مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , > نحوه انتخاب ضد آفتاب مناسب

نحوه انتخاب ضد آفتاب مناسب

0
(0)

نحوه انتخاب ضد آفتاب مناسب

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ برای شما مطالبی در مورد نحوه انتخاب ضد آفتاب مناسب گرد آوری کرده ایم تا برای فصل گرما ضد آفتابی مناسب انتخاب کنید .

چیزی که در مورد ضدآفتاب ها باید در نظر داشته باشیم این است که فرمول های زیادی در بازار وجود دارد که از پوستتان در برابر صدمات UVA  و UVB محافظت کرده  . و در کنار آن حاوی عناصر محافظ ، آنتی اکسیدان ، مرطوب کننده و از بین برنده التهاب می باشند .

 تکنولوژی بینظیر امروزه فرمول هایی را بوجود آورده که نه تنها از پوست شما محافظت می کند بلکه این امکان را برای شما محیا می کند که ضد آفتاب مورد نظرتان را بر اساس نوع پوست خود انتخاب کنید .

نحوه انتخاب ضد آفتاب مناسب

نحوه انتخاب ضد آفتاب مناسب

به طور مثال اکنون ضد آفتابهای مات کننده و یا بدون روغن مخصوص پوست های چرب ، فرمول هایی با چربی بیشتر برای پوستهای خشک و یا ضد آفتاب های فاقد مواد شیمیایی مخصوص پوست های حساس در بازار وجود دارد .

به یاد داشته باشید که تنها استفاده کردن از ضد آفتاب کافی نیست و نکاتی وجود دارند که حتما باید به آنها دقت کنید .

  • همیشه 30 دقیقه قبل از بیرون رفتن از ضد آفتاب استفاده کنید .
  • صدماتی که توسط اشعه آفتاب به پوست وارد میشود در طول زمان بدتر خواهد شد .
  • برای صورتتان به میزان یک قاشق چای خوری و برای بدنتان به میزان دو قاشق غذا خوری از کرم ضد آفتاب استفاده کنید .
  • هر دو ساعت یکبار باید ضد آفتابتان را تجدید کنید .
  • بین ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر سطح اشعه UV آفتاب به حداکثر خود رسیده . و طی مدت این زمان است که باید بیشترین مراقبت را از پوست خود به عمل بیاورید .
نحوه انتخاب ضد آفتاب مناسب

نحوه انتخاب ضد آفتاب مناسب

1- طیف گسترده :

شما باید از پوستتان در برابر اشعه UVA و UVB مراقبت کنید . UVA قدرت نفوذ بیشتری را داخل پوست داشته و بیشتر منجر به شکل گیری چین و چروک می شود ، در حالیکه UVB بیشتر مسئول آفتاب سوختگی شما می شود و به برنزه شدن شما کمک می کند .

تماس با این دو اشعه می تواند در شکل گیری سرطان پوست دخیل باشد ، بنابراین پیشنهاد می کنیم با تهیه طیف گسترده ای از محصولات ضد آفتابی که از پوستتان در برابر هر یک از این اشعه ها مراقبت کند خودتان را ایمن کنید.

2- SPF 15 و یا بیشتر :

اس پی اف 15پایین ترین عاملی است که باید برای محافظت از پوست از آن استفاده شود . و این میزان میتواند 93 درصد از اشعه UVB را مسدود کند ، SPF 30 می تواند تا 97 درصد و SPF 50 هم می تواند تا 98 درصد این اشعه را مسدود کند. سایر محصولات  با SPF75/100 تنها مردم را گمراه می کنند .

3- ضد آب :

از ضد آفتابی استفاده کنید که ضد آب و عرق باشد ، چنین ضد آفتابی مخصوص کسانی است که در فضای آزاد شنا و یا ورزش می کند . این نوع ضد آفتاب ها حدود 40 دقیقه در آب دوام می آورند . بنابراین باید هر 40 دقیقه یکبار آن را تمدید کنید .

4- ضد آفتاب دو کاره :

ضد آفتابی را انتخاب کنید که حداقل یکی از این خاصیت ها را داشته باشد . ضد آفتاب / پرایمر ، ضد آفتاب / مرطوب کننده ، ضد آفتاب / برق لب و یا کرم پودر . این کار هم در زمان شما صرفه جویی می کند و هم در بودجه ای که برای لوازم آرایشتان در نظر گرفته اید .

این محصولات حاوی فواید مواد دیگری همچون آنتی اکسیدان ، پپتیدها و روغن گلرنگ می باشند . همچنین ضد آفتابهایی در بازار موجود هستند که  می توانند از پوست شما در برابر پیری زودرس ، صدمات حاصل شده از آلودگی هوا و همچنین خشکی پوست محافظت می کند .

5- ضد آفتاب مخصوص پوست های حساس :

کسانی که پوست حساس دارند باید به صورت فیزیکی و با استفاده از لوازمی مانند عینک و کلاه هم از پوست خود مراقبت کنند ، به علاوه این افراد باید از محصولاتی استفاده کنند که مانند یک لایه محافظ روی پوست شان بنشیند و اشعه UV  را از روی پوستشان منعکس کند .

این در حالتی است که بیشتر ضد آفتاب ها اشعه را جذب کرده و آن را به گرما تبدیل می کنند . این افراد باید از ضد آفتاب های بودار اجتناب کنند . همچنین ضد آفتابی که حاوی تیتانیوم دیوکساید و یا زینک اکسید باشد نیز برای این افراد مناسب است .

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها