مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > تازه های برند > , , , , , > گلوکوزامین و مراقبت از پوست

گلوکوزامین و مراقبت از پوست

0
(0)

گلوکوزامین و مراقبت از پوست

 

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما درباره ی گلوکوزامین و مراقبت از پوست خواهیم گفت لطفا با ما همراه باشید.

ما سعی می‌ کنیم هر ماده‌ مراقبت از پوستی را «مد روز» یا “ترند” خطاب نکنیم، مگر اینکه واقعاً کاملاً جدید باشد، اما واقعا نمی توانیم عملکرد قدرتمند مواد محبوب در دنیای مراقبت از پوست را نادیده بگیریم.

مطمئناً نیاسینامید قبل از اینکه آلانتوئین قلب ما را تسخیر کند، سروصداهایی به همراه داشت – و چه کسی می تواند زمان ورود پپتیدها به مرحله اصلی روتین ما را فراموش کند؟

با این حال، در میان این همه تبلیغات، یک عنصر برای مدتی در مراقبت از پوست نادیده گرفتته شد. این ماده با نیاسینامید، و آلانتوئین و پپتیدها برای تقویت مزایای صاف و هموارکنندگی پوست کار می کند.

و زمان آن فرا رسیده که به آن فضای بیشتری بدهیم. به ما اجازه دهید گلوکزامین را به شما معرفی کنیم، ماده مراقبت از پوست دست کم گرفته شده که می تواند پوست را شاداب و باطراوت نمایان کند. 

 

گلوکزامین چیست؟ 

گلوکزامین یک آمینو قند است که به طور طبیعی در بدن شما یعنی پوست و غضروف یافت می شود.

نقش مهمی در ساخت غضروف و به تاخیر انداختن تجزیه آن ایفا می کند، اما مانند بسیاری از چیزهای خوب، با افزایش سن کاهش می یابد (یک افسوس بزرگ).

این ممکن است برای خانواده مهم دیگری از پروتئین‌ هایی که از مفاصل و بافت‌های شما حمایت می‌ کنند آشنا به نظر برسد – بله، کلاژن! – که منطقی است، زیرا این دو تا حدودی به هم مرتبط هستند. 

 

کلاژن یک جزء ساختاری مفاصل ما است، در حالی که گلوکزامین (به همراه اسید هیالورونیک) چیزی است که به آن ها کمک می کند تا به خوبی روان شوند. 

حالا که بحث رطوبت رسان ها در میان است، باید بگوییم که گلوکزامین یک مولکول پیش ساز برای اسید هیالورونیک است.

به این معنی که به تحریک تولید طبیعی اسید هیالورونیک در بدن شما کمک می کند، که می دانیم با افزایش سن نیز کاهش می یابد. 

 

فواید برای پوست 

گلوکوزامین به دلیل تأثیر آن بر سلامت مفاصل به خوبی شناخته شده است، اما فواید پوستی قابل توجهی نیز دارد!

از این گذشته، اسید هیالورونیک مولکولی کلیدی است که مسئول هیدراته نگه داشتن پوست به طور طبیعی است و مولکول پیش ساز آن گلوکزامین بسیار مهم است. 

 

  1. آبرسانی کننده است

مشابه HA، گلوکوزامین به عنوان یک مرطوب کننده عمل می کند، به این معنی که به جذب و حفظ رطوبت در پوست کمک می کند.

در صورتی که نیاز دارید تا صورت تان باطراوت شود، رطوبت رسان ها یا همان هموکتانت ها کمک می کنند آب به لایه بالایی پوست شما وارد شود و آن را در آنجا نگه می داد و ظاهری پرحجم و پر از رطوبت ایجاد می کند. 

 

  1. به پر کردن خطوط ریز کمک می کند 

با کاهش ذخایر طبیعی HA بدن شما، ممکن است متوجه علائم فیزیکی پیری مانند افتادگی و خطوط ریز شود. با ارتقای سطح طبیعی HA خود، ممکن است این موارد به شدت بهبود یابند. 

 

  1. محو کردن لکه های تیره 

گلوکزامین به دلیل تاثیری که بر تولید ملانین دارد، می تواند به یکنواخت شدن رنگ پوست کمک کند.

یک تحقیق انجام شده نشان داد که استفاده موضعی از گلوکزامین 2 درصد باعث کاهش ظاهر هایپرپیگمانتاسیون روی صورت می‌ شود و هنگامی که با نیاسینامید 4 درصد ترکیب می‌ شود، این تأثیر روی هایپرپیگمانتاسیون حتی بیشتر می گردد.

 

  1. به آرامی لایه برداری می کند 

به طور شگفت انگیزی، گلوکزامین همچنین این توانایی را دارد که کراتینوسیت ها (که 90 درصد سلول های پوست را تشکیل می دهند)

متعادل کند و مطمئن شود که آن ها خیلی چسبناک نمی شوند، که اغلب منجر به مسدود شدن منافذ می می شوند. این یک نوع AHA ملایم است،

زیرا به آرامی لایه برداری می کند و در عین حال آبرسانی می نماید. یک مطالعه حتی گلوکزامین را جایگزین عالی برای AHA ها در مراقبت از پوست مخصوصا برای کسانی که سوزش ناشی از اسیدها را تجربه می کنند، در نظر می گیرد. 

 

  1. به خوبی با دیگر مواد مراقبت از پوست سازگاری می یابد

گلوکزامین ممکن است مکمل سایر مواد مراقبت از پوست باشد که خاصیت آبرسانی و آرامش بخش برای پوست به همراه، مانند اسید هیالورونیک و نیاسینامید.

دقیقا مانند مطالعه لکه‌های تیره که در بالا به آن اشاره کردیم که ترکیب گلوکزامین و نیاسینامید تأثیر بیشتری بر هایپرپیگمانتاسیون دارد. 

این ماده به قدری موثر است و آنقدر خوب در پشت پرده بسیاری از محصولات کار می کند که احتمالاً در فهرست‌ محصولاتی که از قبل استفاده می کردید، وجود دارد و به چشم می خورد.

برچسب‌ محصولات خود را بررسی کنید تا نامی به عنوان استیل گلوکوزامین یا N-استیل گلوکزامین پیدا کنید. 

 

عوارض جانبی گلوکزامین 

به طور کلی همه انواع پوست، از جمله پوست‌های حساس، این ماده را به خوبی تحمل می‌ کنند. با این حال گلوکزامین خالص از صدف‌ ها به دست می‌ آید، بنابراین کسانی که به صدف آلرژی دارند ممکن است بخواهند از استفاده از این ماده اجتناب کنند.

اکنون، همانطور که گفته شد، بسیاری از برندهای مراقبت از پوست، اشکال گیاهی، مشتق شده مصنوعی از گلوکزامین را انتخاب می کنند، که نگرانی های مربوط به آلرژی را از میان بر می داد. 

اگر روی برچسب محصول خود N-acetyl glucosamine می‌ بینید، این نشانه خوبی است که برند از فرم مصنوعی این ماده استفاده می‌ کند. 

 

چگونه از آن استفاده کنید؟

همانطور که گفتیم، احتمالاً بدون اینکه بدانید، قبلا از گلوکزامین استفاده کرده اید. به خوبی سایر آبرسان ها را تکمیل می کند، که باعث می شود برای مرطوب کننده ها، سرم های پپتیدی و ماسک های خنک کننده پوست، بی دردسر باشد.

علاوه بر این، با توجه به توانایی آن در لایه برداری ملایم و محو کردن لکه های تیره، ممکن است آن را در فرمول های روشن کننده در کنار دیگر مواد شناخته شده مانند ترانکسامیک اسید و نیاسینامید بیابید.

با توجه به اینکه شما ذخایر طبیعی گلوکزامین در بدن خود دارید، در صورت تمایل می توانید از نوع خوراکی این ماده نیز استفاده کنید. 

مکمل‌های خوراکی گلوکزامین معمولاً برای درمان مفاصل و علائم مرتبط با آرتریت تولید می شوند، در حالی که مواد موضعی معمولاً برای رفع علائم پیری پوست (خطوط ظریف، لکه‌ های تیره و غیره) در نظر گرفته می‌ شوند.

با این حال، مکمل های گلوکزامین فواید پوستی نیز دارند. یک مطالعه، به ویژه، نشان داد که هشت هفته مصرف گلوکزامین با تأثیر مثبت بر نشانگرهای پیری پوست، مانند سطح اسید هیالورونیک و تولید کلاژن، مرتبط است.

حتی می‌ توانید با یک مکمل اسید هیالورونیک با کیفیت، که با کنترل روند پیری و افزایش تولید کلاژن همراه است، خاصیت آن را دو برابر کنید. 

باز هم می گوییم که اگر به صدف آلرژی دارید، احتمالاً نمی‌ خواهید گلوکزامین خالص را مصرف کنید، بنابراین مواد موضعی مشتق‌شده مصنوعی ممکن است راه حلی برای شما باشد. 

به راحتی می توانید برخی از محصولات محبوب و مشهور را که در ادامه به شما معرفی می کنیم در نظر بگیرید که مخصوصا برای کسانی که به دنبال درمان خطوط ریز، لکه های تیره و بافت خشن هستند، مناسب می باشند.

نام محصول: BeautyStat Peptide Wrinkle Relaxing Moisturizer

گلوکوزامین و مراقبت از پوست

نام محصول: Paula’s Choice Niacinamide 20% Treatment

گلوکوزامین و مراقبت از پوست

نام محصول: Naturium Multi-Bright Tranexamic Acid Treatment 5%

گلوکوزامین و مراقبت از پوست

کلام آخر

به گلوکزامین مانند نگهبان اسید هیالورونیک فکر کنید. این یک ماده پیش ساز برای این هموکتانت و رطوبت رسان شناخته شده است، و شما نمی توانید از یکی بدون دیگری بهره مند شوید.

این ماده ملایم است، برای بهبود پیری پوست عالی است و در تعدادی از فرمول های موضعی و همچنین مکمل ها یافت می شود. ما میتوانیم بگوییم که گلوکزامین نقش بسیار بسزایی در بسیاری از محصولات دارد، این طور نیست؟

 

منبع مقاله: https://www.mindbodygreen.com/articles/glucosamine-for-skin

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

مقالات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها