مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , > طب سوزنی کاهش دهنده درد پیچ خوردگی مهره کمر

طب سوزنی کاهش دهنده درد پیچ خوردگی مهره کمر

0
(0)

طب سوزنی همراه با حرکت درمانی، درد مربوط به پیچ خوردگی حاد مهره های کمر را کاهش می دهد

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ خواهیم گفت که چگونه طب سوزنی کاهش دهنده درد پیچ خوردگی مهره کمر است .
مطالعه منتشر شده در Journal Of Traditional Chinese Medicine سال 2016، تاثیر استفاده از طب سوزنی و ورزش را برای درمان پیچ خوردگی و درد حاد مهره های کمر را مورد بررسی قرار داد . مطالعات مشخص نموده است که این روش درمانی، درد مربوط به جراحت های رایج در میان ورزشکاران را کاهش می دهد .

این مطالعه کلینیکی “طب سوزنی- حرکت تراپی (حرکت درمانی) برای پیچ خوردگی و درد حاد مهره های کمر ، یک آزمایش کلینیکی کنترل شده تصادفی” نام داشت .
محققان به طور تصادفی شرکت کنندگان را در چهار گروه 15 نفره قرار دادند .

اولین گروه طب سوزنی- حرکت تراپی (AM) بودند که هر دو روش طب سوزنی و ورزش های حرکتی را انجام می دادند .

گروه دوم طب سوزنی sham را همراه با ورزش های حرکتی دریافت نمودند (گروه طب سوزنی Sham- حرکت درمانی (SAM)).
سومین گروه، طب سوزنی را بدون ورزش های حرکتی انجام دادند .

آن ها به گروه “طب سوزنی سنتی” با نام مخفف CA شناخته می شوند . گروه چهارم طب فیزیکی بدون طب سوزنی را تجربه نمودند که گروه PT نام گرفتند.
کمر درد بیماران قبل و بعد از انجام این روش های درمانی ارزیابی شد . برای بررسی سطح درد هر یک از بیماران، ابزارهایی مانند پرسشنامه رولاند-موریس (RMQ)، و مقیاس آنالوگ بصری (VAS) مورد استفاده قرار گرفت . زمانی که این سه گروه با همدیگر مقایسه شدند ، شرکت کنندگان گروه AM از نظر آماری امتیاز RMQ چشم گیری تر را بعد از درمان گزارش دادند .

طب سوزنی کاهش دهنده درد پیچ خوردگی مهره کمر

طب سوزنی کاهش دهنده درد پیچ خوردگی مهره کمر

گروه AM بلافاصله بعد از درمان، در میزان کمر درد خود بهبود هایی را احساس کردند. محققان اشاره کردند که این نتایج مثبت هم چنان تا 24 بعد نیز ادامه داشت .

در پایان آزمایش، نتیجه گرفته شد که طب سوزنی زمانی که با حرکت درمانی همراه باشد، یک روش موثر و چشمگیری است که درد مربوط به گرفتگی و پیچ خوردگی حاد مهره های کمر را کاهش می دهد .

به علاوه، تا 24 ساعت بعد از انجام روش مورد نظر، تاثیر مسکن و آرامبخش آن هم چنان نیز به قوت خود باقی بود .

Source:
Ruizhu, L., Ning, Z., Jian, L., Xinjian, L., Yue, W., Jie, Z., & Chaolei, X. (2016). Acupuncture-movement therapy for acute lumbar sprain: A randomized controlled clinical trial. Journal of Traditional Chinese Medicine, 36(1), 19-25. doi:10.1016/s0254-6272(16)30003-6

منبع مقاله: https://www.acufinder.com/Acupuncture+Information/Detail/Acupuncture+Combined+with+Movement+Therapy+Reduces+Pain+Associated+with+Acute+Lumbar+Sprain

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها