مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > مدرسه زیبایی > , , , , , , , > فواید روغن بادام در محصولات آرایشی

فواید روغن بادام در محصولات آرایشی

0
(0)

فواید روغن بادام در محصولات آرایشی

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به فواید روغن بادام در محصولات آرایشی خواهیم پرداخت .

قبل از اینکه علم موفق به درک فواید روغن دانه‌های گیاهی بشود، روغن بادام یکی از محبوب‌ترین مواد طبیعی در جنوب شرق آسیا محسوب می‌شد. اکنون ما به‌خوبی می‌دانیم که روغن بادام حاوی مقادیر زیادی از ویتامین E، اسیدهای چرب اشباع‌نشده، پروتئین، پتاسیم و روی است. این مواد به‌علاوه برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگر در روغن بادام نشان می‌دهند که چرا تا این حد استفاده از روغن بادام برای پوست و موی شما خوب است.

انواع روغن بادام

روغن بادام در دو نوعِ تلخ و شیرین وجود دارد . نوع تلخ آن از بادام تلخ گرفته‌ می‌شود و حاوی گلیکوزیدی به نام آمیگدالین است. این روغن در زمان استخراج به اسید هیدروسیانیک سمی تبدیل‌ می‌شود؛ به همین دلیل تنها مناسب مصرف خارجی است. بااین‌حال به دلیل سمی بودن این ماده به شما پیشنهاد می‌کنیم از آن اجتناب کنید.

روغن بادام شیرین از بادام‌های خوراکی به دست می‌آید یک روغن مناسب پوست و موی شماست . در ادامه این مقاله روش استفاده از این روغن را به شما یاد می‌دهیم .

فواید روغن بادام در محصولات آرایشی

فواید روغن بادام در محصولات آرایشی

پوستی صاف و بی‌عیب و نقص

روغن بادام، روغنی است خفیف و ضد حساسیت که با خیال راحت می‌توانید از آن روی پوست خود و حتی کودکان استفاده کنید . این روغن یکی از بهترین روغن‌ها برای ماساژ پوست کودکان است و در تماس با پوست به‌طور کامل جذب آن می‌شود ؛ بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم از محصولاتی که حاوی این روغن باشند حتماً از نوعی استفاده کنید .

اگر می‌خواهید روغن بادام را به‌تنهایی به کار ببرید بد نیست کمی آن را گرم‌کنید تا میزان جذب آن بالا برود. بوی روغن بادام را اغلب مردم دوست دارند ولی درصورتی‌که این بو شما را اذیت می‌کند می‌توانید کمی روغن اسطوخودوس به آن اضافی کنید. روغن بادام به‌صورت طبیعی حاوی آنتی‌اکسیدان قوی است و استفاده مدام از آن می‌تواند از پوست شما در برابر اشعه UV و همچنین آسیب‌ها محافظت کند.

پاک‌سازی عمیق پوست :

روغن بادام بافتی بسیار سبک دارد؛ به همین خاطر می‌تواند در لایه‌های عمیق پوست نفوذ کند و خاک و تمامی آلودگی‌هایی که در منافذ و فولیکول مو جمع شده را از داخل آن‌ها بیرون آورد. همین خاصیت درمانی آن با جوش‌های سرسیاه و آکنه مبارزه می‌کند و ویتامینAموجود در این روغن نیز می‌تواند جلوی بازگشت جوش‌ها را بگیرد.

روغن بادام و محصولاتی که از این روغن در فرمول خود استفاده می‌کنند مناسب پوست‌های حساس هستند . شما می‌توانید از این روغن برای پاک کردن آرایشتان حتی در نواحی چشم استفاده کنید . برای این کار یک گلوله پنبه نخی را بردارید، آن را درون روغن بزنید و روی پوستتان بزنید، اجازه دهید تا روغن به مدت 2 دقیقه روی پوستتان استراحت کند، سپس آن را به‌آرامی با پنبه‌ای نو پاک‌ کنید.

محصولات لایه‌برداری که حاوی این روغن باشند برای همه پوست‌ها مناسب هستند و صدمه‌ای به آن نمی‌زنند؛ شما حتی می‌توانید با مخلوط کردن مقدار کمی شکر و روغن بادام یک‌لایه بردار طبیعی برای خودتان درست کنید . این اسکراب را به‌صورت دایره‌وار روی پوست بدن و صورتتان بچرخانید تا تمام سلول‌های مرده را از سطح پوستتان جدا کند .

از بین بردن خطوط تیره و سوختگی :

 اگر زیر چشمتان سیاه شده یا خطوط تیره روی پوست صورتتان نقش بسته می‌توانید برای التیام آن‌‌ها از روغن بادام استفاده کنید. اگر به مدت 2 هفته قبل از خواب از این روغن استفاده کنید نتایج شگفتانگیزی را مشاهده می‌کنید. اگر برای مدتی طولانی در معرض نور خورشید قرارگرفته اید و پوستتان دچار قرمزی و التهاب شده ؛

شما نه‌تنها برای آرام کردن پوستتان می‌توانید از روغن بادام یا کرم‌های حاوی آن استفاده کنید بلکه درصورتی‌که سیاهی پوستتان را دوست ندارید نیز می‌توانید به‌وسیله این روغن رنگ آن را روشن‌تر کنید . برای این کار چند قطره روغن بادام را با چند قطره آب‌لیمو مخلوط‌کنید، آن را با نوک انگشتان روی نواحی سوخته بزنید و برای یک ساعت اجازه دهید روی آن قسمت بماند.

از بین بردن اگزما و صدفک :

 این مشکلات به دلیل واکنش بدن به محرک‌های خارجی ایجاد می‌شوند و باعث خشکی و خارش شدید پوست بدن می‌شوند. خارش پوست همه‌چیز را بدتر می‌کند و باعث پارگی آن می‌شود که درنتیجه راهی برای باکتری‌ها و عفونت باز می‌کند. روغن بادام، کرم‌ها و لوسین های حاوی آن جلوی خارش پوست را می‌گیرند .

شما می‌توانید این روغن را با روغن جوجوبا مخلوط‌کنید؛

جوجوبا یک موم مایع است که لایه‌ای محافظ و بادوام را روی پوست شما ایجاد می‌کند. این کار باعث می‌شود تا رطوبت پوست شما از بین نرود ولی مقدار زیاد آن را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم زیرا این روغن به دلیل غلظت بالایی که دارد می‌تواند باعث التهاب پوستتان شود.

از بین بردن خطوط و نشانه‌های پیری :

پوستی صاف و نرم نشانه‌ای از جوانی است ؛

ولی ساختار پروتئینی به نام کلاژن در پشت پرده این زیبایی قرار دارد . کلاژن مانند یک‌لایه صاف زیر پوست قرار می‌گیرد و آن را زیبا و بی‌نقص نشان می‌دهد . به‌علت نازک شدن پوست و نامسطح شدن کلاژن زیر آن، خطوط روی پوست در سنین بالا شروع  به نمایان شدن می‌کنند  .

این اتفاقی است که با بالا رفتن سن به‌صورت طبیعی می‌افتد . ولی چین‌وچروک زودهنگام می‌تواند به خاطر آفتاب بیش‌ازاندازه، استعمال دخانیات و کم‌آبی بدن باشد . شما می‌توانید با مراقبت‌های پوستی مناسب جلوی تسریع این روند را بگیرید وروغن بادام می‌تواند نقش مهمی را در این مورد بازی کند .

استرس اکسیداتیو یکی از اصلی‌ترین دلایل تخریب لایه‌های کلاژن بدن است و درست برعکس آن روغن بادام یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌هاست که می‌تواند جلوی این تخریب را بگیرد، همچنین به دلیل غنی بودن ازلحاظ پروتئین می‌تواند آمینواسیدهای موردنیاز برای ساخت کلاژن را در اختیار شما بگذارد.

موهای زیبا و درخشان

کنترل ریزش مو :

ما به‌طور روزانه 100 رشته از موهایمان را از دست می‌دهیم ولی این مقدار تأثیری در حجم موهای ما ندارد زیرا موهای جدیدی که درمی‌آیند جای موهای ریخته شده را می‌گیرند . اگر این میزان بیشتر باشد و نشانه‌هایی از کم‌حجمی موها را مشاهده کنید باید برای نجات موهای باقی‌مانده خود دست بکار شوید .

آلودگی، کمبود مواد مغذی، مشکلات هورمونی و استرس همه می‌توانند باعث ریزش مو شوند، همچنین کمبود مگنزیوم، کلسیم و روی نیز می‌تواند همین مشکل را برای شما به وجود بیاورد . بادام و روغن آن حاوی تمام موادی که به آن‌ها اشاره کردیم است ؛

به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم از شامپوهایی استفاده کنید که حاوی روغن بادام باشند .

هم چنین می‌توانید یک قاشق روغن بادام را گرم کنید و هر شب پوست سرتان را با آن ماساژ دهید . این روغن به‌سرعت جذب پوستتان خواهد شد . همینطور می‌توانید برای تکمیل این درمان کمی از این روغن را روی سالاد یا غذا بریزید و نوش جان کنید .

ناخن‌های سالم و زیبا

اگر ناخن‌هایتان به‌راحتی می‌شکنند به‌احتمال‌قوی بدنتان با کمبود یکی از مواد معدنی مواجه شده است . روغن بادام حاوی روی است که کمبود آن باعث به وجود آمدن نقاط سفیدرنگ روی ناخن می‌شود . همچنین به دلیل میزان بالایی از ویتامین Bکمپلکس و آهن داخل این روغن ناخن‌های شما بعد از مدتی ظاهری زیباتر پیدا خواهد کرد .

تنها کافی ست یک روغن‌ بادام که به قالب‌هایی شبیه به لاک در بازار موجود هستند تهیه کنید و با استفاده از فرچه مخصوصی که دارد مقداری از آن را دور ناخنتان زده و با دست آن را ماساژ دهید تا به خورد آن رود.

نام نویسنده :

Susan Patterson

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها