مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , > واژه نامه مراقبت از پوست حرف B

واژه نامه مراقبت از پوست حرف B

0
(0)

واژه نامه مراقبت از پوست حرف B

راهنمایی کامل درباره هر چیزی که باید بدانید

چگونه برچسب های مواد تشکیل دهنده محصولات مراقبت از پوست و یا معنای دقیق روش های درمانی را متوجه می شوید؟

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ اطلاعاتی در مورد واژه نامه مراقبت از پوست  حرف A و دانش آن به شما خواهیم گفت .

این صفحه را بوک مارک یا ذخیره کنید. جدی می گوییم، همین حالا این کار را انجام دهید. ما بیش از هر شخص دیگری می دانیم که صنعت و زمینه زیبایی چقدر می تواند وسیع و پیچیده باشد.

مخصوصا اگر حرف از پوست در میان باشد. برای کمک بهتر به شما، مجموعه ای از عبارت های مرتبط با پوست همراه با 100 تعریف جدید از جمله مواردی که تزریقی یا موضعی می باشند را گرد هم آوردیم و هم چنین مشکلات پوستی و اصطلاحات موجود در مطب ها و کلینیک ها و انواع ابزارهای محبوبی که  مورد استفاده قرار می گیرد را تحت پوشش قرار می دهیم .

از این رو دفعه بعد زمانی که نسبت به یک برچسب مواد تشکیل دهنده محصول مراقبت از پوستی احساس سردرگمی کردید و نمی دانید که به چه معنا می باشند و چه کاری برای پوست تان انجام می دهند (به طور مثال، هیدروکسی پیناکولون چیست و چرا باید از آن استفاده کنید؟) و یا اگر نمی دانید که پزشک متخصص شما درباره چه روش درمانی صحبت می کند (RF؟ LED؟ LPL؟ PRP؟)، این لغت نامه با یک کلیک در دسترس شما خواهد بود و می توانید به راحتی دانش و اطلاعات خود را در این زمینه بسط دهید .

واژه نامه مراقبت از پوست حرف B

واژه نامه مراقبت از پوست حرف B

B

 

BARLEY EGF

 

یک عامل رشد اپیدرمی شبیه به انسان ها (EGF) در دانه جو مهندسی زیست شده تولید می شود و در محصولات درمانی پوست به کار می رود . این پروتئین ساخته شده از جو یک مولکول پیام رسان است که توالی آمینو اسید و ساختار سه بعدی شبیه به EGF انسانی دارد،  از این رو گیرنده های EGF در سلول های پوست انسانی را شناسایی کرده و به آن ها متصل می شود و دستور رشد، تقسیم و بازسازی شدن می دهد .

 

BENTONITE

 

گاهی اوقات از آن به عنوان Montmorillonite یاد می شود که خاک رس با خاصیت جذب بالا است که اغلب اوقات از خاکسترهای آتشفشانی در هوا استخراج می شود . دارای مقادیر بالایی از مواد معدنی ضد میکروبی می باشد و به طور رایجی در شوینده ها و ماسک های پاک کننده و سم زدای پوست به کار می رود، زیرا مواد آلوده، سبوم پوست و جرم های موجود در منافذ را از بین می برد و به خود جذب می نماید.

 

BENZOYL PEROXIDE

یک داروی ضد آکنه است که باکتری های عامل جوش را از بین می برد و منافذ پوست را لایه برداری می کند. این ماده در غلظت های تا 10 درصد در محصولات موجود در بازار یافت می شود.

 

 

BETA CAROTENE

یک پیگمنت قرمز-نارنجی است که در برخی میوه ها و سبزیجات یافت می شود و در واقع پیش ماده ویتامین A (رتینول) می باشد. هنگام مصرف این ماده، بدن بتاکاروتن را به ویتامین A آنتی اکسیدانی تبدیل می کند که به سالم نگه داشتن پوست و چشم ها کمک می نماید . این ماده برای رشد سلول های نرمال و بازسازی آن ها ضروری است و به بهبود تناژ و بافت پوست کمک می کند.

 

BETA GLUCANS

 

مولکول های قند با زنجیره های طولانی هستند که در دیواره سلولی باکتری ها، قارچ ها، مخمرها، جلبک ها، گلسنگ ها و دانه هایی مانند جو دو سر و جو یافت می شوند . یک مرطوب و نرم و لطیف کننده قوی به شمار می روند که می توانند مانع رطوبت پوست را تقویت کرده واز ایجاد میکروب های مضر جلوگیری به عمل بیاورند .

 

BIOCELLULOSE

یک ماده محبوب در ماسک های ورقه ای است. این فیبر قابل تجزیه و برگرفته شده از یک باکتری، به خاصیت حفظ رطوبت بی نظیر و حس فوق العاده ای که ایجاد می کند شناخته شده است که هر دوی این خواص به نفوذ بیشتر مواد فعال در پوست کمک می کند.

 

 

BIOSTIMULATORY FILLER

 

محصولاتی مانند poly-L-lactic acid Calcium hydroxyapatite توسط تحریک تدریجی تولید کلاژن، پوست را پر و برجسته می نماید.

 

BIOTIN

مقادیر اندکی از این ویتامین B در هویج ها، بادام ها، شیر و دیگر مواد غذایی یافت می شود . جدا از کمک به به بدن برای پردازش چربی ها و قندها، مصرف بیوتین به صورت مکمل برای تنظیم رشد مو و ناخن بسیار اهمیت دارد . شامپوها و کاندیشنرهایی که شامل آن می شوند، ادعا می کنند که شکنندگی موها را کاهش داده و حالت الاستیسیته و انعطاف پذیری تارهای مو را افزایش می دهند .

 

BISABOLOL

 

این عصاره بابونه با عطر دلپذیری که دارد، قرن ها است در مرطوب کننده ها و محصولات ضد التهابی و ضد میکروبی به کار می رود.

 

BLACKHEAD

این یک عارضه پوستی است که زمانی که چربی یا سبوم های تولید شده در منافذ توسط کلونی های سلول های مرده پوست بسته و مسدود می شوند، شکل می گیرد .

 

Botox

نام تجاری یک نوع از Botulinum toxin که در تزریقاتی که به منظور کاهش چین و چروک های صورت به کار می رود، می باشد . بوتاکس ماهیچه های صورت را فلج می کند، مانند آن دسته از ماهیچه هایی که موجب به وجود آمدن خط اخم می شوند، از این رو به صاف و هموار شدن چین و چروک ها کمک می کند .

واژه نامه مراقبت از پوست حرف B

واژه نامه مراقبت از پوست حرف B

BROAD SPECTRUM

یک عبارتی برای ضد آفتاب ها می باشد که اثبات شده است که از هر دو اشعه های UVA (عامل پیری پوست) و UVB (عامل سوختگی پوست) محافظت به عمل می آورد. انجام تست های سازمان FDA روی Broad-spectrum نشان می دهد که چنین محصولاتی علاوه بر محافظت از پوست در برابر UVA در برابر UVB نیز مراقبت می نمایند. اطلاعات علمی اثبات کرده است که محصولاتی که به صورت Broad-spectrum spf 15 و یا بیشتر می باشند نشان داده اند که زمانی که با دیگر محافظت های لازم در برابر نور خورشید به کار می روند، ریسک سرطان پوست و علایم پیری ابتدایی پوست را کاهش می دهند و هم چنین از آفتاب سوختگی جلوگیری می نمایند.

 

BROMELAIN

یک آنزیم ضد التهابی است که از ساقه یا میوه گیاه آناناس گرفته شده است.  برخی از پزشکان زیبایی خوردن آناناس تازه و یا مصرف مکمل های هومیوپاتی بروملین را در روزهای قبل و بعد از تزریقات زیبایی پیشنهاد می کنند تا احتمال کبودی و ورم کاهش یابد.

 

BTL VANQUISH ME

یک ابزار غیر تهاجمی برای شکل دادن به بدن است که از انرژی رادیو فرکانس استفاده می کند تا سلول های چربی را حرارت داده و از بین ببرد و به این ترتیب ناحیه شکم یا بخش بیرونی یا داخلی ران ها حجم کوچک تری به دست می آورند.

BUTYLENE GLYCOL

 

یک فرم از الکل است که آب موجود در هوا را جذب می کند و به این ترتیب یک عامل مرطوب کننده سبک نامیده می شود. این ماده تشکیل دهنده به طور رایج در پاک کننده های آرایشی به عنوان حلال مورد استفاده قرار می گیرد- هم چنین برای رقیق کردن فرمول های لوازم آرایشی کاربرد دارد که به آن ها کمک می کند تا به راحتی روی پوست به کار روند.

 

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها