مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > تازه های برند > , , , , , , , > راهنمایی برای فیشال های IPL

راهنمایی برای فیشال های IPL

0
(0)

راهنمایی برای فیشال های IPL: هزینه، نتایج و برای چه کسانی مناسب است؟

راهنمایی برای فیشال های IPL

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما درباره ی راهنمایی برای فیشال های IPL خواهیم گفت لطفا با ما همراه باشید.

من مدت‌ طولانی از درمان‌ های لیزری صورت می‌ ترسیدم، زیرا درد و زمان بهبودی بیش از آنچه ارزشش را داشت، دلهره‌ آور به نظر می‌ رسید.

با این حال، چند ماه پیش شروع کردم به متمرکز شدن فواید مبتنی بر تحقیقات درمان‌ های فیشال نوری IPL و عکس‌ های قابل توجه قبل و

بعد از آن که چهره‌ های بی عیب و نقص و بدون مشکل اصلی پوست که من نیز به آن ها دچار بودم را نشان می‌ داد: لکه‌ های تیره. 

پس از کمی تامل، تصمیم گرفتم به دنبال این درمان بروم. خوشحالم که گزارش می دهم که از نتایج پس از اولین فیشال نوری IPL صورتم، کاملاً تحت تأثیر قرار گرفتم.

اما من شما را با آن همه سوالاتی که در ذهن تان دارید تنها نمی گذارم. در ادامه، یک راهنمای کامل برای IPL صورت از مزایا تا مراقبت های بعد و بیشتر وجود دارد.

به‌علاوه، نگاهی به عکس‌های قبل و بعد از خودم که من را در مورد این درمان هیجان زده می‌ کند نیز می اندازیم. 

راهنمایی برای فیشال های IPL

درمان IPL چیست؟ 

درمان‌ های IPL یا نور پالس شدید معمولاً برای رفع مشکلات پوستی مانند اسکار آکنه، هایپرپیگمانتاسیون، کک و مک، رگ‌ های عنکبوتی، خال‌ های مادرزادی و روزاسه استفاده می‌ شوند.

در حالی که معمولاً در دنیای زیبایی به عنوان درمان های “لیزر” نامیده می شود، اما IPL در واقع در همان دسته نیست.

لیزرها از یک طول موج نور استفاده می کنند، در حالی که IPL از طیف وسیع تری از نور با طول موج های متعدد استفاده می کند. هر چند برخی از لیزرها مطمئناً دردناک تر از IPL هستند. ح

 

6 مزایای درمان IPL 

IPL دارای فهرست طولانی از فواید است، به همین دلیل است که این چنین مورد استقبال قرار گرفته است.

به طور گسترده برای نگرانی های پوستی از همه نوع استفاده می شود. در ادامه نگاهی عمیق تر به مزایای این روش درمانی موثر می اندازیم. 

 

  1. لکه های تیره را روشن می کند 

اگر فقط یکی از مزایای IPL حقیقت داشته باشد، این یکی است: لکه های تیره – از جمله کک و مک، ملاسما و هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب.

IPL برای لکه‌ های تیره و لکه‌ های خورشیدی عالی است، زیرا به طور انتخابی سلول‌ های رنگدانه‌ دار را هدف قرار می‌ دهد و آن ها را تجزیه می‌ کند و در نتیجه رنگدانه‌ ها کاهش می‌ یابند و رنگ پوست یکدست‌ تر و یکنواخت تر می‌ شود.

با این حال، به دلیل این فناوری هدف‌ گیری رنگدانه، IPL برای همه رنگ‌ های پوست مناسب نیست. 

رنگدانه اضافی موجود در پوست ملانیته یا پوست تیره می‌تواند باعث جذب نور در نواحی آسیب‌ دیده شود و منجر به سوختگی‌ های احتمالی و زخم‌ های بیشتر شود. در ادامه در این مورد بیشتر صحبت می کنیم. 

 

  1. محو شدن وریدهای عنکبوتی 

وریدهای عنکبوتی که به عنوان مویرگ های شکسته نیز شناخته می شوند، یکی دیگر از نگرانی های رایج پوستی است که می تواند از طریق IPL برطرف شود.

ببینید، نور IPL همچنین می‌ تواند هموگلوبین یا رنگدانه‌ ای را که گلبول‌ های قرمز را قرمز می‌ کند هدف قرار دهد. هموگلوبین انرژی نوری را که IPL ساطع می کند جذب می نماید. 

در نتیجه، نور جذب شده به گرما تبدیل می شود و باعث انعقاد و بسته شدن رگ های خونی مورد نظر می شود که با گذشت زمان، بدن می‌ تواند رگ‌ های مسدود را برطرف کند و در نتیجه ظاهر رگ‌ های عنکبوتی را در درازمدت نیز بهبود ببخشد. 

 

  1. رنگ پوست را یکدست می کند 

همانطور که قبلاً ذکر شد، IPL معمولاً برای درمان روزاسه استفاده می شود. درست همانطور که نور هموگلوبین را در رگ‌ های عنکبوتی هدف قرار می‌ دهد،

به هدف قرار دادن برافروختگی ناهموار از روزاسه کمک می‌ کند و حتی ممکن است به صاف کردن برجستگی‌ هایی که اغلب  در پوست های جوش دارد دیده می شود، کمک کند. 

همه افراد مبتلا به روزاسه کاندید مناسبی برای IPL نیستند، اما اگر محصولات مراقبت از پوست موضعی در مسیر شما به سمت داشتن پوستی صاف و یکدست مفید نبوده اند، این یک درمان ارزشمند است که باید مورد ملاحظه قرار دهید. 

 

  1. ممکن است تا حدود پوست بافت دار و جوش را درمان کند 

اگرچه IPL انتخاب خط اول برای آکنه و جوش نیست، اما نشان داده است که IPL ضد میکروبی و ضد التهاب است، که هر دو به آکنه و جوش کمک می کنند.

IPL به کاهش فعالیت غدد سباسه کمک می کند، غدد چربی که مسئول افزایش تولید چربی پوست هستند که اغلب منجر به جوش می شود.

حالا بیایید واضح بگوییم: آکنه یا جوش یک بیماری پوستی فوق‌ العاده پیچیده است که فاکتورهای زیادی از ژنتیک گرفته تا هورمون‌ ها و سبک زندگی و فراتر از آن را درگیر می‌ کند، که برای تمامی این ها روش درمانی IPL کمکی نمی‌ کند.

علاوه بر این، لیزرهای دیگری مانند Clear و Brilliant اغلب برای آکنه مزمن یا کیستیک مناسب تر هستند. 

 

  1. می تواند جای زخم را محو کند 

بسته به نوع زخمی که با آن سروکار دارید، IPL می تواند مفید باشد.

IPL به تحریک کلاژن کمک می‌ کند که ممکن است به ظاهر جای زخم‌ ها کمک کند و همچنین به از بین بردن قرمزی پوست کمک می‌ کند که برای جای زخم‌ های قرمز یا صورتی مفید است. 

با این حال، اسکارهایی که روشن تر از رنگ پوست شما هستند احتمالاً از طریق IPL بهبود نمی یابند. 

 

  1. ممکن است خطوط ریز را کاهش دهد

در مورد تولید کلاژن، اجازه دهید IPL را برای خطوط ریز مورد بحث قرار دهیم.

مشابه آکنه و جوش، IPL اولین کاندید برای کاهش خطوط ریز نیست، اما به دلیل خاصیت ارتجاعی و عملکرد حمایت از کلاژن، می تواند به صاف کردن چین و چروک های خفیف کمک کند. 

 

باید انتظار چه چیزی را داشته باشید؟

حالا که می دانید چرا IPL یک درمان غیرتهاجمی محبوب است، بیایید به تجربه ای که من به دست آورده ام بپردازیم.

انجام IPL صورت من در Ever/Body در ویلیامزبورگ، بروکلین – یک اسپا درماتولوژی زیبایی با مکان هایی در سراسر ایالات متحده انجام شد. در زیر همه چیز را تجزیه و تحلیل می کنم:

 

قبل 

به طور کلی، من مخالف کک و مک من نیستم. من برخی از آن ها را از زمانی که به یاد دارم داشته ام و معتقدم که آن ها بخشی از چیزی هستند که من را می سازد.

با این حال، برخی از لکه‌ های تیره اخیر من در تابستانی که زیر نور خورشید گذرانده‌ ام (و اضافه کنم از این بابت پشیمان نیستم) به خوبی گذشته محو نشدند.

در واقع در گذشته، لکه های پوستم با فصل ها می آمدند و می رفتند. امسال همه لکه ها  آمدند و هیچ کدام نرفتند. بنابراین، IPL یک گزینه مناسب برای من بود.

قبل از درمان، استفاده از رتینول، لایه بردارها و ویتامین C را برای حدود دو هفته متوقف کردم. من با یک صورت تمیز و مرطوب با یک لایه SPF خوب به قرار سالن رسیدم- و تمام.

طبق توصیه متخصص مربوطه، من همچنین از مصرف هر گونه آسپرین، مکمل های گیاهی، یا داروهای ضد التهابی درست قبل از درمان خودداری کردم. 

 

در طول درمان

پس از گفتگو با متخصص که در مورد روتین مراقبت از پوست فعلی و نگرانی هایم صحبت کردیم، برای صندلی درمان آماده شدم. این سالن بیشتر شبیه اسپا است و اصلا شبیه یک مطب پوست (که من آن را دوست دارم) نیست.

آهنگ هایی که از روی بلندگوها پخش می شدند نیز من را آرام کردند. کارشناس من ابتدا از من پرسید که آیا کک و مکی وجود دارد که بخواهم آن را نگه دام کنم.

تصمیم گرفتم کک و مک بالای لبم و یکی روی پیشانی و چانه ام را نگه دارم. این ها کک و مک های این نواحی را دوست داشتم، بنابراین آنها را نگه داشتم. با نگاهی به گذشته، خوشحالم که این کار را کردم. 

در مرحله بعد، متخصص من از چند پوشش چشم چسبنده استفاده کرد تا نور روشنی را که IPL ارائه می دهد را از چشمان من دور کند. او به آرامی پوست من را از مرطوب کننده و SPF با یک پد مرطوب پاک کرد.

پس از آن، او یک ژل خنک کننده را روی پوست من زد که اغلب برای کاهش ناراحتی استفاده می شود – در همه جا از ژل استفاده نمی شود، اما برخی از این ژل برای مشتریان خود استفاده می کنند. 

او لیزر را روی گردن من آزمایش کرد تا بتوانم قبل از شروع روی صورتم احساسی که دارد را تجربه کنم. لیزر مانند چسبیدن نوار لاستیکی روی پوست شما است – راحت نیست، اما فوق العاده دردناک هم نیست.

من لیزر موهای زائد را امتحان کرده‌ ام و در واقع باید بگویم درد کمتری نسبت به آن داشتم. در واقع، من می‌ توانم بگویم که IPL نسبت به بسیاری از روش‌ های دیگر صورت که قبلاً با میکرواینفیوژن انجام داده‌ ام، درد کمتری دارد. 

با این حال، حتی با چشمان بسته و پوشیده، به شدت از روشنایی نور شوکه شدم. این یک تجربه نوری منحصر به‌ فرد شبیه بستن چشم‌هایتان پس از خیره شدن به یک منبع نور شدید بود، اما با این وجود دردی برای چشم هایم نداشت.

حدود پنج دقیقه طول کشید تا تمام صورتم کامل شود و بعد راحت شدم. 

 

خرید روتین مراقبت های بعد از درمان من 

راهنمایی برای فیشال های IPL

نام محصول: Paula’s Choice Hyaluronic Acid Booster

راهنمایی برای فیشال های IPL

نام محصول: Colorescience Sunforgettable® Total Protection™ Face Shield Flex SPF 50

راهنمایی برای فیشال های IPL

نام محصول: Pai The Light Fantastic

راهنمایی برای فیشال های IPL

نام محصول: Sofie Pavitt Face Nice Ice

 

بعد از درمان 

بعد از اینکه چسب ها از چشمانم جدا شدند، پرستار یک لایه ژل خنک کننده روی پوستم زد و به دنبال آن EltaMD UV Clear Daily Broad-Spectrum SPF. 40 (محصولی که قبلاً بارها استفاده کرده ام و دوستش داشته ام) را به کار برد. 

همانطور که او به من هشدار داده بود، پوستم بلافاصله بعد از آن کمی احساس سوزن سوزن شدن داشت. رنگ صورتم همانطور که انتظار می رفت برافروخته بود و لکه های تیره ام کمی مشخص بود.

وقتی به خانه رسیدم (مثلاً نیم ساعت بعد) احساس کردم پوستم آفتاب سوختگی خفیف دارد که طبیعی است. این موضوع چند ساعت بیشتر طول نکشید و خیلی هم ناراحت کننده نبود.

در آن شب و هفته بعد، من فقط از محصولات ترمیم کننده سد  پوست و ضد آفتاب استفاده کردم و تا زمانی که پوستم بهبود یافت و از دوره بهبودی و ریکاوری بعد از آن خلاص شدم. 

 

نتایج 

راهنمایی برای فیشال های IPL

روز بعد کک و مک های من تیره تر از قبل به نظر می رسید – الگویی که تا حدود یک هفته بعد ادامه داشت. پس از آن، لکه های تیره شروع به پوسته پوسته شدن و محو شدن چشمگیری کردند.

هفته بعد نیز با پوستی صاف تر و یکدست تر مواجه شدم. اگر بخواهم نتایج  اوج درمان را مشخص کنم، باید بگویم که حدود یک هفته و نیم زمان برد.

در آن نقطه، تمام لکه های تاریک یا کاملاً پوسته پوسته شده بودند یا محو شده بودند. همانطور که در تصاویر بالا می توانید متوجه شوید، تفاوت فقط با یک درمان IPL قابل توجه و بسیار چشمگیرتر از آن چیزی بود که من پیش بینی می کردم.  

متخصص به احتمال بروز این دگرگونی و تغییرات قابل توجه با توجه به نوع پوست من اشاره کرده بود، اما به من یادآوری کرد که پوست همه افراد متفاوت است.

در حالی که برخی از افراد مانند من بعد از یک چنین درمانی، تفاوت بزرگی را تجربه می کنند، برخی دیگر برای دستیابی به بهترین نتایج به سه یا چهار جلسه از این درمان نیاز دارند. 

 

این درمان برای چه کسانی بهتر است و چه کسانی نباید آن را امتحان کنند؟

در حالی که IPL به طور کلی ایمن است، اما برای همه مناسب نیست. افرادی که باید از آن اجتناب کنند: 

  • افرادی که اخیراً دچار آفتاب سوختگی شده‌ اند 
  • افرادی که از آکوتان استفاده می‌ کنند 
  • افراد مستعد ابتلا به اسکار کلوئیدی همراه با ترومای باز پوست (مانند آفتاب سوختگی) 
  • زنان باردار 
  • هر کسی که داروهای رقیق‌ کننده خون مصرف می‌ کند 
  • کسانی که پوست تیره‌ تری دارند باید با احتیاط به IPL مراجعه کنند 

 

سایر گزینه‌ها 

IPL می‌تواند گران باشد. (از 300 تا 600 دلار برای یک جلسه). با توجه به قیمت گزاف، باید بدانید که گزینه های زیادی برای درمان لکه های تیره، هم در مطب و هم در خانه وجود دارد.

برای افرادی که رنگ پوست تیره‌ تری دارند، متخصص من توصیه می‌ کند برای از بین بردن لکه‌ های تیره روی پوست غنی از ملانین، لایه‌ برداری شیمیایی و درمان‌های لیزر حرفه‌ ای، به‌ویژه طول موج NDYAG را امتحان کنند.

مانند هر درمان دیگری، بهتر است قبل از سرمایه گذاری با متخصص پوست خود مشورت کنید. به این ترتیب، متوجه می شوید که آیا IPL برای نگرانی‌ های شما مناسب است یا اینکه پول شما بهتر است در مسیر دیگری خرج شود. 

 

سوالات متداول 

 

فیشال IPL چه کاری انجام می دهد؟ 

فیشال های IPL از طیف وسیعی از نور با طول موج های متعدد برای هدف قرار دادن ملانین در پوست استفاده می کنند. به نوبه خود، این درمان به روشن شدن لکه های تیره و ملاسما کمک می کند.

IPL همچنین روزاسه، برخی از اشکال جوش و آکنه، وریدهای عنکبوتی، برخی اسکارها را درمان می کند و ممکن است ظاهر خطوط ریز را کاهش دهد.

 

آیا IPL روی صورت ارزشش را دارد؟ 

اینکه آیا IPL ارزش این قیمت را دارد یا نه بستگی به نوع، تناژ و نگرانی پوست شما دارد. این درمان برای کسانی که به دنبال درمان لکه های تیره، ملاسما، وریدهای عنکبوتی، روزاسه و برخی از انواع اسکار هستند، بهتر است.

اگر نگرانی شما آکنه، جوش  یا چین و چروک است، یا رنگ پوست تیره تری دارید، به جای آن درمان دیگری را انتخاب کنید.

 

آیا بعد از 1 درمان IPL نتیجه می بینید؟ 

بسیاری از افراد پس از یک بار درمان IPL، برخی نتایج را مشاهده خواهند کرد، اما بیشتر افراد برای بهره مندی از حداکثر فواید، به بیش از یک جلسه از این درمان نیاز دارند.

اگر پوست روشنی دارید و لکه های تیره یا رگ های عنکبوتی شما نسبتاً روشن هستند، احتمالاً نتایج قابل توجهی خواهید دید.

 

کلام آخر

فیشال های نوری IPL می‌ تواند به کاهش لکه‌ های تیره و ملاسما و همچنین بافت صاف وهموار، افزایش تولید کلاژن و محو شدن رگ‌ های عنکبوتی کمک کند.

با این حال، این درمان ها برای هر رنگ پوست یا نگرانی پوست ایمن نیستند، بنابراین قبل از رزرو نوبت از متخصص پوست خود بپرسید و از او مشورت بگیرید.

اگر در این مدت به دنبال درمان لکه های تیره موقتی هستید، می توانید از لوازم آرایشی به نام اصلاح کننده رنگ پوست استفاده کنید. 

 

منبع مقاله: https://www.mindbodygreen.com/articles/guide-to-ipl-facials-cost-results-and-who-its-best-for

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    مقالات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها