مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , > چگونه از پوست چرب و جوشدار نگهداری کنیم

چگونه از پوست چرب و جوشدار نگهداری کنیم

0
(0)

چگونه از پوست چرب و جوشدار نگهداری کنیم

در این مقاله زا مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما خواهیم گفت که چگونه از پوست چرب و جوشدار نگهداری کنیم . برای دریافتن این پاسخ این مقاله زا مطالعه نمایید .

همانطور که گفتیم اغلب کسانی که دارای پوست چرب هستند دارای احساس چربی و براقیت روی پوست هستند . و اغلب سطح پوست ضخیم و خشن  و دارای منافذ بزرگ و قابل رویت می باشند .

به واسطه فعالیت زیاد غدد چربی پوست زیاد جوش میزند . وگرد و غبار و آلودگی بیشتری به خود جذب می کند . منافذ پوست بیشتر مسدود میشوند ولی از خصوصیات خوب این پوست دیرتر چروک شدن آن است . به همین دلیل بهتر است در مورد پوستهای چرب جوشدار و دارای منافذ باز در کنار هم صحبت شود.

پوستهای جوشدار و چرب :

پوست همه ما منافذی دارند که از 2 بخش تشکیل شده ، فولیکول مو و غدد ترشح کننده سبوم . ترشح سبوم به سطح پوست منتقل می شه که اگر میزان آن نرمال باشد باعث نرمی و روانی پوست می شود .

این منافذ ممکن است به دلایل مختلفی بسته شود مثلاً توسط چربی اضافی که خود پوست تولید می کند، توسط باکتری ها، توسط سلولهای مرده پوست یا آلودگی محیط.  این بسته شدن منافذ باعث ایجاد آکنه یا همان جوش می شود که ممکن است سر سیاه یا سر سفید باشد .

چگونه از پوست چرب و جوشدار نگهداری کنیم

چگونه از پوست چرب و جوشدار نگهداری کنیم

انواع جوش :

کمدون جوش سر سیاه به علت اکسید شدن چربی ها در منافذ ایجاد می شود که شما می توانید با استفاده از شوینده های مناسب و اسکراب ها از این اکسیداسیون جلوگیری کنید .

جوش سر سفید همان جوشی ست که اصطلاحاً بهش جوش زیر پوستی گفته می شود .

به هیچ وجه نباید این کمدون ها را فشار بدهید  چون باعث پخش شدن چربی ها و باکتری ها میشود . اما با یک سری از محصولات می توان این جوش ها را کنترل کرد. این محصولات به 3 روش کار می کنند. کاهش چربی اضافی، باز کردن منافذ بسته و کشتن باکتری ها .

مراقبت از پوستهای جوشدار :

تا زمانی که منافذ پوست باز باشد و شما پوست چربی داشته باشید همیشه مستعد جوش های سر سیاه هستید. این جوش ها زمانی ایجاد می شوند که منافذ پوستی بطور کامل مسدود نشده اند و به صورت نسبی بند آمده اند .

این باعث می شود که چربی هنوز بتواند به سطح پوست بیاید و علت سیاه شدن این جوش ها هم واکنش فی مابین  ( رنگدانه پوست ) با اکسیژن است .

برای درمان قدم اول استفاده از یک شوینده مناسب هست که منافذ باز را از آلودگی و چربی اضافه پاک کند و منافذ را جمع کند .

قدم دوم استفاده از تونر بعد از شستن صورت هست که چربی و برق ناخوشایند را از روی صورت پاک میکند .

قدم سوم استفاده از اسکراب ها ست که 2 الی 3 بار در هفته استفاده می‌شوند . البته بستن منافذ با این راه ها بصورت موقت است و به صورت مراقبتی است .

هر لاین تخصصی مراقبت از پوست چرب معمولاً چند محصول را دارد (شوینده ، تونر ، اسکراب ، کرم ضد جوش ، کرم مرطوب کننده پوست چرب و جوش دار، ضد آفتاب پوست چرب و درمان فوری و اورژانسی جوش) بعضی از لاین ها محصولات تکمیلی بیشتری مانند محصولات ضد جوش بدن ، ضد جوش که جای جوش را از بین می برد .

مات کننده صورت و محصولاتی برای جوش بزرگسالی دارند . برای درمان موضعی لازم هست که یه پکیج کامل تهیه شود مگر پوستی با حالت های مختلف که گاهی جوش میزنه و نیاز نیست کل پکیج را داشته باشد .

توصیه هایی برای نگهداری پوست چرب و جوشدار :

  • کسانی که دارای پوست چرب هستند، بسیار مستعد جوش زیر پوستی و سر سیاه هستند . بنابراین پیشنهاد میشود حتماً از اسکراپ استفاده کند.
  • حتماً صورتتان را با محصولات شوینده درمان جوش و آب ولرم بشویید تا ترشح چربی بیشتر نشود .
  • اگر بعد از شستشو پوستتان احساس کشیدگی کردید حتماً از مرطوب کننده پوست چرب و جوش دار استفاده کنید . این مرطوب کننده ها چربی کنترل شده دارند و چربی به پوست اضافه نمی کنند .
  • به هیچ وجه محصولات ضد جوش حتی مرطوب کننده را دور چشم نزنید .
نویسنده: دکتر سپیده عبدالله زاده مشاور پوستی 70 رنگ

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها