مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , > کودکان چگونه از ضد آفتاب استفاده کنند

کودکان چگونه از ضد آفتاب استفاده کنند

5
(1)

کودکان چگونه از ضد آفتاب استفاده کنند

با فرارسیدن فصل های گرم سال ، سوال پرتکرار بسیاری از والدین درباره ضرورت و میزان مصرف ضد آفتاب برای کودکانشان است .
بارها شنیده ایم که با برخورد آفتاب به پوست، بدن ما قادر به ساخت ویتامین دی می باشد که برای حفظ سلامتی ما اهمیت فراوانی دارد . اما بد نیست بدانیم که برای ساخته شدن ویتامین دی بر اثر تابش آفتاب ، لازم نیست کودک مدت زیادی را در مقابل تابش مستقیم خورشید سپری کرده . و همچنین نیازی نیست تمام بدنش در تماس با آفتاب باشد .در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ ، سرکار خانم دکتر فرناز افضل مشاور هفتادرنگ در زمینه  چگونه استفاده کردن از ضد آفتاب برای کودکان با شما صحبت خواهند کرد.

کودکان چگونه از ضد آفتاب استفاده کنند

کودکان چگونه از ضد آفتاب استفاده کنند

قرار گرفتن بیش از حد کودکان در مقابل آفتاب ، عوارضی مانند آفتاب سوختگی ، کک و مک یا خال‌های پوستی و در آینده پیری زودرس پوستی را بدنبال خواهد داشت . و حتی می تواند زمینه‌ساز ابتلا به بعضی از انواع سرطان‌ نیز باشد .به طور مثال در معرض قرار گرفتن سطوح کوچکی از بدن مانند بازوها به مدت چند دقیقه در روز کافی است .
با توجه به دلایل گفته شده ، توصیه میشود که تا حد امکان بین ساعت ۱۰صبح تا ۱۴ که ساعت اوج آفتاب است ، کودک در برابر تابش مستقیم آفتاب قرار نگیرد .

کودکان چگونه از ضد آفتاب استفاده کنند

کودکان چگونه از ضد آفتاب استفاده کنند

در بقیه ساعات روز میتوانید ضمن استفاده از ضد آفتاب مناسب ، کودک خود را مقابل آفتاب قرار دهید . و از مزایای آن بهره مند شوید .
ضدآفتابهای مورد استفاده در کودکان عمدتاً فیزیکی هستند . و ساختاری شبیه به زینک اکساید دارند . این نوع ضدآفتابها تنها بصورت سدی در برابر اشعه های مضر عمل کرده و سازگاری بالایی با پوست کودکان دارند.
توصیه می شود ، کرم ضد آفتاب برای کودکان از ۶ ماهگی به بعد با spf بین ۳۰ تا ۶۰ استفاده شود .
در مصرف ضد آفتاب چه برای بزرگسالان و چه برای کودکان ، صرفاً برند تجاری و ایرانی یا خارجی بودن ، و همچنین شکل ضد آفتاب اعم از کرم، لوسیون یا اسپری، اهمیت چندانی نداشته و آنچه حائز اهمیت است ، مصرف منظم ضد آفتاب در حجم کافی است .

مصرف کرم ضد آفتاب به اندازه ۵ عدس روی گونه ها، پیشانی، بینی و چانه کودک و پخش کردن آن، دوبار در روز، کافی است . در مورد ضد آفتاب هایی که به شکل اسپری هستند ، در هر بار مصرف، میتوانید یک پاف از ضد آفتاب را روی نواحی گفته شده ، اسپری نمایید . در صورت تماس مستقیم با آفتاب بهتر است ضدآفتاب روی نواحی که در معرض آفتاب هستند هم استفاده شود .

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 1

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها