مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , > ترک عادت های بد

ترک عادت های بد

1
(1)

چگونه عادت های بد را ترک کنیم ؟

در این مقاله  از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما راهکارهایی برای ترک عادت های بد در زمینه زیبایی پیشنهاد خواهیم داد . با ما همراه باشید .

تغییرات ساده می تواند ظاهرتان را بهتر و بهتر کنند. مراحلی که در ادامه وجود دارد را رعایت کنید تا ظاهر و استایل خود را یک پله بالاتر ببرید .

 

روش اول :

ترک کردن عادت های بد صورت

 ترک عادت های بد

ترک عادت های بد

1.از لمس کردن صورت تان خودداری کنید. شما هر روز از دست های تان استفاده می کنید و خیلی از چیزها را لمس می کنید. هر چیزی که لمس کنید می تواند به صورت تان نیز سرایت کند، از این رو مطمئن شوید که دست های خود را هر زمان که لازم است می شویید .

  • اگر همیشه عادت داشتید تا به صورت تان دست بزنید، سعی کنید جلوی وسوسه های درون خود را بگیرید، برای مثال، اگر احساس خارش می کنید، از داخل لباس خود استفاده کنید . فقط مطمئن باشید که تمیز هستند .

ترک عادت های بد

 

  1. لب های تان را لیس نزنید . بزاق دهان خاصیت خشک کنندگی دارد که موجب ترک لب می شود . بالم لب و استفاده مداوم از آب می تواند لب های ترک خورده را درمان کند .
  • برای این که دیگر لب های تان لیس نزنید یا نجوید، یک لایه ضخیم از وازلین را هر شب قبل از خواب روی لب های تان بزنید. وازلین انتخاب خوبی در این زمینه است. این ماده بسیار کمک کننده است، مخصوصا برای افرادی که شب ها از تهویه هوا یا اسپلیت استفاده می کنند . وازلین رطوبت را در پوست لب های تان به دام می اندازد و از این که خشک شوند، جلوگیری می نماید.
  • شما هم چنین می توانید لب های تان را لایه برداری کنید . مقداری شکر را روی لب ها با حرکات دایره ای و ملایم بمالید ، اجازه دهید به مدت دو دقیقه بماند و سپس بشویید . این کار را هفته ای یک بار تکرار کنید . بهتر است این روش شب ها قبل از خواب و قبل استفاده از وازلین روی لب ها انجام شود .
 ترک عادت های بد

ترک عادت های بد

 

  1. چشم های تان را نمالید . پوست اطراف چشم های تان بسیار حساس و ظریف است ، از این رو مالیدن چشم های تان می تواند موجب التهاب شود و در شرایط حادتر، موجب قرمزی چشم ها می گردد . از یک دستمال کاغذی و یا نوک انگشتان تان استفاده کنید تا موجب بروز التهاب چشم های خود شوید. تنها از تمیز بودن آن ها مطمئن شوید .
 ترک عادت های بد

ترک عادت های بد

4.جوش های صورت تان را دست نزنید . جوش ها در واقع منافذ پر شده صورت توسط باکتری ها می باشند ، از این رو دست زدن به آن ها می تواند پوست تان را ملتهب کند و موجب اسکار روی پوست شود .

  • محصولاتی در بازار وجود دارند که به شما در این زمینه کمک می کنند، اما بهترین روش برای از بین بردن جوش ها بدون این که آسیبی به وجود بیاید، استفاده روزانه از مقداری روغن درخت چای روی جوش ها می باشد . این مورد واقعا التهاب را کاهش می دهد، بنابراین، جوش ها را کمتر نمایان می کند.
  • اگر عادت دارید در دمای خنک بخوابید، هر روز مقداری دما را بالا ببرید تا زمانی که به درجه دمای متعادل عادت کنید . اگر هنوز نیاز به دمای سردتر دارید، به یاد داشته باشید که از لوسیون بدن استفاده کنید و یک شب در میان قبل از خواب جوراب بپوشید .
 ترک عادت های بد

ترک عادت های بد

 

قسمت دوم :

ترک کردن عادت های بد مو

 

  1. از کش موهای پارچه ای برای بستن موهای تان استفاده کنید . کش موهای پلاستیکی می توانند موهای شما را بکشند و موجب موخوره شوند .
 ترک عادت های بد

ترک عادت های بد

 

  1. از استفاده از ابزارهای حرارتی دوری کنید. استفاده از حرارت می تواند موهای شما را خشک کند که همین امر موجب وز شدن و موخوره می گردد.
  • هر زمان که امکان دارد موهای تان را در معرض هوا خشک کنید .
  • قبل از استفاده از هر ابزارهای حرارتی، باید از سرم های محافظ حرارتی به کار ببرید . سرم های محافظ حرارتی نه تنها از کوتیکول های موی شما مراقبت می کنند، بلکه می توانند به موهای تان درخشش سالمی بدهند .
 ترک عادت های بد

ترک عادت های بد

  1. هر روز موهای تان را نشوید. این یکی از ساده ترین روش ها برای جلوگیری از وز شدن موها است، زیرا شستن متداوم موها می تواند چربی های طبیعی تارهای مو را از بین ببرد.
  • اگر چه برای افرادی که موهای کوتاهی دارند مشکلی نیست که هر روز موهای شان را بشویند ، اما افرادی که موهای بلندتری دارند باید این تعداد دفعات را کاهش دهند . افرادی هم که موهای شان تا شانه می باشد ، باید یک روز در میان به شستشوی موهای خود بپردازند. بهتر است افرادی که موهای بلندتر از شانه دارند، موهایشان را هر سه روز در میان بشویند .
 ترک عادت های بد

ترک عادت های بد

 

 

قسمت سوم :

ترک کردن عادت جویدن ناخن

1.از یک وسیله مهار کردن جویدن ناخن استفاده کنید. سعی کنید حداقل روزی یک بار از این محصول روی ناخن های تان استفاده کنید .

  • با استفاده از این محصول، زمانی که ناخن های نان را می جویید ، طعم تلخ و گزنده احساس می کنید و به این ترتیب پشیمان می شوید . به مرور زمان، این محصول می تواند باعث ترک عادت جویدن ناخن شما شود .
  • اگر نمی خواهید برای این چنین محصول مهار کردن جویدن ناخنی هزینه کنید، سعی کنید از ضدعفونی کننده دست یا کرمی استفاده کنید که طعم خوبی ندارد . در هر صورت شما باید از این محصولات جایگزین به تعداد دفعات بیشتری استفاده کنید .

 

 ترک عادت های بد

ترک عادت های بد

  1. ناخن های تان را بپوشانید . پوشاندن ناخن های تان می تواند یک مانع فیزیکی بین دندان و انگشتان تان ایجاد کند و از این رو از جویدن ناخن های خود نیز دوری می کنید.
  • دستکش بپوشید. اگر هوا سرد است، پوشیدن دستکش یک راه عالی برای مخفی کردن ناخن ها و هم چنین گرم کردن آن ها می باشد  . و البته شیک نیز به نظر می رسد .
  • انگشتان خود را با بانداژ چسبی بپوشانید. اگر ناخن های تان به این روش پوشانده شوند، نمی توانید به آن ها دسترس داشته باشید . این روش برای مواقعی خوب است که غروب ها و یا شب ها در خانه نشسته اید و وسوسه جویدن ناخن ها شما را یک لحظه رها نمی کند .
 ترک عادت های بد

ترک عادت های بد

 

  1. حواس تان را پرت کنید . سعی کنید تا فعالیت ها و سرگرمی های جایگزینی بیابید تا حواس تان از جویدن ناخن پرت شود ، این کار را مخصوصا که خسته و بی حوصله هستید و یا اضطراب دارید انجام دهید .
  • سعی کنید هر زمان که می خواهید ناخن های تان بجوید، از آدامس بدون شکر استفاده کنید . این امر لب های تان را به چیز دیگری مشغول می کند و طعم بهتری نیز دارد.
  • سعی کنید با چیزی مانند سکه یا توپ ضد استرس بازی کنید . این امر دست های تان را مشغول می کند و از دهان تان دور می سازد . این یک روش خوب برای استفاده در ماشین و یا زمانی است که تلویزیون تماشا می کنید .
  • چیزی بخورید یا چیزی بنوشید. سعی کنید یک بطری آب و یا یک خوراکی کوچک همیشه همراه خود داشته باشید و هر زمان که احساس کردید که می خواهید ناخن های تان را بجویید، می توانید از آن ها به عنوان یک عامل مهار کننده به کار ببرید .

 

 ترک عادت های بد

ترک عادت های بد

  1. ناخن های تن را فوق العاده زیبا کنید . روش دیگر برای جلوگیری از جویدن ناخن ها این است که ناخن های تان را به زیبایی مانیکور کنید . ناخن های شما به این ترتیب زیبا به نظر خواهند رسید و از این رو، اصلا به خودتان اجازه نمی دهید تا آن ها را خراب کنید.

 

 

  • از رنگ های بلوند و برجسته مانند صورتی تیره و یا قرمز استفاده کنید . این رنگ ها بسیار مشخص می باشند . و در صورتی که جویده شوند و یا ترک بخورند، واقعا جلب توجه می کنند .
  • از ناخن مصنوعی استفاده کنید و یا همیشه به سالن ناخن کاری مراجعه کنید تا کاشت ناخن بسیار شیکی داشته باشید . این روش ها موجب پوشاندن ناخن های طبیعی تان می شوند و این شانس را به آن ها می دهند تا بدون این که جویده شوند، اندکی رشد کنند .
 ترک عادت های بد

ترک عادت های بد

 

  1. ناخن های تان را سالم نگاه دارید. این که ناخن های تان در شرایط خوبی باشند، موجب قدرتمند تر کردن و زیبا تر کردن ظاهر آن ها می شود، سعی کنید تا جایی که می توانید آن ها را کمتر مستعد شکنندگی قرار دهید تا شکستن آن ها کار ساده ای نباشد.

توصیه های زیر را رعایت کنید تا ناخن های سالم تری داشته باشید :

  • یک رژیم سالم بخورید . رژیم غذایی غنی از مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم و اسید های چرب برای ناخن های تان عالی می باشد. سعی کنید مرغ، ماهی تازه، میوه، سبزیجات سبز و آجیل بخورید. شما هم چنین می توانید برای داشتن پوست، مو و ناخن های سالم از مکمل ها استفاده کنید .
 ترک عادت های بد

ترک عادت های بد

  • ناخن های تان را کوتاه کنید . این که ناخن های تان را همیشه کوتاه نگاه دارید ، می تواند از شکنندگی آن ها جلوگیری کند و موجب می گردد تا خیلی بلند و ضعیف نشوند . این امر وسوسه جویدن آن ها را نیز کاهش می دهد. این که هر از چند گاهی باید ناخن های تان را کوتاه کنید از شخصی به شخص دیگر متفاوت است، اما برای بیشتر مردم معمولا بین یک یا دو هفته در میان است .

 

 ترک عادت های بد

ترک عادت های بد

  • از کرم ناخن و کوتیکول استفاده کنید . ناخن های خشک و دی هیدراته بیشتر مستعد شکنندگی و جویدن می باشند. از این رو، هر شب با ماساژ دادن کرم ناخن روی هر یک از ناخن های تان، از کوتیکول ناخن های خود مراقبت کنید . استفاده از روغن کوتیکول نیز می تواند موجب شگفتی شود .

 

 

منبع مقاله :

https://www.wikihow.com/Break-Bad-Beauty-Habits

 

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 1

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها