مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , > پوست خشک و مراقبت از آن

پوست خشک و مراقبت از آن

0
(0)

پوست خشک و راههای مراقبت از پوست خشک

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشی هفتاد رنگ برای شما در رابطه با پوست خشک و مراقبت از آن مطالبی را گرد آوری کرده ایم و در ادامه با ما همراه باشید .

پوست خشک نازک و کاغذ مانند است و فرد در هنگام شستشو احساس خشکی می کند . منافذ پوست های خشک بسیار ریز است و  به ندرت جوش میزند . در زمستان و محیط سرد و خشک پوست خشک تر و خارش دار می شود .

پیوسته در معرض هوای گرم قرار گرفتن و گذراندن وقت زیر نور آفتاب بدون محافظت از پوست و همچنین عادت های بد مثل مصرف سیگار و مصرف کم آب ، باعث خشکی بیشتر پوست می شود .

البته به طور طبیعی هم چون  به مرور زمان پوست شروع به از دست دادن غده های تعرق و چربی می کند . بالا رفتن سن باعث خشکی پوست می شود . برای محافظت از پوست خشک برای محافظت از پوست خشک حتما از مرطوب کننده و ضد آفتاب و شوینده  مخصوص پوست خشک استفاده کنید .

افراد دارای پوست خشک در هنگام شستشو صورت، مخصوصاً در ناحیه گونه احساس کشیدگی می کنند . اگر از همان ابتدا نشانه های خشکی پوست را مشاهده کردید می توانید بلافاصله و قبل از اینکه مشکل بدتر شود مراقبت از آن را شروع کنید .

 مراقبت از  پوست خشک

پوست خشک و مراقبت از آن

پوست خشک و مراقبت از آن

شوینده مناسب پوست خشک استفاده کنید :

افراد با پوست خشک برای جلوگیری از جوش زدن باید هر روز  با تمیزکننده های مناسب پوست خود را بشویند .توصیه می شود از تمیز کننده های سبکی که حاوی الکل و بنزوئیل پراکسید نباشد استفاده کنند. تمیز کننده های پوست خشک روغن های ارزشمند و طبیعی پوست را از بین نمی برند.

بعد از تمیزی پوست یک تونر به شادابی پوست کمک میکند :

شاداب کننده و تونر ها یکی از محصولات پوست بر پایه آب است که به دنبال تمیز کننده ها مورد استفاده قرار میگیرد. هدف استفاده از تونر ها این است که مطمئن شوید پوست کاملاً تمیز شود و مواد مورد نیاز برای مقابله با مشکلات پوستی مانند جوش ها و روغن اضافه را داشته باشد . به نوع تونری که استفاده می کنید دقت کنید چون اگر مناسب پوست تان نباشد ممکن است خشکی پوست بدتر شود که برای این پوست باید از تونر های بدون الکل که مرطوب کننده دارند و تعامل  PH  پوست را بازگردانی میکنید استفاده شود .

قبل از آرایش حتما از پرایمر استفاده کنید :

پرایمر هایی که برای پوست خشک استفاده کنیم باید لزوماً رطوبت رسان باشد و از کرم های مرطوب کننده و اسپری های ابرسان باید استفاده کرد. قبل از استفاده از کرم پودر توصیه می شود حتماً از کرم های مرطوب کننده یا اسپری های آبرسان  استفاده شود . نوع کرم پودر ها حتماً باید حاوی مواد مرطوب کننده باشند .

نکاتی که در نگهداری پوست فراموش نکنید :

  •  بعد از اینکه پوستتان را تمیز کردید برای حفظ رطوبت پوست ، روز و شب از مرطوب کننده استفاده کنید .
  • مهم نیست نوع پوست تان چیست باید لیف و حوله خود را مرتب تغییر دهید باکتری ها به سادگی می توانند روی سطح این موارد تجمع کنند و خطر ایجاد تحریک و جوش زدن جوش را بوجود آورند .
  • قرار گرفتن در معرض اشعه های  UV به سطح پوستتان آسیب وارد می کند و باعث پیری و خشک شدن پوستتان می شود هر بار که میخواهید مدتی بیرون بروید مطمئن شوید پوستتان به خوبی در برابر نور خورشید محافظت شده باشد و حتماً ضد آفتابی که استفاده می کنند SPF  پایین تر از 30 نداشته باشد و برای افراد با پوست خشک مخصوص صورتشان را استفاده کنن د.

نویسنده: دکتر سپیده عبدالله زاده مشاور پوستی 70 رنگ

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها