مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , , , , , > دلیل و درمان کدر بودن پوست

دلیل و درمان کدر بودن پوست

0
(0)

7 دلیل کدر بودن پوست شما به همراه راهکار رسیدن به پوستی درخشان

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به دلیل و درمان کدر بودن پوست و همچنین راهکارهای رسیدن به پوست درخشان را به شما خواهیم گفت . در ادامه با ما همراه باشید .

احتمالا شما هم متوجه این قضیه شده اید که بعضی روزها پوستتان درخشش خاصی دارد که نمیتوانید علت دقیق آن را مشخص کنید شاید به خاطر 8 ساعت خواب ، تغذیه روز قبل و یا حتی حس زیبایی درون باشد ولی خوشبختانه محصولات و توصیه هایی وجود دارند که میتوانند کدر بودن پوست شما را از بین ببرند و همیشه پوستی زیبا و درخشان به شما بدهند .

در این مقاله علل کدر بودن پوست و نحوه درمان آن را برای شما آورده ایم :
دلیل و درمان کدر بودن پوست

دلیل و درمان کدر بودن پوست

  • دلیل : پوست های مرده

به طور معمول هر روز میلیون های سلول پوستی در سراسر بدن میمیرند ولی مشکل اینجاست که همه این سلول ها از روی پوست نمیریزند و شما باید به دنبال راهی برای برداشتند آنها باشید تا پوستتان حالتی خاکستری و مرده نداشته باشد . این سلول های مرده اجازه بازتاب نور را نمیدهند و به همین دلیل هم پوست شما مرده به نظر خواهد رسید .

راه حل :

شما باید هر هفته دو بار از پوست خودتان لایه برداری کنید ، برای اینکار میتوانید از اسکراب شکر و جوجوبا استفاده کنید که برای پوست های حساس هم مناسب است و یا اگر پوستتان تحمل بیشتری دارد از اسکراب های شامل دانه و پوست پودر شده آجیل استفاده کنید . پیل ها از هیدروکسی اسید های آلفا و بتا در فرمول خود استفاده میکنند و برای اجتناب از التهاب پوستی به دنبال محصولاتی باشید که حاوی آلوئه ورا و چای سبز نیز باشند .

 

  • دلیل : اقتصاد مبتنی بر سوخت های فسیلی و کاهش مقررات زیست محیطی

هوای آلوده حاوی ذرات ریزی مانند خاک و دی اکسید سولفور است که باعث ایجاد رادیکال های آزاد بر روی پوست شما می شود ، این رادیکال های آزاد به تولید کلاژن صدمه میزنند و باعث تحریک ساخت پیگمنت میشوند و در طول زمان همین لاعث ایجاد ناهماهنگی هایی روی بافت و رنگ پوست شما میشود و در نتیجه حالت کدر پوست شما رفته رفته تشدید می شود .

راه حل :

هر شب صورت خودتان را بشورید ، اگر این آلودگی ها روی صورت شما باقی بمانند در حین خواب صدمات زیادی را به پوست شما وارد میکنند . آلودگی باعث ایجاد التهاب و اختلال در لایه محافظ پوست میشود . شما باید یک شوینده کرمی مناسب و ملایم داشته باشید تا اجازه ندهید این آلودگی ها روی پوست انباشته شوند . تحقیقات نشان داد استفاده از صابون به همراه براش شوینده میتواند ذرات نانو آلوده را نیز از پوست شما پاک کند ، دستمال های مرطوب به اندازه کافی موثر نیستند . همینطور صبح ها از سرم و لوسیون های آنتی اکسیدان و ویتامین سی و idebenone استفاده کنید تا بتوانید بهتر از پوست خود در برابر رادیکال های آزاد محافظت کنید .

 

  • دلیل : مشکلات پوستی ناشی از استرس

یک ضرب العجل کاری ، بحث و یا حتی نخوابیدن به مدت کافی می تواند شما را دچار اضطراب کند . استرس همیشه باعث افزایش سطح کورتیزول ، افزایش جریان خون در اعضای حیاتی بدن می شود و همین باعث کاهش جریان خون در صورت و در نتیجه آسیب به پوست می شود .

راه حل :

معمولا جملاتی مانند باید استراحت کنید یا استرس نداشته باشید تاثیر برعکسی روی سطح کوتیزول شما دارد ، به همین دلیل پیشنهاد ما این است که در چنین شرایطی ازیک ماساژ صورت به همراه شوینده و مرطوب کننده استفاده کنید . این کار جریان خون به صورت را افزایش میدهد و باعث درخشش پوست شما میشود . در صورت تمایل میتوانید برای میکروآبریژن نیز به متخصص پوست مراجعه کنید . این کار سلول های مرده پوست را جدا کرده و جریان خون به صورت را افزایش میدهد .

دلیل و درمان کدر بودن پوست

دلیل و درمان کدر بودن پوست

  • دلیل : بی آبی پوست

بدون رطوبت پوست شما کدر به نظر خواهد رسید ولی این مشکل فراتر از آن چیزی است که تصور کنید ” از بین رفتن رطوبت در اعماق پوست ( درمیس و لایه عمیق تر آن اپیدرمیس ) باعث کاهش ضخامت پوست میشود ، درست مانند که یک بادکنک که هوای خود را از دست داشته و به اندازه یک بادکنک پر باد براق نیست .

 

راه حل :

یک سرم هیالورونیک اسید را روی نوک انگشت ها زده و به آرامی با ضربه زدن رطوبت را وارد پوست کنید . سپس یک لایه مرطوب کننده قوی که حاوی نرم کننده ای مانند ستیل الکل یا دمیتیکون باشد بزنید ، این نرم کننده ها یک لایه نازک شفاف روی پوست ایجاد کرده و باعث میشود تا سلول های پوستی شما پهن شده و درخشش نور روی آنها زیباتر جلوه کند .

 

  • دلیل : به اندازه کافی آهن نمیخورید

مواد معدنی برای ایجاد تولید آنتی اکسیدان طبیعی لازم هستند ، آنتی اکسیدان ها نیز به سلامت و درخشش پوست شما کمک میکنند . ولی گرفتن تمام مواد معدنی از طریق مواد خوارکی گاهی ممکن نیست .

راه حل :

هر روز یک عدد قرص مولتی ویتامین بخورید ، این قرص باید حاوی سلنیوم ، مس ، آهن و زینک باشد . البته دوز این قرص به سن و جنس شما بستگی دارد و توسط پزشک مشخص میشود .

 

  • دلیل : نمیاوانید به طور کلی از نور آفتاب اجتناب کنید

آسیب آفتاب یکی از دلایل الی کاهش کلاژن سازی در پوست است که باعث کدر شدن بیشتر پوست شما میشود .

راه حل :

همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید ، هیچ درمانی به اندازه اجتناب از اشعه های مضرر آفتاب موثر نمی باشد . همینطور شبها از محصولی استفاده کنید که حاوی رتینول باشد ، این ماده از کلاژن پوست شما محافظت میکند و پروتئین بیشتری در پوست می سازد . سپس از یک سرم یا کرم با مواد روشن کننده مانند اسید کوجیک و یا آربوتین استفاده کنید تا لک های تیره پوستتان از بین برود .

  • دلیل : مشکلات هورمونی

زمانیکه اختلالی در سطح هورمون های شما ایجاد میشود . بلوغ ، مناپوز ، مصرف دارو و یا غیره   معمولا پوست شما تحت تاثیر قرار میگیرد . زمانیکه میزان استروژن شما کاهش پیدا میکند و میزان تستسترون افزایش می یابد ، پوست شما چرب تر خواهد شد و همین باعث بیشتر دیده شدن منافذ پوست شما میشود . همینطور ملاسما باعث ایجاد لک های تیره ای در سطح پوست میشود که به راحتی با محصولات روشن کننده پوست از بین نمیروند ، دلیل آن هم این است که این پیگمنت ها در لایه های عمیق پوست شکل گرفته اند .

راه حل :

استفاده از ماسک های جاذب روغن و ماسک های خاک رس میتوانند چربی اضافی پوست شما را از بین ببرند . ولی این کافی نیست ، در چنین شرایطی متخصص پوست شما از داروهایی برای متعادل سازی هورمون ها استفاده میکند . برای ملاسما امکان دارد نیاز به هیدروکوینون یا درمان لیزری داشته باشید .

https://www.allure.com/story/dull-skin-causes-and-treatments

 

 

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها