مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , , , > تفاوت آبرسان و مرطوب کننده

تفاوت آبرسان و مرطوب کننده

0
(0)

آبرسان در مقابل مرطوب کننده: تفاوت چیست و به کدام نیاز دارید؟

 تفاوت آبرسان و مرطوب کننده

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ ، به شما درباره ی تفاوت آبرسان و مرطوب کننده خواهیم گفت لطفا با ما همراه باشید.

آب نقش اساسی در تضمین سلامت، صاف و درخشان ماندن پوست شما ایفا می کند، بنابراین منطقی است که هر روتین مراقبت از پوستی شامل محصولاتی باشد که وعده آبرسانی و مرطوب کردن پوست را می دهند.

اما چیزی که بسیاری از ما ممکن است متوجه نباشیم این است که اگرچه واژه مرطوب کننده و آبرسان اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما دقیقاً یکسان نیستند.

در حالی که هر دو در تامین مواد مغذی مورد نیاز پوست نقش کلیدی دارند، دانستن تفاوت این دو به شما کمک می کند بهترین انتخاب را هنگام هدف قرار دادن نیازهای خاص پوست خود داشته باشید. 

 

تفاوت بین آبرسانی و مرطوب کننده چیست؟ 

مرطوب کننده ها و آبرسان ها هر دو به اهمیت اطمینان از دریافت تمام آب مورد نیاز پوست برای مبارزه با خشکی و کم آبی، علائم پیری زودرس و آسیب های محیطی اشاره می کنند.

با این حال، تفاوت بیشتر در نحوه دستیابی به این نتایج است. هیدراتاسیون  یا آبرسانی به محتوای آب درون سلول‌ ها اشاره دارد که باعث می‌ شود آن‌ها متورم شوند و چاق و پر و برجسته باشند، بنابراین نور را به خوبی منعکس می‌ کنند. 

اگر آب از سلول‌ ها خارج شود و سلول‌ ها کم آب شوند، می‌ توانند چروک شوند، که منجر به پوست کدر می شود.

این بدان معنی است که وقتی از یک آبرسان موضعی استفاده می کنید، سلول های خود را با آب تزریق می کنید و توانایی پوست خود را برای جذب رطوبت و مواد مغذی بهبود می بخشید. 

از سوی دیگر، مرطوب کردن در مورد به دام انداختن و مهر و موم کردن رطوبت برای ایجاد سد محافظ پوست، جلوگیری از هدررفت آب و حفظ پوست نرم و صاف است. 

 

چگونه بفهمیم که آیا به آبرسان، مرطوب کننده یا هر دو نیاز دارید؟ 

اگر پوست شما بیشتر متمایل به خشکی است، به راحتی می توان تصور کرد که یک مرطوب کننده تمام چیزی است که برای بازگرداندن ظاهر پرحجم و درخشش جوان آن لازم است.

در حالی که این ممکن است گاهی اوقات درست باشد، همچنین ممکن است که پوست شما در واقع خشک نباشد، اما کم آب باشد. و اگر مورد دوم درست باشد، به یک آبرسان نیاز دارید. 

برای اینکه بدانید پوست شما خشک یا کم آب است، مهم است که به وضعیت پوست خود توجه داشته باشید.

پوست دارای یک سد چربی طبیعی است که از خود در برابر آسیب و از دست دادن آب محافظت می کند. اگر مستعد داشتن پوست خشک و پوسته پوسته هستید،

این نشانه‌ ای است که نشان می‌ دهد پوست شما سلول‌ های چربی کافی برای تشکیل یک سد محافظ ندارد و باعث می‌ شود که نتواند رطوبت را حفظ کند. و اینجاست که مرطوب کننده ها وارد می شوند.

وظیفه یک مرطوب کننده کاهش مقدار آبی است که از پوست تبخیر می شود تا از دست دادن آب از طریق پوست به حداقل برسد. به این ترتیب رطوبت در پوست قفل و مهر و موم می شود. 

مرطوب‌ کننده به‌ ویژه برای پوست‌ هایی که پس از انجام لایه‌ برداری شیمیایی، با استفاده از Retin-A یا در طول زمستان خشک شده و پوسته پوسته یا پوسته پوسته می‌ شوند، مفید است.

در همین حال، اگر با پوستی کدر و بی روح مواجه هستید که خطوط و چین و چروک‌ های آن بیشتر به چشم می‌ آید، ممکن است پوست شما با کم‌ آبی بدن دست و پنجه نرم کند. 

پوست دهیدراته به این معنی است که سلول‌ ها خشک شده و تشنه آب هستند. وقتی این اتفاق می‌افتد، پر و برجسته و حجیم نمی‌ شوند و در مجموع چروکیده به نظر می‌رسند. 

افراد ممکن است پوست هیدراته اما خشک یا پوست کم آب اما مرطوب داشته باشند. در حالت ایده‌ آل، ما سلول‌ های هیدراته، آبرسانی شده، پرانرژی و متورم می‌ خواهیم که رطوبت موضعی در آن‌ ها حبس شده باشد. 

 

چگونه آبرسان یا مرطوب کننده مناسب را انتخاب کنیم؟

نوشیدن مقدار زیادی آب همچنان ساده‌ ترین راه برای آبرسانی به پوست است، اما کسانی که پوست کم‌ آبی دارند ممکن است بخواهند با یک آبرسان موضعی که آب را به سلول‌ ها متصل می‌ کند و یا در واقع آب را به داخل سلول ها می‌ کشد، 

یک مکمل نیز مصرف کنند. مرطوب کننده های طبیعی به پوست این امکان را می دهند که به مرور زمان توانایی خود را برای آبرسانی بهبود ببخشند،

بنابراین مراقب محصولاتی باشید که حاوی اسید هیالورونیک، آلوئه، عسل، آلفا هیدروکسی اسیدها و عصاره های دریایی هستند. 

مرطوب کننده های مصنوعی، گلیسیرین، اوره و پروپیلن گلیکول از جمله موادی هستند که باید به آن ها توجه کنید. ترکیبات آبرسان به طور کلی برای انواع پوست مناسب هستند.

آن ها محلول در آب هستند، منافذ را مسدود نمی کنند و باید فاقد الکل باشند تا به طور فعال سطح پوست را خشک یا تحریک نکنند.

 

در مورد مرطوب کننده ها، گزینه های بسیار متنوعی از نظر فرمول و مواد تشکیل دهنده وجود دارد. مرطوب کننده ها می توانند سبک تر یا سنگین تر باشند و برای فصول مختلف و انواع پوست فرموله شوند.

ماه‌های گرم و عرق‌ ریز بهار و تابستان ممکن است نیاز به یک مرطوب کننده ژلی سبک وزن یا لوسیون سبک داشته باشید،

در حالی که هوای خشک، سرد و بادی در پاییز/زمستان ممکن است به محصولات سنگین‌ تری با سرامید، روغن (نارگیل، بادام)، کره (شی یا کاکائو) یا دایمتیکون نیاز داشته باشید. 

این ترکیبات نه تنها به دلیل اثرات مرطوب کنندگی و تغذیه کنندگی، بلکه به دلیل توانایی آن ها در مقابله با علائم پیری و آسیب رادیکال های آزاد شناخته شده اند.

برای انتخاب بهترین نوع مرطوب‌ کننده برای نوع پوست خود توجه کنید: برای پوست‌ های مستعد آکنه، یک مرطوب‌ کننده سبک و بدون چربی، معمولاً به شکل لوسیون، بهترین کارایی را دارد.

این ها روغن کمتر و آب بیشتری دارند. برای پوست های مختلط، مرطوب کننده های لوسیونی یا کرمی خوب عمل می کند،

در حالی که یک سرم یا کرم نرم کننده تر برای پوست های خشک بهترین است. برای کسب بهترین نتیجه، مرطوب کننده ها باید صبح (قبل از ضد آفتاب) و شب استفاده شوند. 

می توانید بعد از استفاده از آبرسان خود از لوسیون ها یا کرم های مرطوب کننده استفاده کنید تا کارایی خود را بهتر در پوست حفظ کنند.

 

منبع مقاله: https://www.dermstore.com/blog/hydrating-vs-moisturizing/

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها