مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , > سرم مو چیست؟

سرم مو چیست؟

0
(0)

سرم مو چیست؟

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما خواهیم گفت که سرم مو چیست؟ و بهترین روش استفاده از آن چگونه می تواند باشد .

برخلاف روغن‌های مو که به داخل مو نفوذ می‌کنند و ساختار آن را تغییر می‌دهد سرم ها محصولاتی با بیس سیلیکونی می‌باشند که روی مو را پوشش می‌دهند . این محصول به شکلی طراحی‌شده که می‌تواند جلوی گره خوردن موها را بگیرد، باعث درخشش آن‌ها شود و در برابر اشعه آفتاب، حرارت سشوار و آلودگی‌های محیطی از موهای شما محافظت کند . در بازار انواع سرم‌های ضد وز، کراتینه، ضد آفتاب یا ضد شکنندگی موجود هستند و شما بر اساس نیاز خود می‌توانید سرم موردعلاقه خود را انتخاب کنید .

روش استفاده از سرم مو

 قبل از استفاده از سرم مو، موهای خود را به‌خوبی بشویید . همیشه به خاطر داشته باشید که باید قبل از استفاده از سرم، موهایتان را به‌خوبی بشویید. برعکس موس یا اسپری، سرم وسیله‌ای برای تغذیه موهای شما است و در کنار این کار به حالت پذیری موهایتان هم کمک می‌کند .

بزرگ‌ترین هدف سرم‌های مو، محافظت از موهای شما در برابر آلودگی است؛ بنابراین اگر از آن روی موهای کثیفتان استفاده کنید به هدفتان نمی‌رسید. اغلب برندهای بزرگ بسته‌هایی حاوی شامپو، نرم‌کننده و سرم را به مشتریان خود ارائه می‌کنند، شما هم اگر برای اولین بار می‌خواهید از سرم مو استفاده کنید بهتر است شامپو و نرم‌کننده مخصوص آن را نیز تهیه کنید.

روش استفاده سرم مو

روش استفاده سرم مو

بر اساس میزان حجم مویی که دارید می‌توانید 2 تا 6 قطره سرم را کف دستتان بریزید، دو دستتان را به هم بمالید و سپس با استفاده از انگشتانتان موهایتان را برس بزنید . بعد از استحمام هنگامی‌که موهایتان کمی نمدار است از سرم استفاده کنید .

به کمک سرم(سرم موخوره‌های شما را کمتر می‌کند)نوک موهایتان را ماساژ دهید . همچنین می‌توانید با استفاده از چند قطره سرم پوست سرتان را نیز ماساژ دهید .

 بعدازاینکه سرم را به همه جای موهایتان زدید ، آن‌ها را به سمت پایین شانه بزنید. سپس با استفاده از سشوار موهایتان را خشک کنید چراکه موهای نمدار خاک و آلودگی‌ها را به خود می‌گیرد .

توجه کنید:

  • اگر احساس می‌کنید بعد از استفاده از سرم موهایتان به‌سرعت خشک می‌شود بهتر است سرمتان را تغییر دهید.
  • استفاده بیش‌ازاندازه از هر محصولی روی مو مفید نیست، سرم هم از این قاعده مستثنا نیست.
  • استفاده از سرم روی موی خشک منجر به چربی و شوره مو می‌شود.

باوجود تمامی فوایدی که سرم‌ها دارند استفاده از آن‌ها به مدت طولانی‌ به مو صدمه می‌زند به همین دلیل چند دستور ساخت سرم طبیعی را در اینجا برای شما آورده‌ایم.

سرم مخصوص موهای چرب

کسانیکه موهای خشکی دارند باید از سرم‌های سبک استفاده کنند . شما می‌توانید چند قطره از مایه عطری که دوست دارید را با 100 میلی‌لیتر از روغن نارگیل یا جوجوبا مخلوط کنید .

این محلول را به‌خوبی تکان داده و در محلی تاریک نگه‌دارید. این سرم را می‌توانید روی موهای خیس خود بزنید تا رطوبت را به آن‌ها برگردانید . و همچنین از چرب شدن بیش‌از‌اندازه آن‌ها جلوگیری کنید .

سرم مخصوص موهای خشک

این نوع موها بیشتر دچار موخوره می‌شوند و به‌راحتی می‌شکنند . به همین دلیل می‌توانید از روغن‌های مرطوب‌کننده و غلیظ به‌عنوان پایه این نوع سرم استفاده کنید .

چند قطره مایه عطر را با 100 میلی‌لیتر روغن کرچک مخلوط کنید و محلول را به‌خوبی تکان دهید . اگر احساس می‌کنید که غلظت روغنتان زیاد شده می‌توانید 20 میلی‌لیتر روغن نارگیل به آن اضافه کنید .

 

 

نام نویسنده :

Debolina Raja Gupta

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها