مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , , , > مراقبت های پوستی در فصول مختلف

مراقبت های پوستی در فصول مختلف

0
(0)

مراقبت های پوستی در فصول مختلف

مراقبت پوستی در مقابل آفتاب یک الویت محسوب می­شود، اما بدون توجه به دمای هوا، نیازهای پوست در فصول مختلف متغیر است .در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگمراقبت های پوستی در فصول مختلف و توصیه های لازم آن را برای شما گرد اوری کرده ایم ،با ما همراه باشید.

فصل بهار

وقتی هوا گرم­تر می ­شود، همه از کار کردن در حیاط و فضای آزاد لذت می­ برند. ولی باید از پوست خود در مقابل آفتاب مراقبت کنند. نوع پوست خود را بشناسید. بسته به رنگ­دانه پوست، احتمال سوختن در آفتاب و در نتیجه عامل ضد آفتاب (SPF)  در لوسیون متغیر خواهد بود.

برای مثال اگر پوست سفید و کک­ مکی دارید، در مقابل اشعه فرابنفش حساس­تر خواهید بود. به طور سالانه به متخصص پوست خود مراجعه کنید تا توصیه­ های لازم را دریافت نمایید.

با این­که هوا در این فصل کمی رو به گرما است، اما استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید. با توجه به اهمیت مراقبت پوستی  در تابستان در مقاله­ های جداگانه به این موضوع خواهیم پرداخت.

مراقبت های پوستی در فصول مختلف

مراقبت های پوستی در فصول مختلف

فصل پاییز

فصل پاییز فرصت خوبی برای بازیابی و ترمیم تلفات تابستانی ناشی از آفتاب، کلر و آب شور است. در فصل پاییز این نکات را رعایت کنید:

  • عمل لایه­ برداری و مرطوب کردن پوست را پس از حمام و دوش انجام دهید.
  • باز هم از لب­هایتان در برابر اشعه فرابنفش مراقبت کنید. مرطوب کردن لب­ها را در این فصل آغاز کنید تا از ترک و خشک شدن در زمستان جلوگیری کنید.
  • لوسیون را به کرم تغییر دهید. وقتی هوا خشک ­تر می­شود پوست به مرطوب ­کننده ضخیم­ تری نیاز دارد. کرم­ها لایه روغنی قوی­تری برای هیدراسیون ایجاد می­کنند.
  • عمل مرطوب­ کنندگی دست را برای جلوگیری از خشک­ شدگی در زمستان آغاز کنید.

فصل زمستان

پوست برای سالم ماندن درهوای سرد سال به چیزی بیش­ از دستکش، کلاه و کت نیاز دارد. هوای سرد و کمبود رطوبت باعث ترک، سوزش و ترکیدگی می­شود.

باد زمستانی به همراه آفتاب، باعث سوختگی شدید و مشکلات پوستی مانند اگزما می­گردد. در این فصل از مرطوب­ کننده­ ها استفاده کنید. بهترین زمان برای استفاده از مرطوب­ کننده ­ها بعد از دوش یا حمام است که پوست را به آب و روغن کافی آغشته می­کند.

این کارها را در زمستان فراموش نکنید:

  • استفاده از کرم ضد آفتاب در مقابل انعکاس نور خورشید در مقابل برف الزامی است.
  • در زمستان مراقبت از لب­ها را فراموش نکنید. تحقیقات اخیر نشان می­دهد که اشعه ­های فرابنفش به سرطان لب منجر می­گردد. در زمستان از رژ لب­های حاوی SPF (دارای خاصیت ضد آفتاب) استفاده کنید.
  • در زمستان به مدت طولانی زیر دوش آب گرم نمانید. این کار به خشک شدن پوست کمک بیش­تری می­کند.

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها