مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > تازه های برند > , , , , , , , > چرا باید هر کسی از رتینول استفاده کند

چرا باید هر کسی از رتینول استفاده کند

0
(0)

چرا باید هر کسی از رتینول استفاده کند

چرا باید هر کسی از رتینول استفاده کند

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ ، به شما درباره ی چرا باید هر کسی از رتینول استفاده کند خواهیم گفت لطفا با ما همراه باشید.

افرادی که نام رتینول را شنیده‌ اند معمولاً به دو دسته تقسیم می‌ شوند: آن هایی که کاملاً با این مواد موافق نیستند، و کسانی که پس از شنیدن شایعات بیش از حد رتینول از امتحان کردن آن می‌ ترسند.

اگرچه درست است که این ماده در ابتدا می تواند پوست شما را تحریک کند، متخصصان پوست موافق هستند که جایگزین های ایین ماده در مقایسه با نتایج تقریباً جادویی رتینول واقعا به چشم نمی آیند.

از این گذشته، رتینول به طیف گسترده ای از مسائل پوستی رسیدگی می کند که جای تعجب است که چرا همه از آن استفاده نمی کنند. 

 

رتینول چیست؟ 

رتینول یک نوع طبیعی از رتینوئید بدون نسخه است، یک ماده مراقبت از پوست که در پوست به اسید رتینوئیک – شکل فعال ویتامین A – تبدیل می شود.

بارها و بارها نشان داده شده است که این ماده با افزایش گردش سلولی و تحریک تولید کلاژن، خطوط و چین و چروک ها را کاهش می دهد و تناژ و بافت را بهبود می بخشد. 

 

رتینول چه می کند؟ 

یک سوال بهتر ممکن است این باشد که “رتینول چه کاری انجام نمی دهد؟” از این گذشته، رتینول به عنوان یک ماده چند منظوره مراقبت از پوست عملا کوه ها را جابه جا می کند، البته با استفاده منظم

  • با کاهش “چربی” پوست، از جوش جلوگیری می کند، که به پاک نگه داشتن منافذ از مواد زائد و تجمع نیز کمک می نماید، اجازه می دهد تا روغن از فولیکول های مو خارج شود.
  • موجب تسریع گردش سلولی می شود که به بازسازی سلولی و روشن تر و صاف تر شدن پوست ختم می شود. 
  • تولید کلاژن را برای سفت شدن پوست و جلوگیری از شلی تحریک می کند. 
  • با لایه برداری سلول های سطحی پوست، هایپرپیگمانتاسیون را کاهش می دهد و در نتیجه رنگدانه های اضافه را از بین می برد. رتینول همچنین ممکن است تیروزیناز (آنزیمی که در تولید رنگدانه یا لکه های پوست نقش دارد) را مهار کند. 

 

فواید رتینول چیست؟ 

مهم‌ ترین مشکل شما خطوط ریز، کدر شدن چهره، تغییر رنگ یا جوش یا هر چیز دیگر باشد، فرقی ندارد، رتینول تقریباً در هر زمینه ای برای زیباتر جلوه دادن پوست شما به همین سادگی مبارزه می‌ کند.

گفته می شود، این ماده به ویژه به دلیل مزایای ضد پیری آن مورد احترام است. این استاندارد طلایی برای جوان نگه داشتن پوست است. 

اگر فکر می‌ کنید که بوتاکس نیز همین نتایج را دارد، اما برای داشتن پوستی جوان ارزش قائل هستید، پس بهتر است دوباره فکر کنید. بوتاکس فقط روی ماهیچه‌ها کار می‌ کند، اما باید روی پوست هم کار کنید.

متخصصان می گویند بیمارانی را در 50 و 60 سالگی در مطب خود می بینند که تمام عمر خود از رتینول استفاده کرده اند و چین و چروک روی پوست خود ندارند. 

آیا برای دستیابی به این نتایج آماده هستید؟ البته دقت داشته باشید که باید از استفاده موضعی از رتینوئید در دوران بارداری خودداری کنید، بنابراین باید تا زمانی که نوزادی در شکم دارید، از استفاده از محصولات رتینول دوری کنید. 

 

تفاوت بین رتینول و رتینوئید چیست؟ 

اگر این دو اصطلاح شما را گیج می کند، قطعا تنها نیستید: طبق گفته انجمن پوست آمریکا، رتینوئیدها یک اصطلاح جامع برای محصولات موضعی مبتنی بر ویتامین A است.

رتینول یکی از انواع رتینوئید است که می توان آن را بدون نسخه خریداری کرد.

(رتینیل پالمیتات و رتینالدئید ترکیبات جایگزین نوع بدون نسخه این ماده هستند که ممکن است روی برچسب محصول نیز مشاهده کنید.

یکی از نسخه های نزدیک این ماده می تواند Retin-A باشد، یک رتینوئید مصنوعی تجویزی که مانند رتینوئیک اسید عمل می کند).

اگر از اصطلاحات بیوشیمی چیزی سر در نمی آورید، تنها چیزی که باید بدانید این است که نام‌ ها، انواع و قدرت های مختلفی از رتینوئیدها وجود دارند که رتینول یکی از آن هاست. 

 

عوارض جانبی رتینول – و نحوه کاهش آن ها 

اگر رتینول به طور باورنکردنی موثر است، ممکن است فکر کنید، پس چرا همه از آن استفاده نمی کنند؟ پاسخ قرمزی، پوسته پوسته شدن،

خارش و لایه لایه شدن پوست که گاهی اوقات به عنوان “دوره رتینیزاسیون” نامیده می شود، که می تواند برای اولین بار برای حدود یک ماه (گاهی بیشتر) موجب آزار و ناراحتی شما شود و در نهایت ممکن است این ماده را کنار بگذاید. 

با توجه به مزایای رتینول و این واقعیت که به وضوح یک ماده فعال است، جای تعجب نیست که پوست در ابتدا با اعتراض پاسخ می دهد. خبر خوب این است که مجبور نیستید این عوارض را تحمل کنید. فقط با یک فرمولاسیون ملایم شروع کنید. 

ما اغلب توصیه می‌ کنیم دو تا سه شب در هفته شروع کنید و در صورت تحمل، استفاده آن را افزایش دهید. اگر همراه با مرطوب کننده و در مقادیر صحیح استفاده شود، باید بتوانید به طور منظم از آن استفاده کنید.

حتی یک خبر امیدوارکننده‌ تر: فرمول‌های رتینول به طور مداوم در حال تکامل هستند و اغلب با آنتی اکسیدان‌ های شفابخش و مواد ضدالتهابی همراه می‌ شوند تا ناراحتی های احتمالی را از همان ابتدا از بین ببرند. 

شما فقط باید یک محصولی را پیدا کنید که بتوانید هر روز، بدون توجه به قدرت آن استفاده کنید. لزوما یک محصول قوی تر، بهتر نیست، مخصوصا اگر نتوانید از آن استفاده کنید.

بعد از اینکه پوست شما به ماده جدید عادت کرد، می توانید شاهد درخشش پوست خود باشید. این همان نقطه شیرین است. 

متخصصان هشدار می دهند که رتینول همچنان می تواند پوست شما را به آفتاب حساس کند. این دلیل بیشتری برای استفاده روزانه از ضد آفتاب است. 

 

از چه سنی باید مصرف رتینول را شروع کرد؟ 

رتینول برای نوجوانان به منظور درمان آکنه و جوش تجویز می شود و توصیه می شود حتی پس از از بین رفتن جوش ها، استفاده از این محصول هم چنان ادامه پیدا کند. 

در مورد سن شروع استفاده از رتینول، باید بگوییم که تا می توانید زودتر شروع کنید. صرف نظر از سن شما، اگر پوست شما به طور خاص خشک، قرمز یا ملتهب است، بهتر است قبل از شروع مصرف رتینول با متخصص پوست خود صحبت کنید.

در غیر این صورت؟ اگر امروز در سن و سالی قرار دارید که متوجه شدید در زندگی خود به رتینول نیاز دارید، هرگز برای شروع استفاده از آن دیر نیست.

 

محصولات پیشنهادی:

چرا باید هر کسی از رتینول استفاده کند

نام محصول: Holifrog Moonbeam Retinol Treatment Serum

چرا باید هر کسی از رتینول استفاده کند

نام محصول: SkinCeuticals Retinol 0.3

چرا باید هر کسی از رتینول استفاده کند

نام محصول: Medik8 Crystal Retinal 6 Serum

چرا باید هر کسی از رتینول استفاده کند

نام محصول: Paula’s Choice CLINICAL 1% Retinol Treatment 

چرا باید هر کسی از رتینول استفاده کند

نام محصول: Murad Retinol Youth Renewal Night Cream

چرا باید هر کسی از رتینول استفاده کند

نام محصول: Sunday Riley A+ High-Dose Retinoid Serum 

چرا باید هر کسی از رتینول استفاده کند

نام محصول: SkinMedica Age Defense Retinol Complex

چرا باید هر کسی از رتینول استفاده کند

نام محصول: Dr. Dennis Gross Advanced Retinol and Ferulic Intense Wrinkle Cream

چرا باید هر کسی از رتینول استفاده کند

نام محصول: Obagi Medical Retinol

 

منبع مقاله: https://www.dermstore.com/blog/what-is-retinol/

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

مقالات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها