مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , > چرا نباید روتین مراقبت از پوست خود را تغییر بدهید

چرا نباید روتین مراقبت از پوست خود را تغییر بدهید

0
(0)

دلیل این که هرگز نباید روتین مراقبت از پوست خود را تغییر بدهید

چرا نباید روتین مراقبت از پوست خود را تغییر بدهید

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما درباره ی این که چرا نباید روتین مراقبت از پوست خود را تغییر بدهید خواهیم گفت لطفا با ما همراه باشید.

مراقبت از پوست یک علم است و مانند هر چیز دیگری در علم باید روندی را طی کرد تا به بهترین نتایج ممکن دست یافت.

به همین دلیل مهم است که یک روال مراقبت از پوست را همانطور که متخصصان طراحی کرده اند دنبال کنید و هرگز ترتیب آن را تغییر ندهید. وقتی صحبت از مراقبت از پوست می شود، داشتن روتین دوست شماست! 

پوست بزرگترین عضو بدن است، بنابراین جای تعجب نیست که برای حفظ شکل آن نیاز به مراقبت دارد. گام های خاصی برای کمک به اهداف کلی پوست وجود دارد.

برخی از این مراحل خیلی دور از انتظار نیستند، مانند استفاده از کرم ضد آفتاب آن هم همیشه، دوری از تخت‌ های برنزه کردن،

و دست نزدن به صورت (به این ترتیب میکروب‌ ها، روغن‌ ها و مواردی از این دست روی پوست نفوذ  نمی‌کنند و همه چیز را ویران نمی کنند). 

با این حال، متخصصان می گویند که سادگی در روتین مراقبت از پوست بیش از هر چیزی اهمیت دارد.

در واقع، افراد را تشویق می‌ کنند تا برنامه‌ های روتین صبح و عصر خود را تنظیم کنند و به آن پایبند باشند که شامل اصول اولیه پاک‌ کننده، ضد آفتاب و مرطوب‌ کننده است.

اگر محصولات دیگری را اضافه می کنید، زیاده روی نکنید زیرا سرم های ضد پیری زیاد و غیره می توانند باعث واکنش نامطلوب پوست شوند.

از آنجایی که ایده این است که محصولات پوست شما را بهتر نشان دهند، نه بدتر، بسیار مهم است که یک روال و روتین را تنظیم کنید و به آن پایبند باشید تا آن ها بتوانند جادوی خود را به بهترین نحو انجام دهند. 

 

محصولات مبتنی بر آب را قبل از محصولات روغنی استفاده کنید 

چرا نباید روتین مراقبت از پوست خود را تغییر بدهیدمحصولات مراقبت از پوست همگی برای دستیابی به اهداف مختلف فرموله شده اند. بنابراین، فقط منطقی است که آن ها جایگاه خاصی در ترتیب و مراحل روتین مراقبت از پوست شما داشته باشند.

اگر به اشتباه از آن ها استفاده شود، مواد فعال نمی توانند وظایف خود را انجام دهند. قاعده کلی این است که با نازک ترین قوام محصولات شروع کنید و با ضخیم ترین ها به پایان برسانید. 

در حالی که ضخامت به عنوان یک دستورالعمل آسان عمل می کند، ترکیب یک محصول برای ترتیب استفاده در روتین اهمیت بیشتری دارد.

به عبارت دیگر، به طور معمول، چیزهایی که بر پایه آب هستند را می توان روی هم لایه لایه استفاده کرد. اما اگر کرم یا پماد یا سرمی دارید که بر پایه روغن است،

آن ها را باید بعدا استفاده کنید زیرا هر چیز مبتنی بر آب که روی آن ها قرار می دهید، نمی توانند به پوست نفوذ کنند.

بنابراین، ابتدا از محصولات مبتنی بر آب (معمولاً دارای قوام نازک‌ تر) استفاده کنید، سپس با محصولات مبتنی بر روغن (معمولاً دارای قوام ضخیم‌ تر) روتین خود را برای حداکثر اثربخشی به پایان برسانید.

همه این ها باید بعد از استفاده از یک پاک کننده باشد زیرا لایه بندی محصولات روی کثیفی، سبوم و سایر کثیفی های پوست هیچ فایده ای ندارد. 

پیروی از ترتیب صحیح روتین به پوست کمک می کند تا تعادل pH ایده آلی داشته باشد. این امر حیاتی است زیرا اگر تعادل pH به هم بخورد، برخی از محصولات نیز نمی توانند کار کنند.

با این حال، طبق گفته متخصصان، pH خود محصولات نباید از نظر ترتیب استفاده خیلی موضوع مهمی تلقی شود، مگر اینکه شما یک محصول درمانی موضعی قوی برای مقابله با آن داشته باشید. 

 

ترتیب برای روتین های مراقبت از پوست روز و شب حیاتی است

چرا نباید روتین مراقبت از پوست خود را تغییر بدهیدروتین صبحگاهی باید با شستن صورت با استفاده از یک شوینده فرموله شده برای پوست شما شروع شود و سپس با خشک کردن آن به گونه ای که مقداری رطوبت حفظ شود، به پایان برسد.

سپس، از هر گونه درمان اسپات تریتمنت، محصولات درمان، مرطوب کننده و ضد آفتاب لازم استفاده کنید.

یک سرم ویتامین C نیز می تواند قبل از مرطوب کننده به روتین اضافه شود، زیرا به دفع رادیکال های آزاد مانند آن هایی که در آلودگی هوا یافت می شوند کمک می کند. 

قبل از خواب، می‌ توان چند محصول اضافی را نیز به روتین اضافه نمود. با یک شوینده کف کننده صورت شروع کنید تا کثیفی های روز را از روی صورت تان پاک کنید.

سپس یک یا دو بار در هفته لایه برداری کنید تا سلول های مرده پوست از بین بروند. در مرحله بعد، در صورت نیاز، از هرگونه کرم دور چشم و پپتید یا فاکتورهای رشد برای تولید کلاژن و کمک به رشد سلولی استفاده کنید.

پس از آن، از یک محصول رتینوئید برای کمک به خطوط ریز و دیگر نگرانی‌های مربوط به پیری استفاده کنید (این ها در ابتدا می‌ توانند آزاردهنده باشند، بنابراین از آن ها کم استفاده کنید). 

رتینوئیدها باید همیشه در شب استفاده شوند. آن‌ ها می‌توانند پوست را به آسیب‌ های خورشید حساس‌ تر کنند، و هرگز نباید آن‌ها را همزمان با AHA یا BHA استفاده کنید، زیرا می‌ توانند باعث تحریک قابل توجهی شوند.

به طور متناوب و حداقل 24 ساعت بین آن ها فاصله بگذارید. سپس، این کار را با یک مرطوب کننده شبانه دنبال کنید تا به ترمیم پوست کمک کند.

همچنین می‌ توانید محصولات دیگری مانند تونر یا میست و اسپری مرطوب‌کننده، اسانس‌ ها، سرم‌ ها، روغن‌ های صورت، درمان‌ های اسپات تریتمنت و غیره را برای بهترین نتیجه به روتین مراقبت از پوست شب خود اضافه کنید. 

 

منبع مقاله: https://www.glam.com/1458421/never-change-order-skincare-routine/

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها