مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , > حمام کردن در فصل زمستان

حمام کردن در فصل زمستان

5
(1)

9 روشی که شما احتمالاً در ارتباط با حمام کردن در فصل زمستان اشتباه انجام می‌دهید

شما مانند همیشه از شامپو، نرم‌کننده و شامپو بدن استفاده می‌کنید پس مشکل در کجا است ؟ متخصصان پوست و مو بر این باور می‌باشند که در این روتین می‌تواند اشتباهاتی وجود داشته باشد. در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به نبایدهایی در ارتباط با حمام کردن در فصل زمستان می‌پردازیم . د رادامه با ما همراه باشید .

 

اشتباه شماره یک حمام کردن در فصل زمستان : حمام داغ و طولانی

در این آب‌وهوای سرد زمستانی ، هیچ‌چیز مانند یک حمام آب گرم با بخار فراوان نمی‌تواند لذت‌بخش باشد . اما این امر اشتباه است و نتایج گرانباری برای شما به همراه دارد. اگر برای مدت زمان طولانی حمام کنید، پوست خود را در معرض خشک شدن بیشتری قرار می‌دهید و بیشتر دچار آسیب می‌شود .

از این رو سعی کنید تا مدت زمان حمام کردن و دوش گرفتن خود را به پنج تا هفت دقیقه کاهش دهید و دمای آن را زیر 99 درجه تنظیم کنید . هر دمایی بالاتر از این میزان می‌تواند رطوبت لازم پوست را از بین ببرد و هم‌چنین لایه محافظتی پوست را دچار آسیب می‌نماید ، لایه‌ای که می‌تواند رطوبت لازم را نگه داشته و از ورود باکتری و میکروب جلوگیری به عمل می‌آورد .

 

اشتباه شماره دو حمام کردن در فصل زمستان : به دفعات زیاد حمام کردن 

 

بر کسی پوشیده نیست که آب‌وهوای سرد و خشک می‌تواند عوارض زیادی روی پوست شما بر جا بگذارد و حتی باعث می‌گردد تا عوامل مانند اگزما برای پوست روی دهد. زیاده‌روی در حمام کردن در طول هفته، دشمن اصلی پوست و حتی موی شما محسوب می‌شود .

برای میانگین افراد  هرروز دوش گرفتن نشانه‌ای از تمیز بودن پوست و مویشان می‌باشد ، بدون این که حتی ترس از دست دادن رطوبت پوست شان را داشته باشند . اما این امر اشتباه محض است و تنها آسیب به پوست و مو را بیشتر می‌نماید .

 

اشتباه شماره سه حمام کردن در فصل زمستان: استفاده از پاک‌کننده‌های اشتباه

 

استفاده از صابون را کنار بگذارید . صابون‌های سنتی و یا برخی از صابون‌های بی کفیت جدید نیز می‌توانند روغن و چربی لازم پوست را از بین ببرند و خشکی آن را موجب گردند . از این رو سعی کنید تا یک صابون بدون فرمول سنگین و سرشار از مواد مؤثر و مغذی به کار ببرید . برای حفظ رطوبت از دست رفته نیز بعد از حمام هنگامی که هنوز رطوبت روی پوست تان موجود است ، از لوسیون استفاده کنید تا پوست نرم و مرطوب خود را حفظ کنید .

 

اشتباه شماره چهار حمام کردن در فصل زمستان: شیو کردن موهای بدن با پوست خشک

 

ممکن است شما کمتر در زمستان تمایل داشته باشید تا موهای بدن خود را شیو یا اصلاح کنید ما به شما نمی‌گوییم این کار را نکنید ، این امر بستگی به خودتان دارد .

اما هر زمان هم که این کار را می‌کنید، فراموش نکنید که شیو کردن را روی پوست خشک انجام ندهید ، زیرا باعث می‌شود تا پوست تان خشک و زبر شود، ظاهر نامناسبی داشته باشد و هم‌چنین پوست تان دچار التهاب می‌گردد .

متخصصین پوست پیشنهاد می‌کنند تا روی پوست مرطوب به شیو کردن بپردازید . برای شروع ، شما بهتر است در محیط ولرم و گرم مانند حمام این کار را انجام دهید تا منافذ پوست تان باز شود که نتیجه بهتری را به دست می‌آورید .

بهتر است از یک کرم اصلاح تسکین‌دهنده نیز به کار ببرید . کرم‌های شیو بسیار نرم و انعطاف‌پذیر می‌باشند و می‌توانند پروسه شیو را آسان سازند . هم‌چنین اطمینان حاصل کنید که تیغ خود را بعد از چند بار استفاده تعویض می‌نمایید تا میکروب را به پوست خود راه ندهید و لبه‌های ناهموار تیغ پوست تان را نبرد .

 

اشتباه شماره پنج حمام کردن در فصل زمستان: نباید به طور مکرر موهای خود را بشویید

 

مانند بدن، پوست نیاز ندارد تا هرروز شسته شود . متخصصین پیشنهاد می‌کنند تا شستن هرروز موهایتان را به هر سه روز در میان کاهش دهید . اگر موهای چربی دارید و با این مشکل مواجه می‌باشید ، می‌توانید از یک مقدار کمی شامپوی خشک برای تمیز کردن موهایتان استفاده کنید .

 

اشتباه شماره شش حمام کردن در فصل زمستان: نباید به شدت شامپو را روی سرخود مالش دهید

 

روغن و چربی از پوست سر ما در اطراف ریشه موها تولید می‌شوند ، از این رو تنها شامپو را به کف سرتان تا حدود نیمه ساقه مو بزنید و شروع به مالش دادن آن با نوک انگشتان تان کنید (نه با ناخن‌های تان) .

سعی کنید با ملایمت این کار را انجام دهید تا به پوست سر و ریشه موهایتان آسیب نزنید . بهتر است از مالش دادن تند و خشن موهایتان با شامپو خودداری کنید که نتایجی از جمله التهاب، ورم ، ریزش مو ، کنده شدن مو و گاها خونریزی می‌انجامد .

 

 

اشتباه شماره هفت : نادیده گرفتن نرم‌کننده

 

کمبود رطوبت در زمستان نه تنها پوست شما را خشک می‌کند ، بلکه باعث خشکی موهای شما نیز می‌شود . از این رو بسیار اهمیت دارد تا از نرم‌کننده در این فصل به کار ببرید تا این رطوبت را به موهای خود بازگردانید و از خشک شدن آن جلوگیری به عمل بیاورید .

انتهای موهایتان کمترین رطوبت را دریافت می‌کند ، از این رو استفاده از نرم‌کننده می‌تواند این قسمت از موهایتان را دوباره احیا کند و مواد لازم را برای درخشان و سالم بودن آن فراهم نماید . اگر انتهای موهایتان سوخته است ، سعی کنید از درمان‌های مغذی مو به کار ببرید تا لطافت و شادابی را به نوک موهای خود نیز دوباره بازگردانید .

 

اشتباه شماره هشت : خشک‌کردن سفت و سخت بدن با حوله

 

این بدن شما است که می‌خواهید آن را خشک کنید ، نه وان حمام . بنابراین، نباید خودتان را با حرکات خشن، سفت و سخت خشک کنید که عموماً خیلی از افراد با یک حوله به جان خود می‌افتند . شما  به این ترتیب پوست خود را دچار خراش و التهاب می‌کنید . فراموش نکنید که بعد از خشک‌کردن بدنتان با حوله، باید از مرطوب‌کننده استفاده کنید تا موجب خشک شدن آن نشود .

 

اشتباه شماره نه : مرطوب کردن پوست به صورت اشتباه

 

حمام کردن‌های متوالی در کنار آب‌وهوای سرد و خشک زمستان می‌تواند خشکی و ترک‌خوردگی پوست تان را باعث شود که این امر می‌تواند عملکرد حفاظتی پوست را کاهش دهد و آن را در شرایط حساسی قرار دهد که نتایجی مانند اگزما به وجود می‌آید .

راه‌حل این است که از نرم‌کننده و مرطوب‌کننده های حاوی سرامید به کار ببرید که می‌تواند لایه حفاظتی پوست را ترمیم کند .

بهترین زمان برای استفاده از مرطوب‌کننده پوست ، بعد از حمام کردن می‌باشد ، زمانی که هنوز بدنتان رطوبت اندکی دارد . البته استفاده از مرطوب‌کننده نیز در تمامی طول روز می‌تواند مفید باشد ، اما بیشترین تأثیر خود را زمانی که بدن و پوست تان را تمیز می‌کنید در بر دارد .

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 1

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها