مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , , > منافذ گشاد شده وینر چیستند؟

منافذ گشاد شده وینر چیستند؟

0
(0)

منافذ گشاد شده وینر چیستند؟ این نوع جوش را مورد بررسی قرار می دهیم

منافذ گشاد شده وینر چیستند؟
در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما درباره ی منافذ گشاد شده وینر خواهیم گفت لطفا با ما همراه باشید.

اگر از دیدن ویدیوهای ترکاندن جوش لذت کمی برید، احتمالاً با چند ویدیو از متخصصان پوست برخورد کرده اید که در مورد جوش های سرسیاه بزرگ صحبت می کنند.

با این حال، در برخی موارد، آنچه شبیه یک جوش سرسیاه به نظر می رسد، ممکن است در واقع نوعی تومور خوش‌ خیم باشد که به‌ عنوان منافذ گشاد شده وینر از آن یاد می‌ شود. 

منافذ گشاد شده وینر در فولیکول یا منافذ مو ایجاد می‌ شوند و می‌ توان آن‌ها را در بیشتر نواحی بدن از جمله صورت، گردن و بدن یافت. این ضایعات معمولی شبیه به جوش سرسیاه هستند.

با این حال، آن ها می توانند بسیار بزرگتر شوند و با یک “شاخه” سیاه رنگ در مرکز و وسط خود مشخص می شوند. این پلاک تیره از سبوم و کراتین تشکیل شده است و زمانی به وجود می آید که سلول های مرده پوست منافذ را مسدود کنند. 

کراتین و سبوم ترکیبی سپس باعث گشاد شدن یا بزرگتر شدن منافذ می شود و آن را در برابر قرار گرفتن در معرض هوا آسیب پذیر می کند.

هنگامی که مواد منافذ با اکسیژن موجود در هوا مخلوط می شوند، اکسید می شوند و ظاهری تیره ایجاد می کنند. خوشبختانه منافذ گشاد شده وینر هم معمولا دیده می شوند و هم به راحتی درمان می شوند. 

 

روش‌ های متداول درمانی 

منافذ گشاد شده وینر چیستند؟

آیا فشردن یک جوش سرسیاه یا در این مورد فشردن منافذ گشاد شده وینر ایده خوبی است؟ بیشتر اوقات، پاسخ «خیر» است.

همانطور که متخصصان می گویند، در حالی که ممکن است شما در مقابل جوش های مکرر وسوسه شوید تا آن ها را بفشارید، اما اگر این کار به درستی انجام نشود، خطر عفونت و جای زخم را افزایش می دهد. 

در عوض، یک قرار ملاقات با یک متخصص پوست رزرو کنید، آن ها یک برش جزئی – با بی‌ حسی موضعی – برای باز کردن و تمیز کردن منافذ انجام می‌ دهند.

یکی دیگر از گزینه های درمانی که متخصصان استفاده می کنند، ابزار بیوپسی پانچ یا یک سوزن جراحی ساده برای بریدن منافذ وینر است.

در هر دو مورد، متخصص پوست بخیه هایی را برای اتصال به پوست و تحریک پوست به بهبودی اعمال می کند. 

روش های جایگزین برای از بین بردن منافذ گشاد شده وینر شامل لیزر یا کرایوتراپی است.

با این حال این روش های جدیدتر ممکن است پلاگ را به طور کامل حذف نکنند، که ممکن است باعث بازگشت رشد و افزایش احتمال ایجاد اسکار شود. 

 

چگونه از گشاد شدن منافذ جلوگیری کنیم؟
منافذ گشاد شده وینر چیستند؟

در حالی که متخصصان پوست هنوز دلیل دقیقی برای تشکیل منافذ گشاد شده وینر پیدا نکرده اند، برخی از کارشناسان معتقدند این منافذ ریشه در التهابات گذشته دارد.

در نتیجه، افرادی که سابقه بیماری های التهابی پوستی مانند آکنه کیستیک دارند، بیشتر در معرض ابتلا به این نوع ضایعات پوستی هستند. 

اگر ضایعه به طور کامل برداشته نشده باشد، احتمال بازگشت منافذ وینر پس از برداشتن نیز وجود دارد. این دلیل دیگری است که چرا باید به جای تلاش برای فشار دادن یا تخلیه آن در خانه، به دنبال یک متخصص باشید.

با این حال، می توانید اقدامات احتیاطی خاصی را برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ و کاهش احتمال ایجاد منافذ گشاد شده وینر انجام دهید. به عنوان مثال، از محصولات مراقبت از پوست که حاوی مواد مسدود کننده منافذ هستند اجتناب کنید. 

لایه برداری منظم پوست برای از بین بردن تجمع سلول های مرده پوست نیز از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری می کند.

آلودگی، برخی لباس‌ ها، استرس، رطوبت، و دست زدن مکرر صورت همگی می‌ توانند به مسدود شدن منافذ پوست کمک کنند، بنابراین بررسی شیوه زندگی و عوامل محیطی می‌ تواند به پیشگیری کمک کند.

از آنجایی که آسیب نور خورشید یکی دیگر از علل اصلی گشاد شدن منافذ وینر است، به خاطر داشته باشید که به طور مرتب از محافظ آفتاب استفاده کنید تا احتمال آسیب ناشی از نور خورشید را کاهش دهید.

این امر به ویژه برای کسانی که جوش مزمن یا بیماری های پوستی مشابهی دارند که باعث آسیب به پوشش منافذ می شود، مهم است. 

 

منبع مقاله: https://www.glam.com/1500275/dilated-pore-of-winer-acne-condition-explained/

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها