مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , > بیماری پوستی بخاطر پوشش در ایام کرونا

بیماری پوستی بخاطر پوشش در ایام کرونا

0
(0)

کار کردن در خط مقدم مقابله با بیماری کووید-19 چه بلایی سر پوست می آورد ؟

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما در مورد بیماری پوستی بخاطر پوشش در ایام کرونا توضیحاتی خواهیم داد .

کارکنان بخش درمانی و سلامتی کشور متوجه شدند که به دلیل شیفت های طولانی و پوشیدن گان های مخصوص برای مقابله با این بیماری شیوع یافته، مواردی از جمله کبودی ها، سوزش ها و آکنه هایی را روی پوست شان به وجود آمده است .

زمانی که پرستاران بعد از شیفت 12 ساعته برای درمان بیماران کووید-19، ماسک خود را در می آورند . علاوه بر خستگی، با مسائل پوستی مختلفی رو به رو می باشند . که هرگز در گذشته با آن رو به رو نبوده اند . فشار ماسک ها باعث شده است تا علامت و نشانه هایی روی بینی شان به وجود بیاید . گونه های شان فرو رفته شوند و جوش های کیستیک بزرگی در سراسر صورت شان ظاهر گردند .

یکی از پرستاران در این زمینه می گوید :

“پوست من در حال حاضر در بدترین وضعیت خود قرار دارد. چیزی که حداقل در 10 سال گذشته سابقه نداشته است . می دانم که این موضوع به دلیل استفاده از تجهیزات حفاظت شخصی ویژه (PPE) می باشد . بیمارستان ما اخیرا 880 بیمار کوبید-19 مثبت داشته است و همین موضوع باعث می شود تا همیشه از این گان های ویژه استفاده کنیم”.

البته گفته این پرستار فقط مختص به یک نفر یا یک شهر و کشور نیست . در حال حاضر تمام پرستاران در سراسر دنیا صدمات پوستی ناشی از استفاده از PPE که باید در حین کار کردن و مقابله با شیوع این ویروس در خط مقدم بپوشند، تجربه می کنند .

بیماری پوستی بخاطر پوشش در ایام کرونا

بیماری پوستی بخاطر پوشش در ایام کرونا

“شاید به نظر شوخی باشد که ما خوشحال هستیم از این که هیچ کس نمی تواند زیر ماسک های مان را ببیند . چون پوست صورت مان فاجعه است” .

یکی از پرستاران می گوید :

“من هرگز شغلم را با دنیا عوض نمی کنم . اما صادقانه، حالا زمانی که به آینه نگاه می کنم . واقعا پوست صورتم قلب را می شکند . این ماسک ها بینی، دهان و پشت گوش ها را می سابند و فشار زیادی زیر چشم ها وارد می کنند . من نمی دانم که این جوش ها حاصل استرس است یا پوشیدن طولانی مدت ماسک ها، اما در هر صورت چیزی است من و همکارانم را اذیت می کند”.

کار کردن به عنوان یک پرستار آن هم در این شرایط حساس شیوع کرونا، نیاز به پوشیدن دستکش و یک ماسک N95 را در تمام طول شیفت، پررنگ تر می کند . در این دوران از پرستاران انتظار می رود در تمام طول شیفت تنها از یک ماسک استفاده کنند .

حتی اگر بخواهند بین بیماران بروند ، دلیل این امر هم نبود امکانات کافی است . اگر این پرستاران خوش شانس باشند ، اجازه دارند تا بین بیماران ماسک شان را عوض کنند . مشکلات پوستی این افراد روز به روز بدتر می شود . پوشیدن ماسک در تمام روز و عرق کردن و تکرار این ها هر روز و هر روز، واقعا فجایعی را برای پوست این عزیزان به وجود می آورد .

 

بیماری پوستی بخاطر پوشش در ایام کرونا

بیماری پوستی بخاطر پوشش در ایام کرونا

 

فشار مداوم موجب به وجود آمدن این مشکلات پوستی می شود .

کارشناسان اعتقاد دارند . که جوش های روی صورت این پرستاران زحمتکش به دلیل ماسک های N95 است که در طول روز روی صورت آن ها فشار وارد می کنند . بر اساس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، ماسک های N95 مانند یک دستگاه تنفسی دارای فیلتر عمل می کنند که قرارگیری فرد در برابر ذرات ویروسی و میکروبی را تا 95 درصد به حداقل می رسانند .

 

ماسک های N95 مانند فنجان های مکشی می باشند که تماما بینی و دهان تان را پوشش می دهند . و در این صورت هیچ هوایی زیر آن ها جریان نمی یابند . به این ترتیب، مویرگ ها و رگ های عروقی که اکسیژن، مواد غذایی و تمامی چیزهایی که مورد نیاز است تا سلامت فرد حفظ شود  . در معرض آسیب قرار می گیرند. به این روش شما در واقع پوست خود را خفه می کنید و این موضوع در نتیجه منجر به بروز مشکلات پوستی می شود .

ماسک ها با این حجم فشاری که روی پوست وارد می کنند . موجب التهاب عفونت و در شرایط خاص حادتر، موجب به وجود آمدن زخم هایی می شوند . استفاده طولانی مدت از این ماسک ها هم چنین به معنای عرق کردن در زیر و اطراف ماسک است که می تواند موجب بروز عفونت های قارچی و باکتریایی شود .

شما نباید در طول استفاده به ماسک خود دست بزنید . اصلا نباید با صورت تان تماس داشته باشید . به این ترتیب، فشار ماسک از محل مورد نظر جا به جا نمی شود و این خود مشکل بزرگی می باشد . پرستاران برای مدت زمان طولانی از این ماسک ها استفاده می کنند و نمی توانند آن را عوض کنند ، زیرا نمی توانند .

 

 

 

به مبانی و اصول اولیه پایبند باشید تا این التهاب ها و مشکلات را درمان و پیشگیری کنید .

دسترسی به ماسک های N95 نزدیک به غیر ممکن است . بیمارستان ها در سراسر کشور و دنیا با کمبود این ماسک ها و حتی ماسک های جراحی رو به رو می باشند . تنها راه برای کادر درمانی این است که از ماسک های قبلی خود استفاده کنند .

یکی از پرستاران می گوید :

” ما را تشویق می کنند تا زمانی که از ماسک ها استفاده نمی کنیم . آن ها را در کیسه های کاغذی قرار دهیم تا ماندگاری ماسک های مان را به مدت یک هفته افزایش دهیم . از این رو همین موضوع ناراحتی ها را به وجود می آورد . بنابراین سعی می کنیم که خیلی خود را ناراحت این موضوع نکنیم، زیرا می دانیم که افراد بسیار آرزو دارند که به سر کار خود بازگردند”.

 

این روزها کادر درمانی بیشتر تلاش می کنند تا این مشکلات پوستی را خودشان حل نمایند . به این ترتیب علاوه بر این که از شبکه های اجتماعی توصیه ها و پیشنهاداتی را دریافت می کنند، هم چنین در این زمینه با مهارت می شوند .

به طور مثال یکی از پرستاران گفته است که خودش و همکاران او از باندهای هیدروکلوئید در بخش های تحت فشار پوست صورت خود استفاده می کنند . تا از آسیب های پوستی جلوگیری نمایند .

عده ای دیگر از فیلم ها یا لایه های مانع بین پوست و ماسک استفاده می کنند که یک روش ضد آلرژی و بدون الکل می باشد . که از پوست در برابر التهابات و جوش ها محافظت می کند :

“من و همکارانم از این فیلم ها روی تیغه بینی و استخوان گونه های مان استفاده می کنیم . این محصول مانند یک لایه دفاعی بین پوست و فرسایش و فشار ناشی از ماسک عمل می کند” . اگر این فیلم ها به درستی به کار بروند، می توانند آسیب به پوست را کاهش دهند .

هم چنین قرار دادن یک لایه از گاز نرم و لطیف و یا بانداژ استریل شده زیر ماسک ممکن است التهاب و کبودی را تسکین دهد . البته تا زمانی که این باندها سر جای خود قرار داشته باشند و تکان نخورند . استفاده از این لایه ها روی تیغه بینی که یک بخشی از پوست است که بیشترین فشار حاصل از  ماسک های N95 را دریافت می کند، توسط متخصصان توصیه می شود .

یکی از پرستاران می گوید :

“روی بینی و پشت گوش هایم، جوش هایی ظاهر شده است . برخی همکارانم برای جلوگیری از این موضوع، سعی می کردند تا کش ماسک را به موهای شان گیره بزنند اما این ماسک ها باید محکم و سفت روی پوست صورت قرار بگیرند تا کار خود را به درستی انجام دهند .”

بهترین توصیه برای افرادی که از این مسائل پوستی رنج می برند، این است که به اصول اولیه مراقبت از پوست بازگردند:

صورت تان را با آب و صابون بشویید، مرطوب کننده و یک پماد استفاده کنید . استفاده از پماد های بر پایه مواد نفتی مانند وازلین می تواند پوست ملتهب را تسکین دهد و مانند یک لایه حفاظتی عمل کند و مانع ترومای پوستی شود .

 

در هر صورت افرادی که روتین مراقبت از پوست پیچیده ای دارند . و روی دیگر مسائل پوستی شان تمرکز می کنند مانند آکنه، باید برای مدتی آن ها را کنار بگذارند . زیرا مواد تشکیل دهنده ای مانند رتینول، روغن درخت چای و بنزوئیل پراکسید ممکن است حتی موجب التهاب بیشتر پوست شوند .

اگر از هرگونه عفونت رنج می برید . پیشنهاد می شود که با یک متخصص پوست مشورت کنید یا وقت مجازی را با پزشک خود تنظیم کنید تا به نتیجه برسید . آن ها می توانند درمان های مانند آنتی بیوتیک و برچسب های استروئیدی را برای تان تجویز کنند .

 

 

 

جامعه زیبایی آماده کمک به کادر درمانی در هر جای دنیا می باشد .

متخصصان پوست تنها افرادی نیستند که به کمک این افراد زحمتکش آماده اند . در تلاش برای بالا بردن روحیه همه افراد زحمتکش کادر درمانی، ناشران زیبایی نیویورکی نیز کمک های تجهیزاتی مربوط به محصولات مراقبت از پوست و پکیج های مراقبتی را به عنوان هدیه برای این کادر درمانی و پرستاران در سراسر کشور جمع می کنند . برندهایی از جمله Hero Cosmetics در حال ارائه محصولات ضد آکنه به صورت رایگان برای این کارکنان خط مقدم در برابر بیماری کووید- 19 می باشند .

میکاپ آرتیست به نام Sir Johan که با سلبریتی هایی مانند Beyoncé و Ashley Graham کار می کند . تیمی را با طراحان فشن و مد تشکیل داده است تا ماسک مورد نیاز و هم چنین محصولات مراقبت از پوست را از برندهایی مانند  L’Oréal Paris, Tata Harper,  و  Dr. Barbara Sturm جمع آوری کرده و به عنوان هدیه تقدیم آن ها کند .

 

او در این باره می گوید :

“زیبایی، تجارت من است . اهدا کردن این هدایا چیزی است که من می توانم انجام دهم و از پس من بر می آید . همه ما یک روزی به عقب بر می گردیم و این سوال را از خود می پرسیم “چه کار کردی ؟ ” همه ما باید در این شرایط بحرانی به دنبال راهی برای کمک باشیم”.

واقعا امیدوار کننده است که هر کسی در سراسر دنیا می خواهد به نحوی در این ماجرا سهمی داشته باشد . ما می توانیم با خانه ماندن، روند شیوع بیماری کووید-19 را کاهش دهیم . هر چه بیمارستان ها کمتر شلوغ باشند . کادر درمانی نگران کمتری دارند . چیزی که باید در سراسر دنیا انجام شود این است که هر کسی در خانه خود بماند و زمانی که باید برای کارهای ضروری بیرون برود، حتما از ماسک استفاده نماید .

 

 

منبع مقاله :

https://www.allure.com/story/health-care-workers-skin-concerns-masks-ppe-coronavirus

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها