ظاهر و سلامت پوست شما را خراب کند.

بدون محافظت از پوست، به نور خورشید اجازه می‌ دهید به سلول‌ های پوست، رگ‌ های خونی و کلاژن آسیب برساند، که در نهایت می‌ تواند باعث پیری زودرس، چین و چروک، خشکی، تغییر رنگ و بافت خشن و زبر شود.

ترجمه: برای داشتن پوستی سالم و درخشان، به یک SPF نیاز دارید که دوست داشته باشید هر روز از آن استفاده کنید. 

 

در اینجا، ما آنچه را که باید در مورد انتخاب کرم ضد آفتاب برای صورت خود بدانید، از جمله انواعی که در بازار پیدا خواهید کرد، نحوه عملکرد آن ها و نحوه خرید کرم ضدآفتابی که برای شما و نیازهای شما مناسب است را بررسی می کنیم. 

 

SPF چیست؟ 

SPF مخفف عبارت Sun Protection Factor است، معیاری که برای تعیین مدت زمانی که یک ضد آفتاب از شما در برابر اشعه UVB محافظت می کند، استفاده می شود.

(اشعه UVB نوع از اشعه های آفتاب است که پوست را می سوزاند.) هرچه SPF بالاتر باشد، سطح محافظت بیشتری دارد –

برای مثال، اگر یک کرم ضد آفتاب دارای رتبه SPF 30 باشد، به این معنی است که وقتی از آن استفاده می کنید، 30 برابر بیشتر طول می کشد تا پوست شما بسازد. 

 

با این حال، SPF بالاتر لزوماً بهتر نیست – در حالی که SPF 30 حدود 97 درصد از اشعه های UVB را فیلتر می کند، SPF 50 حدود 98 درصد را مسدود می کند و SPF 100 از شما در برابر حدود 99 درصد محافظت می کند.

تفاوت  محافظت این SPFها بسیار اندک است، و اگر از ضد آفتاب شیمیایی استفاده کنید، هزینه کرم ضد آفتاب می‌ تواند دو برابر باشد یا باعث تحریک بیشتر پوست شود. 

 

در نهایت، یافتن یک فرمول با طیف وسیع (Broad-Spectrum)  بسیار مهم است، به این معنی که در برابر اشعه های UVB و UVA، نوعی که باعث پیری پوست می شود، از پوست دفاع می کند.

همچنین باید ضد آفتاب انتخابی شما حداقل حاوی SPF 30، حداقل امتیاز توصیه شده توسط آکادمی پوست آمریکا برای محافظت در برابر اشعه UV باشد. 

 

تفاوت بین ضدآفتاب های شیمیایی و معدنی 

احتمالاً با ضد آفتاب های شیمیایی آشنا هستید – این همان ضدآفتابی است که بسیاری از والدین ما در کودکی در تعطیلات ساحلی با آن بوی خاصی که داشت، روی پوست بدن ما می مالیدند. 

این ضد آفتاب ها از ترکیبات شیمیایی فعال استفاده می کنند که به لایه های بالایی اپیدرم ما نفوذ می کند.

آن ها به گونه ای طراحی شده اند که در داخل پوست تعامل داشته باشند، مانند یک ارتش دفاعی عمل می کنند تا اکثر اشعه ها را جذب کرده و اشعه های UV را قبل از اینکه به سلول های پوست آسیب برسانند، از بین می برند.

اگر روی برچسب موادی مانند آووبنزون، اکسی بنزون ​​و اکتینوکسات مشاهده کنید، متوجه خواهید شد که آیا این محصول یک ضد آفتاب شیمیایی است یا خیر. این فرمول ها از نظر وزن سبک تر هستند و روی تمام رنگ های پوست ناپدید می شوند.

در حالی که این امر استفاده از ضد آفتاب‌ های شیمیایی را آسان‌تر می‌ کند، اما نکاتی وجود دارد. تا 20 دقیقه طول می کشد تا در پوست فعال شوند، بنابراین قبل از رفتن به بیرون باید کمی صبر کنید تا مطمئن شوید که حداکثر محافظت را دارید.

آن ها همچنین همیشه برای انواع خاصی از پوست مناسب نیستند. اگر پوست حساس یا مستعد جوش دارید، مواد فعال آن ها اغلب تحریک کننده تر هستند.

اگر چنین چیزی برای شما صدق می کند، باید فرمولی مانند کرم ضد آفتاب La Roche-Posay Anthelios Water Lotion SPF 30 را انتخاب کنید که

یک فرمول غیر کومدون زا و تست شده توسط متخصصین پوست است که پوست را تسکین می دهد و آبرسانی می کند و در عین حال تا 80 برابر آب مقاوم است. دقیقا برای روزهای گرم و عرق‌ ریزان ضروری است. 

به جای ایجاد یک واکنش شیمیایی در پوست شما، یک ضد آفتاب معدنی مانند یک مانع فیزیکی بین شما و خورشید عمل می کند.

این ضدآفتاب ترکیبی از مواد معدنی کلیدی است که روی سطح پوست قرار می‌ گیرند تا یک سد مطمئن را تشکیل دهند که بیشتر اشعه‌ ها را قبل از اینکه بتوانند مستقیماً به پوست برسند و آسیب وارد کنند، منحرف می‌ کنند.

این مواد معدنی معمولاً اکسید روی و/یا دی اکسید تیتانیوم هستند که روی برچسب ضدآفتاب مشاهده خواهید کرد. از آنجایی که SPF معدنی با نشستن روی پوست شما عمل می کند، گزینه بهتری برای پوست های حساس است.

آن ها همچنین به اندازه کافی ملایم هستند تا برای کودکان استفاده شوند، و آن ها را به گزینه ای قابل قبول برای پزشکان اطفال تبدیل می کنند تا آن را برای کودکان تجویز کنند. 

در گذشته کرم‌ های ضد آفتاب معدنی ضخیم‌ تر و گچی‌ تر از ضد آفتاب‌ های شیمیایی بوده‌ اند، همین امر موجب شد تا محبوبیت آن ها کمتر شود– و برای افراد رنگین‌ پوست، یک پرچم قرمز است.

مواد معدنی اغلب رنگ خاکستری، گچی یا سفیدی به جا می گذارند، زیرا مولکول های روی به راحتی توسط پوست تجزیه نمی شوند یا جذب نمی شوند.

فناوری نانو جدید در SPF منجر به توسعه فرمول هایی شده است که از نظر بافت سبک تر هستند و روی طیف وسیع تری از رنگ پوست کار می کنند.

به عنوان مثال، کرم ضد آفتاب معدنی Blue Lizard Sheer Lotion با SPF 50، حسی صاف و قابل پخش دارد و روی پوست شفاف می‌ شود و آن را

به گزینه‌ ای برای پوست‌ های غنی از ملانین تبدیل می‌ کند و با هیالورونیک اسید آبرسان و ویتامین E فرموله شده است تا پوست را تسکین دهد. 

همچنین فرمول هایی پیدا خواهید کرد که هم ضدآفتاب های معدنی و هم ضدآفتاب های شیمیایی را ترکیب می کنند، که می توانند بهترین گزینه از هر دو نوع باشند- یک محصول راحت و رضایت بخش با محافظت قوی.

برخی از متخصصان عاشق ضدآفتاب Supergoop! Unseen Sunscreen SPF 40 هستند که بدون روغن و عطر، سبک و شفاف، با بافتی مخملی است و درست مانند یک پرایمر آرایشی احساس می شود و عمل می کند.

ضدآفتاب EltaMD UV Clear Broad-Spectrum SPF 46 که توسط پوست فرمول بندی شده است،  نیز در این دسته قرار می گیرد.

فرمول این محصول غنی از نیاسینامید است و آنقدر ملایم است که می توان آن را با خیال راحت برای پوست های حساس و مستعد ابتلا به روزاسه استفاده کرد. 

 

چقدر SPF باید استفاده شود و چند بار استفاده؟ 

استفاده صحیح به اندازه انتخاب فرمول مناسب مهم است. توصیه می‌ شود مقداری از کرم ضد آفتاب به اندازه یک سکه- تقریباً به طول دو انگشت – روی صورت و گردن استفاده شود.

فرقی نمی‌ کند کجا زندگی می‌ کنید یا چه زمانی از سال است، همیشه این مقدار را اعمال کنید، زیرا مقداری است که برای اطمینان از دریافت سطح حفاظت SPF نیاز دارید. 

و آن را فقط به جایی که آرایش می کنید نزنید! مطمئن شوید که مناطقی که اغلب فراموش شده‌ اند، مانند پشت گردن، گوش‌ ها و قسمت هایی از موهایتان را نیز به ضدآفتاب آغشته می کند.

و هر چقدر هم که خسته کننده است، باید دوباره ضدآفتاب را تمدید کنید– متخصصان توصیه می کنند این کار را دو یا سه بار در روز انجام دهید.

بدون آن، شما به اندازه کافی در برابر اشعه های خورشید محافظت نخواهید شد. استفاده مجدد در ماه‌ها و زمان‌ های روز که در معرض نور خورشید قرار می‌ گیرید، کلیدی است.

این بدان معنا نیست که باید آرایش خود را پاک کنید و با یک لایه SPF تازه شروع کنید. Colorescience Sunforgettable Total Protection Brush-On Shield SPF 50 را امتحان کنید،

یک ضد آفتاب معدنی با استفاده آسان که در چهار رنگ مختلف وجود دارد و می تواند روی آرایش به راحتی قرار بگیرد (و همچنین به جذب چربی اضافی کمک می کند). 

با اولویت دادن تمدید ضدآفتاب، می توانید با خیال راحت از فضای باز لذت ببرید و از پوست خود در برابر خطرات قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید محافظت کنید.

اگرچه ممکن است به نظر برسد که یک روتین مراقبت از آفتاب تلاش زیادی می‌ طلبد، اما کاری که شما در رژیم مراقبت از پوست فعلی خود انجام می دهید به معنای محافظت در برابر آسیب‌های پوستی آینده است.

به یاد داشته باشید که حتی اگر هیچ آسیبی در اثر سهل انگاری در ضدآفتاب از نور خورشید به دست نیاورده اید، باز هم احتمال آن وجود دارد و این احتمال نیز بسیار قدرتمند است. 

آسیب ناشی از نور خورشید تجمعی است. از آنجایی که تغییرات سلولی در عمیق‌ ترین لایه‌های پوست اتفاق می‌ افتد، ممکن است سال‌ ها طول بکشد تا آسیب قابل مشاهده باشد.

در واقع، بیشتر آسیب‌ های خورشیدی که در دهه چهل و پنجاه سالگی به پوست خود می‌ بینیم، در واقع در نوجوانی و بیست سالگی ما ایجاد شده اند. بنابراین بهانه نیاورید: ضدآفتاب یا SPF خود را پیدا کنید و آن را هر روز چندبار استفاده کنید. 

 

منبع مقاله: https://www.instyle.com/spf-for-your-face-7485825

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها