مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , > چگونه متوجه شوم که عفونت قارچی دارم؟

چگونه متوجه شوم که عفونت قارچی دارم؟

0
(0)

چگونه متوجه شوم که عفونت قارچی دارم؟

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به سوال شما که چگونه متوجه شوم که عفونت قارچی دارم؟ پاسخ خواهیم داد .
آیا شک کرده اید که به عفونت قارچی مبتلا شده اید اما مطمئن نیستید که چیست و به چه شکل می باشد؟ اجازه دهید کمک تان کنیم.

عفونت قارچی چیست؟

عفونت قارچی یک عفونت پوستی است که توسط قارچ ها به وجود می آیند. این نوع عفونت می توانند در هر جایی از سطح بدن روی دهند. در حالی که نام کلی آن عفونت قارچی (Ringworm) می باشد، اما بسته به این که کدام بخش از پوست بدن را درگیر می کند، باعث می شود تا نام آن تغییر پیدا کند .

اگر این عفونت روی پاها رخ دهد، عفونت قارچی پای ورزشکار (athlete’s foot) نام می گیرد . اگر روی کشاله ران باشد، عفونت خارش سوارکار (Jock itch) نام دارد . اگر روی پوست سر باشد، عفونت قارچی پوست سر (Scalp ringworm) لقب می گیرد .

چگونه متوجه شوید که عفونت قارچی دارید؟

اصلی ترین روش تشخیص عفونت قارچی این است که روی سطح پوست، یک شکل دایره ای برجسته و پوسته پوسته نمایان می شود .

رنگ این عارضه پوستی می تواند همرنگ پوست شما باشد و یا ممکن است رنگ آن به صورتی تغییر یابد . عفونت قارچی می تواند در بخش های بزرگ و کوچک پوست بدن روی دهد و هر حتی می تواند به سرعت به نواحی اطراف یا دیگر ارگان های بدن گسترش پیدا کند .

چگونه به عفونت قارچی مبتلا می شوید؟

عفونت قارچی می تواند برای هر کسی و در هر جایی از بدن بروز کند . اگر شما در مناطق گرمسیری زندگی کنید یا مدت زمانی را در آب و هوای گرم و مرطوب بگذرانید و یا خیلی عرق کنید، شانس ابتلا به این عفونت بالا می رود . این عارضه برای افرادی بیشتر رایج است که ورزش هایی نظیر کشتی و فوتبال انجام می دهند .

ریسک ابتلا به عفونت قارچی هم چنین زمانی که با یک فرد یا حیوانی که از قبل مبتلا شده است، نیز بالا می رود . عفونت قارچی واقعا یک بیماری پوستی رایج است که در گاو ها و هم چنین سگ ها و گربه ها نیز دیده می شود .

چگونه عفونت قارچی درمان می شود؟

عفونت قارچی یک عفونت پوست بسیار مسری است و بسیار اهمیت دارد تا از انتقال آن به دیگران جلوگیری به عمل آید . اگر این عارضه پوستی بدون درمان رها شود، رشد می کند و تمام ناحیه مورد نظر را در بر می گیرد و احتمالا دیگر بخش های بدن را نیز عفونی می نماید .

اگر شک کرده اید که به عفونت قارچی مبتلا شده اید، با مصرف کرم ها، پمادها و اسپری های ضد قارچ به مدت 4 هفته شروع کنید .

اگر هیچ نتیجه ای را ظرف یک یا دو هفته مشاهده نکردید و یا اگر متوجه شدید که این عفونت بخش های بیشتری از پوست بدن تان را درگیر می کند، به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا کرم ها و قرص های قوی تری برای تان تجویز کنند .

منبع مقاله :

https://forefrontdermatology.com/how-do-i-know-if-i-have-ringworm/

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها