مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , > از دست رفتن کسب و کار به دلیل کرونا

از دست رفتن کسب و کار به دلیل کرونا

0
(0)

واقعا از دست رفتن کسب و کارهای کوچک به دلیل کرونا چه احساسی دارد؟

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ در مورد از دست رفتن کسب و کار به دلیل کرونا برای شما داستانی واقعی را آورده ایم . در ادامه با ما باشید تا اگر در این شرایط بحرانی قرار گرفتید شاید این داستان تجربه خوبی برای شما باشد .

Nasine Abramcyk ، بنیانگذار سالن ناخن Tenoverten در شهر نیویورک داستان خود را به اشتراک می گذارد .

ما Tenoverten را ده سال پیش در یک منطقه آغاز به کار نمودیم و حالا در نیویورک 4 سالن ناخن داریم . ما سالنی را در لس آنجلس نیز برپا کردیم . از این رو، به طور کلی دارای 5 سالن ناخن می باشیم. من و همکارانم، کار خود را شروع نمودیم ، زیرا احساس می کردیم که می توانیم سالن ناخن معمولی را حتی پیشرفته تر کنیم . از انتخاب لاک های مختلف و زیبا تا صرف یک قهوه یا چای داغ زمانی که مشتریان نشسته اند و منتظر می باشند .

یک سال بعد از این که تجارت و کسب و کار خود را استارت زدیم .  باردار شدم و نسبت به استفاده از محصولات زیبایی و بهداشتی بسیار حساسیت پیدا کردم . همین موضوع باعث شد تا سالن های ناخن من به یک مکان بدون استفاده از هیچ مواد شیمیایی تبدیل شوند و به این ترتیب بود که به این موفقیت بزرگ دست یافتم . در سال دوم، ما خط تولید محصولات بهداشتی خود را آغاز کردیم .

از دست رفتن کسب و کار به دلیل کرونا

از دست رفتن کسب و کار به دلیل کرونا

سالن های مان بسیار شلوغ شدند . ما 165 کارمند داریم و حدود 80 درصد از کل ساعات کاری مان را به مشتریان وقت می دهیم . ما بدون قرار قبلی نیز مشتریان را می پذیریم . اما بیشتر مشتریان از قبل وقتی را رزرو می کنند . زیرا واقعا منتظر ماندن میان این همه مشتری، بسیار سخت است .

در ابتدای ماه مارس، تجارت و کسب و کار ما مانند همیشه بود . ما هر اتفاق و خبری که مربوط به ویروس کرونا جدید در چین بود را دنبال می کردیم و درباره آن در داخل سالن صحبت می نمودیم . اما واقعا شایعه پراکنی نمی کردیم . و همه چیز واقعی ناگهانی و سریع روی داد. من در 10 مارس روز سه شنبه دیگر کودکانم را به مدرسه نفرستادم . و احساس می کنم که همه مردم نیز همین کار را کار کردند . و همه ما این موضوع را کم کم درک می کردیم که واقعا اتفاقی در حال روی دادن است .

چهارشنبه 11 مارس اولین روزی بود که در تجارت مان شاهد افت و کاهشی بودیم . واقعا ضربه ناگهانی بود . حدود 50 درصد از کارهای که همیشه انجام می دادیم به تعویق افتاد . و مردم بیشتر و بیشتر مضطرب می شدند . پنج شنبه و جمعه همان هفته نیز همین موضوع ادامه داشت . کم کم اندکی ماجرا فروکش کرد و مشتریان از آمدن با سالن ها احساس راحتی داشتند . هیچ کدام از کارمندان در هیچ یک از این روزها نگفتند که ما نمی خواهیم کار کنیم .

 

عملکردهای بهداشتی ما همیشه سختگیرانه بود ، اما به دلیل ویروس کرونا جدید ملاحظات بیشتری را مورد توجه قرار دادیم . مقامات کشور نیویورک اعلام کردند که باید برای ارائه خدمت به مشتریان از دستکش استفاده کنید . ما گفتیم که همیشه این کار می کردیم . هم چنین بیان می نمودند که باید از ماسک هنگام سوهان کاری به کار ببرید ، ما گفتیم که همیشه این کار را انجام می دادیم . هم چنین یک کارمند برای نظافت و ضد عفونی سالن در طول روز استخدام کرده ایم .

روز پنج شنبه، ما این احساس را داشتیم که واقعا این موضوع شوخی بردار نیست و باید سالن را ببندیم . اما نمی دانستیم چه زمانی . صبح روز جمعه سیزدهم، تیم کاری ما جلسه ای تشکیل داد . و به سرعت متوجه شدیم که از جایی که تجارت ما ارتباط لمسی بسیاری با مشتریان دارد .

وظیفه اجتماعی ما صدق می کند تا از امنیت مردم اطمینان حاصل کنیم .  تنها راه برای انجام این کار بستن کسب و کار و تجارت مان بود. به این ترتیب عصر روز جمعه سالن ها را تعطیل کردیم .

واقعا تصمیم سختی بود .

ابتدا به کارمندان گفتیم و ایمیل هایی را برای مشتریان مان در همان شب ارسال کردیم . و آن ها را از تصمیم مان مطلع ساختیم . ما یکی از اولین تجارت هایی بودم که کارمان را تعطیل کردیم . تا نزدیک به یک هفته بعد، روز جمعه 20 مارس، خدمات زیبایی و سالن ها در نیویورک دستوری برای تعطیل شدن دریافت نکردند . اما ما این کار را خیلی زود انجام دادیم . و احساس می کنم که کار درستی کردیم . این موضوع به حس وظیفه شناسی اجتماعی ما باز می گردد . این که برای 2 یا 3 روزی سالن ها را به دلیل کسب درآمد باز نگه می داشتیم، اصلا احساس خوشایندی به ما نمی داد .

واکنش کارمندان نیویورک واقعا خوب و قدر شناسانه بود . آشکار است که آن ها نیز غمگین و ناراحت بودند و نمی دانستند که چه اتفاقی خواهد افتاد . هیچ چیز مشخص نبود . اما در هر صورت از این که مراقب سلامتی خود و دیگران بودیم از ما متشکر بودند . اما در لس آنجلس به دلیل این که در جریان شیوع ویروس کرونا اندکی از نیویورک عقب بودند و شیوع بیماری در آن جا هنوز جدی نبود . درک کمتری داشتند و کمتر ناراحت بودند . اما در هر صورت ما تصمیمی گرفتیم که آن ها احساس می کردند عجولانه است .

ما می بایست تمام کارکنان مان را تعطیل می کردیم . ما درباره گزینه های مختلفی صحبت کردیم . مانند مرخصی دادن موقتی به کارمندان. ما با تاجران و کسب کارهای دیگر صحبت کردیم و تا جایی که می توانستیم مشورت حقوقی گرفتیم . در پایان، ما می بایست تمامی کارمندان خود را تعطیل می کردیم که احساس ما این بود که برای آن ها بهترین تصمیم است . زیرا به سرعت می توانستند تا درخواست بیمه بیکاری کنند . زمانی که هفت روز برای تایید بیمه بیکاری منتظر بودیم، ما احساس کریم که بهترین راه را انتخاب نمودیم .

برای این که رک و واضح صحبت کنم . باید بگویم که برخی شرکت ها را می شناسیم که می خواهند برای یک یا دو هفته به کارمندان خود حقوق پرداخت کنند، حتی اگر کار نکنند. ما متاسفانه نمی توانستیم این کار را انجام دهیم و در توان مالی ما نبود . بله ما نمی توانستیم چون درآمدی برای سالن ها نداشتیم تا یک هفته دیگر را به کارمندان مان پرداخت کنیم . دیگر هیچ راهی برای ما نمانده بود .

بسیار سخت بود . زیرا مردم به Tenoverten نگاه می کردند و با خود می گفتند “آن ها از محصولات خود پول در می آورند و در Target به فروش می رسانند .” حقیقت این است که ما وام های زیادی گرفتیم تا بتوانیم Target را تولید کنیم، که به تازگی در ماه فوریه راه اندازی شد، از این رو ما مانند یک شرکت واقعی هنوز درآمد آن چنانی نداریم . شاید این اتفاق اگر شش ماه پیش می افتاد، قبل از این که این تولیدات را راه بیاندازیم، به اندازه کافی پول در بانک داشتیم تا یک هفته یا دو هفته به کارمندان خود پرداخت کنیم .

اما پرداخت دستمزد برای 165 نفر در هر هفته برای ما بسیار بالا بود . ما باید هر هفته درآمد بسیاری به دست بیاوریم تا این میزان را جبران کنیم . از این رو ما فکر کردیم که هر کسی را تعدیل نیرو کنیم . تا بتوانند به دنبال حق بیمه بیکاری خود بروند و به این ترتیب، ما می توانیم تمام تلاش خود را روی سر پا نگه داشتن شرکت خود متمرکز کنیم . نا دوباره کارمندانی که مجبور بودیم تعطیل کنیم را در آینده نزدیک به سرکار بازگردانیم .

یک روز بعد از تعدیل نیرو کارمندان، ما صفحه Go Fund Me برای کارمندانم افتتاح نمودیم . ما از مشتریان خود می شنیدیم که می گفتند” سلام من را به فلانی برسانید ، به فلانی بگویید که من عاشقش هستم . چگونه می توانیم به او کمک کنم و غیره” . به این ترتیب بود که ما 27000 دلار جمع آوری کردیم که واقعا باور نکردنی بود . و متعجب شدیم که چقدر کارمندان ما بی نظیر و قابل احترام می باشند . ما هم چنان این کار را ادامه دادیم .   تا این که به قدری به دست مان پول رسید که برای هر یک از کارمندان چکی را ارسال کردیم که حدود 170 دلار برای هر کارمند می شد . می دانم که پول چندان زیادی نیست . واضح است که خرج و هزینه های زندگی در نیویورک بسیار بالا می باشد . اما احساس می کنم هر کسی از همین مقدار پول در این اوضاع بحرانی نیز قدر دانی می کند .

ما هم چنین با آن ها در ارتباط بودیم و منابعی ار معرفی می کردیم که می توانستند توسط آن ها مشکلات فرم بیمه بیکاری خود را حل کنند . ما درباره بانک های غذایی، اطلاعات درباره پرداخت نکردن سرویس اینترنت و یا تلفن، چگونه هزینه های قبوض و خدمات دیگر را دیرتر پرداخت کنند . منابع مختلفی که مردم به آن ها تکیه می نمایند و احساس دلگرمی می کنند و غیره را برای این دوران سخت شیوع کرونا معرفی نمودیم . بسیاری از تکنسین در اینستاگرام فعال بودند . آن ها با تکنسین ما لایو هایی را در اینستاگرام برگزار می کردند . و درباره توصیه هایی که می توانند با مشتریان خود به اشتراک بگذارند تا در خانه مانیکور ناخن های شان را انجام دهند . صحبت می نمودند . واقع این بهترین راه برقراری ارتباط است .

من خیلی خوش حالم که می توانم از پس این موضوع نیز بر بیایم و دوباره کارمندانم را سر کار برگردانم . ما حالا درخواست وام های بیشتری داده ایم . امید ما این است که به زودی این وام ها را بگیریم . ما پروسه کاری مان را از طریق اپلیکیشن پیش می بریم، وام می گیریم . دلارهایی در حساب بانکی ما وارد می شود . از این رو دوباره کارمندان را به سرکار باز می گردانیم و تا زمانی این روند را ادامه می دهیم تا بتوانیم درب سالن های مان را مجددا باز کنیم .

تجارت و کسب و کار ما از آن دسته کارهایی است که بسیار تماس فیزیکی با مردم دارد . و این تنها ما نیستیم که دوست داریم درب سالن و مغازه های مان را باز کنیم . مردم نیز باید برای برگشتن به سالن ها احساس امنیت و راحتی داشته باشند . واقعا سخت است .

خدا رو شکر ما یک خط تولید داریم . کاری که امروز می توانید انجام دهید تا ما را پشتیبانی کنید . این است که به وب سایت ما مراجعه کرده و محصولات ما را خریداری کنید . ما پشتیبانی های بسیاری را در وب سایت خود به راه انداخته ایم . ما هیچ گاه چنین واکنشی را ندیده بودیم .  از زمانی که وب سایت خود را راه اندازی کردیم . این ماه برای ما بهترین بود . مردم واقعا ما را حمایت می کنند و این برای ما بسیار ارزش دارد . ما کرم های دست خود را می فروشیم که به تازگی ماه پیش راه اندازی کردیم . و مردم کرم های دست بیشتری این روزها می خرند . زیر دستان شان با شستشوی زیاد خشک شده اند .

اگر هم مشتریان احساس می کنند که در آینده به سالن های ما رجوع می کنند که قطعا وقتی سالن ها باز شوند در خدمت آن ها می باشیم . می توانند کارت های هدیه ای نیز خریداری کنند . حتی این که ما را به دوستان تان معرفی کنید کافی است . به طور مثال، اگر لاک Tenoverten دارید که خیلی به آن علاقه مند می باشید و پیج اینستاگرام یا دیگر شبکه های اجتماعی را دارید ، این که بگویید که این لاک را دوست دارید، می تواند کمک بزرگی باشد .

خیلی از مردم به ما می گویند : “ما این دوران به شما فکر می کنیم و می دانیم که باید سخت باشد اما امیدواریم که دوباره سالن های تان را باز کنید” . تمامی این پیام ها برای ما بسیار ارزشمند است . آن ها موجب می شوند تا هم چنان ما پیشرفت کنیم . شاید این ها یادآوری روزهای خوشی است که با مشتریان خود در سالن ها تجربه می کردیم .  این تنها چیزی است که موجب می شود برای باز کردن دوباره سالن ها شور و اشتیاق داشته باشیم .

 

منبع مقاله : https://www.allure.com/story/what-its-like-to-lose-small-business-nail-salon-coronavirus

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها