مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , > مواردی در مورد ضد آفتاب ها

مواردی در مورد ضد آفتاب ها

5
(1)

7 موردی که احتمالا در مورد ضد آفتاب ها نمی دانید

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما مواردی در مورد ضد آفتاب ها را خواهیم گفت که احتمالا نمیدانید .

جستجوی شما در سراسر دنیای شگفت انگیز ضد آفتاب ها، بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید . امیدوارم و آروز می کنم که زمانی که بحث آفتاب گرفتن می شود، در امان بمانید و هیچ خطری شما را تهدید نکند، اما حتی برخی از ما که بهترین نیت ها را در سر داریم و همه چیز را رعایت می کنیم، باز هم ممکن است دچار شکست شویم .

اگر تا به حال بطری ضد آفتاب یا SPF قدیمی خود را بر می داشتید و آن را به تمام بدن خود می زدید و احساس می کردید برای یک روز کامل در امان هستید، زمان این است که دوباره به روشی که به کار می برید، فکر کنید . با متخصصان پوست در این زمینه صحبت هایی شد تا همه چیز در ارتباط با مراقبت های پوستی در این زمینه مشخص شود . برخی از این حقیقت ها واقعا شگفت انگیز می باشند، پس خود را برای شنیدن حقیقت ها آماده کنید .

مواردی در مورد ضد آفتاب ها

مواردی در مورد ضد آفتاب ها

1.ضد آفتاب شما بعد از دو ساعت غیر فعال می شود .

تمدید و تجدید ضد آفتاب ها موردی است که ما بارها و بارها شنیده ایم ، اما آیا می دانید که چقدر سریع کارایی خود را از دست می دهند ؟

واقعا خیلی خیلی سریع . بیشتر محصولات محافظتی در برابر خورشید بعد از 2 یا 3 ساعت از به کار برده شدن، خاصیت خود را از دست می دهند و این ضرورت به وجود می آید که به طور منظم در طول روز آن را تمدید کنید تا محافظت کاملی را به دست بیاورید . در واقعیت، بیشتر مردم تنها از محصولات مورد نظر خود یک بار در صبح استفاده می کنند ، از این رو از اواخر صبح به بعد دیگر محافظت محصولی که به کار برده اند . تاریخ گذشته و منقضی می شود . هم چنان که همیشه به طور منظم ضد آفتاب خود را تمدید می کنید، به دنبال فرمول با ماندگاری بالایی باشد .

مواردی در مورد ضد آفتاب ها

مواردی در مورد ضد آفتاب ها

 

2-SPF در کرم پودر شما نمی تواند محافظ خوبی در برابر مضرات اشعه UV باشد .

باز دوباره، یک مفهوم گیج کننده که می تواند باعث سردرگمی ما شود. تنها به این دلیل که کرم پودر شما دارای مقداری SPF است ، به این معنا نیست که کاور و پوشش بالا و گسترده ای را در برابر نور خروشید فراهم می آورد . افراد بسیاری به کرم پودر خود بسنده می کنند تا پوست خود را در برابر آفتاب محافظت شده نگاه دارند ،  برند های میکاپ اغلب موادی ماند زینک اکساید را به فرمول های خود می افزایند که ممکن است سطح اندکی از محافظت در برابر نور خورشید را مهیا سازد .

اما این برند ها فیلترهای UVA را در پایه محصولات خود قرار نمی دهند . زیرا آن ها استفاده و به کار بردن کرم پودرها را با سختی مواجه می سازند و ممکن است ظاهر روی پوست را تغییر دهند . کرم پودر شما اگر با SPF 15 برچسب گذاری شده است . نمی تواند از پوست شما در برابر اشعه های UVA مراقبت کند- تنها یک محافظت اندکی در برابر UVB ممکن است به وجود آورد که در طول روز از بین می رود .

 

مواردی در مورد ضد آفتاب ها

مواردی در مورد ضد آفتاب ها

4-تفاوت میان فاکتور 30 و 50 بسیار اندک است .

اگر شما هم جزو افرادی هستید که قربانی برخی ضد آفتاب ها شده اید، دستان خود را بالا ببرید. احتمالا دستان افراد بسیاری در این لحظه بالا آورده می شود، زیرا همه ما در این زمینه گول خورده ایم . زمانی که ضد آفتاب خود را از SPF 30 به SPF 50 تغییر می دهید، تنها 1 تا 2 درصد محافظت بیشتری را به دست می آورید. SPF 30 عددی معادل97 درصد از اشعه های UVB را مسدود می کند . این در حالی است که SPF 50 تنها 98 درصد از از آن ها را مسدود می نماید. اگر پوست متعادلی دارید و یا پوست تان مستعد لک و حساسیت به نور می باشد، حفاظت 1 تا 2 درصد بسیار ارزشمند می باشد .

 

5-شما در معرض خطر بیشتری در هواپیما و پرواز می باشید .

اگر شما هم مانند من عاشق نشستن کنار پنجره هواپیما می باشید، پس مراقب باشید، زیر این امر می تواند به بدترین شکل ممکن به پوست شما آسیب وارد نماید . اشعه های UVB (که عامل اصل در آفتاب سوختگی می باشند) توسط پنجره ها مسدود می شوند، اما این امر در ارتباط با UVA صدق نمی کند. اشعه های UVA می توانند از پنجره های هواپیما عبور کنند و آثار مخربی را حتی در لایه های عمیق تر پوست تان بر جای بگذارند . بدون این که حتی متوجه شوید. به یاد داشته باشید که UVA عامل اصلی پیری زودرس پوست، لکه های تیره و افزایش تناژ رنگ پوستی می باشد .

این امر بسیار مسئله مهمی به شمار می رود. به این حقیقت توجه داشته باشید که شما 40 هزار فوت به لایه اوزون نزدیک تر می شوید، از این رو خورشید قوی تر است و می تواند صدمات بیشتری را نیز وارد نماید. به عبارت دیگر، شما باید در هر پرواز از SPF استفاده کنید- مخصوصا اگر عاشق نشستن در صندلی کنار پنجره هواپیما می باشید.

 

مواردی در مورد ضد آفتاب ها

مواردی در مورد ضد آفتاب ها

5-آثار مخرب خورشید باعث جوش زدن روی پوست شما می شوند، نه SPF که استفاده کرده اید .

هشدار :

جوش های آزار هنده که روی پوست تان پدیدار می شوند، نتیجه استفاده از ضد آفتاب نمی باشند . در حقیقت، دلیل این که همه ما جوش می زنیم این است که پوست ما بعد از تلاش و مقاومت در برابر اثرات UV چربی بیشتری تولید می کند .

بله محصولات چربی و روغنی پوست می توانند باعث جوش زدن شما شوند . به این دلیل می باشد که بهتر است به دنبال نوع ضد آب ضد آفتاب بوده و توجه داشته باشید تا حتما عبارت “NON-COMEDOGENIC” روی آن حک شده باشد . در هر صورت آسیب های خورشید می توانند پوست شما را توسط ایجاد التهاب و آسیب رساندن به محافظ اپیدرمی آن، دچار اختلال کند. این امر به این معنا است که سیستم ایمنی و دفاعی پوست شما از کار می افتد که موجب می گردد تا جوش هایی ظاهر گردد .

 

6-سیستم امتیاز دهی یا ستاره، میزان محافظت از UVA را ارزیابی نمی کند .

این یک ترفندی است که باعث سردرگمی و شگفتی شما خواهد شد، مخصوصا اگر پدر و مادرتان به شما آموزش داده باشند که این ستاره ها نشان دهنده کیفیت و یا میزان SPF ضد آفتاب می باشد. اما دچار سوء تفاهم نشوید . آن ها قطعا چیزی را ارزیابی می کنند . این ستاره ها میزان UVA را در برابر UVB می سنجند تا این امر بیشتر مورد ملاحظه قرار بگیرد.

این را بدانید که یک بطری ضد آفتاب با SPF 6 می تواند هم چنین دارای 5 امتیاز یا ستاره باشد، این در حالی است که SPF 30 می تواند تنها 2 ستاره داشته باشد . به طور خلاصه، اطمینان به دست بیاورید که هم فاکتور SPF بالا و هم میزان امتیاز یا ستاره بیشتری روی ضد آفتابی که می خواهید خریداری کنید، وجود دارد .

 

مواردی در مورد ضد آفتاب ها

مواردی در مورد ضد آفتاب ها

7- هر چه ضد آفتاب با ضخامت بیشتری به کار ببرید، حفاظت بهتر و بیشتری را به دست می آورید .

قانون مراقبت از پوست:

استفاده از کرم ضد آفتاب با لایه ای ضخیم روی پوست به طور اتوماتیک مساوی با استفاده بهینه از فرمول این محصولات نمی باشد . در حقیقت، این روش استفاده از بافت ضخیم اغلب توسط تولید کنندگانی تغییر داده شده اند که تلاش دارند تا خود را لوکس تر و وزین تر نشان دهند . همین مورد در ارتباط با مرطوب کننده ها نیز صدق می نماید .

این که صورت تان را با این کرم پر کنید و حالت سنگینی را به وجود بیاورید، به این معنا نیست که از مزیت های بیشتر آن محصول برای پوست خود استفاده کرده اید . به طور ایده آل به دنبال محصولی باشید که مزیت های حفاظتی و تغذیه کنندگی پوست را نیز به همراه دارد. هم چنین به دنبال موادی مانند گلیسیرین، ویتامین E و آلوئه ورا روی برچسب ضد آفتاب خود باشید .

 

 

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 1

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها