مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , > نشانه تمیز بودن یک سالن ناخن کاری

نشانه تمیز بودن یک سالن ناخن کاری

0
(0)

6 نشانه قطعی که سالن ناخن کاری شما تمیز و بهداشتی است

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما چندین نشانه تمیز بودن یک سالن ناخن کاری را خواهیم گفت .
گاهی اوقات رفتن به سالن ناخن کاری می تواند مانند یک قمار یا شرط بندی باشد. البته منظور ما این نیست که تکنسین ناخن نمی توانند مانیکور باکیفیتی انجام دهند یا طراحی مورد نظر شما را روی ناخن ها پیدا کنند، بلکه این موضوع در ارتباط با وجود یک محیط بهداشتی و تمیز است .

نشانه تمیز بودن یک سالن ناخن کاری

نشانه تمیز بودن یک سالن ناخن کاری

بیایید با این موضوع رو به رو شویم :

سالن های ناخن می توانند واقعا مکانی پر از میکروب و آلودگی باشند . اگر همه با پای برهنه راه می روند، ابزارهای آن ها موجب خونریزی پوست و اطراف ناخن ها می شود (حتی به صورت تصادفی) و خیلی از موارد مشابه دیگر نشانه این است که واقعا محیط بهداشتی و تمیزی را انتخاب نکرده اید. برای مطمئن شدن از پاکیزه و مرتب بودن سالن ناخن کاری مورد نظر خود، به این توصیه ها دقت کنید .

نشانه تمیز بودن یک سالن ناخن کاری

نشانه تمیز بودن یک سالن ناخن کاری

ابزارها ناخن کاری باید در یک دستگاه اتوکلاو ضدعفونی شوند

فکر به اشتراک گذاشتن ابزار هایی از جمله کوتاه کننده کوتیکول ناخن ها، عقب دهنده کوتیکول ها و یا حتی ناخن گیر ها با شما و مشتریان دیگر خیلی خوشایند و دلچسب به نظر نمی رسد . این واقعا چیزی است که اگر ابزارها ناخن برای هر مشتری ضدعفونی نشوند، اتفاق می افتد .
در واقع تمامی این ابزارها باید در یک دستگاهی به نام اتوکلاو ضدعفونی شوند . دستگاه های اتوکلاو از فشار و دمای بالایی استفاده می کنند تا ابزارهای فلزی را ضد عفونی نمایند و به این ترتیب بهداشتی و تمیز می شوند که همین امر ریسک عفونت را کاهش می دهد .
برخی از سالن ها ابزارهای خود را در پاکت هایی که خاصیت تغییر رنگ دارند، قرار می دهند و سپس وارد دستگاه اتوکلاو می کنند. تغییر رنگ این پاکت ها نشان دهنده ضدعفونی شدن مناسب و موثر ابزارهای داخل آن ها می باشد .

توصیه مهم :
از این که از ناخن کار خود بپرسید که آیا دستگاه اتوکلاو دارند یا خیر اصلا خجالت نکشید . هم چنین اگر ابزارها و وسایل شخصی خود را به سالن بیاورید نیز هیچ خجالتی ندارد .

نشانه تمیز بودن یک سالن ناخن کاری

سوهان و بافر ناخن باید تازه باشد

سوهان ها و بافرهای ناخن یک بار مصرف نباید برای مشتریان متعددی استفاده شوند. باید هر زمان و برای هر مشتری از محصول جدیدی استفاده شود، از این رو اگر دچار شک و تردید شدید حتما از ناخن کار خود سوال کنید. باز هم شما می توانید برای احتیاط بیشتر، ابزارهای شخصی خود را همراه داشته باشید. یک نشانه این که آن ها دوباره از محصولات یک بار مصرف استفاده نمی کنند، این است که در پایان کار آن ها را به شما تحویل می دهند.

نشانه تمیز بودن یک سالن ناخن کاری

سالن ناخن کاری شما بوی آزمایشگاه نمی دهد

مطمئنا استون دارای یک رایحه خاصی است و هم چنین تاکنون هیچ لاک ناخنی را پیدا نکرده ایم تا بوی خوبی داشته باشد . اما باز هم باید بتوانید در یک سالن ناخن کاری به خوبی نفس بکشید . زمانی که وارد سالن می شوید، نباید هیچ رایحه و بوی شیمیایی تندی به مشام تان برسد .

این نشانه ای است که در آن جا تهویه نامناسی وجود دارد. اگر می خواهید به طور کلی از رایحه های شیمیایی قوی دوری کنید، سالنی را انتخاب کنید که با اکرلیک ها کار نمی کنند که بیشترین مقصر این بوی تند شیمیایی می باشند .

نشانه تمیز بودن یک سالن ناخن کاری

وان های پدیکور باید برای هر مشتری تمیز شود

پاها واقعا تمیزترین و ضدعفونی ترین عضو بدن نیستند . زمانی که مشتری می خواهد پاهای خود را در وان پدیکور فرو ببرد، باید از قبل مطمئن شود که با روش های نظافت و شستشوی دقیق و سختگیرانه ای، تمیز و ضدعفونی شده است .
وان های پدیکور باید با یک صابون آنتی باکتریال اسکراب شده و به طور کامل با آب شسته شوند . و سپس باید در یک محلول ضد عفونی کننده و آب به مدت ده دقیقه غوطه ور گردند .
شاید این که به سالنی مراجعه کنید که وان های شیک و زیبایی دارند . بسیار شمار به وجد بیاورد ، اما در هر صورت احتمال این که ضد عفونی نشده باشند نیز وجود دارد . از این رو گول ظاهر را نخورید و جدا از استفاده از وان هایی که مطمئن نیستید تمیز هستند یا خیر خودداری کنید .

نشانه تمیز بودن یک سالن ناخن کاری

گواهینامه های معتبر سالن کارها باید به طور واضحی در معرض نمایش باشند

تمامی تکنسین های ناخن کار باید دارای مجوزی باشند که اثبات می نماید که مانیکوریست یا متخصص زیبایی می باشند . مانیکوریست ها و متخصصان زیبایی دارای گواهینامه، پروتکل های بهداشت و ضدعفونی را یاد می گیرند . تا اطمینان حاصل شود که پاکیزه و پاک ترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می کنند .

نشانه تمیز بودن یک سالن ناخن کاری

سالن ناخن کاری به نظر پاکیزه می آید

شما می توانید به سادگی به نگاه کردن به اطراف پاکیزه و ضد عفونی بودن محیط ناخن کاری را مورد بررسی قرار دهید . به کف زمین سالن ناخن کاری نگاه کنید که آیا به نظر می رسد در 24 ساعت گذشته طی کشیده شده است ؟ آیا سرویس بهداشتی آن ها به خوبی تمیز و نگهداری می گردد ؟

آیا از بودن در چنین فضایی احساس شادی و هیجان می کنید و یا یک چیزی وجود دارد که شما را آزار می دهد ؟ یک سالن ناخنی که به زیبایی های ظاهری خود افتخار می کند باید به رعایت روش های بهداشتی و ضدعفونی نیز پایبند باشد .

منبع مقاله :

https://www.totalbeauty.com/content/slideshows/nail-salon-cleanliness-200303/page7

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها