مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , > نحوه استفاده از بخورهای صورت

نحوه استفاده از بخورهای صورت

0
(0)

نحوه استفاده از بخورهای صورت

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ نحوه استفاده از بخور های صورت و چگونگی انجام آن را برای شما تهیه و گرد آوری کرده ایم . در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه صحیح استفاده از آن را به شما آموزش دهیم .

بخورهای گیاهی اثرات زیادی بر روی پوست دارند . که به سلامت پوست شادابی آن و رطوبت رسانی به آن بسیار تاثیرگذارند . برای تاثیرگذاری بیشتر این بخورها بهتر از روشهای استفاده از آن را بدانیم :

 

در ابتدا گیاه مورد علاقه خود را انتخاب کنید  . این را در نظر داشته باشید که خاصیت هر گیاه با گیاه دیگر فرق دارد.

جایی را پیدا کنید که در آن راحت هستید . این مکان می تواند میز آشپزخانه یا میز نهارخوری ی هر جای دیگری باشد . سپس یک حوله بزرگ و یک حوله کوچک بردارید .

موهایتان را ببندید و از صورتتان دور کنید و پوست صورتتان را با کرمی لایه بردار تمیز کنید . یکی از بهترین کرم ها برای اینکار پاک کننده عسل می باشد که باعث جریان گرفتن خون در اطراف صورت شده  . و نیز به پاکسازی پوست در هنگام بخور کمک می کند .

در یک قابلمه بزرگ 4 لیوان آب را بجوشانید . و به محض جوش آمدن مشتی از گیاه مورد نظر خود را درون آب انداخته و به کمک قاشقی چوبی آن را هم بزنید . سپس زیر شعله را کمی کم کرده و در آن را ببندید . به گیاه اجازه بدهید تا 2 تا 3 دقیقه قل بخورد . بعد از آن می توانید قابلمه را روی میز بگذارید و کمی روغن به آن اضافه کنید .

حوله ای بزرگ و ضخیم روی سرتان بکشید . به شکلی که سرتان روی طرف قرار بگیرد و برای استنشاق بخار مناسب باشد . شما می توانید با بالا و پایین بردن سرتان میزان بخاری که به صورتتان برخورد می کند را کنترل کنید ولی باید مراقب باشید تا بخار زیاد باعث سوزش چشم و پوستتان نشود .

معمولا بخور 5 تا 8 دقیقه ای مناسب می باشد ولی اگر دوست داشته باشید می توانید این کار را به مدت 10 دقیقه ادامه دهید .

در صورت تمایل بعد از بخور گرفتن می توانید کمی آب گرم روی صورتتان بریزید و سپس آن را با حوله ای تمیز پاک کنید . حتما پس از بخور گرفتن از کرم و یا سرم مرطوب کننده ای که مورد علاقتان است استفاده کنید .

یکی از بهترین راه های تمام کردن یک بخور ماساژ دادن آرام صورت با کمک روغن های مخصوص است . برای اینکار باید پوستتان را به سمت بالا ماساژ بدهید .

خیلی از افراد دوست دارند تا هر روز این کار را انجام بدهند ولی باید این را به خاطر داشته باشید که گاهی انجام بیش از اندازه این کار نتیجه ای دقیقا برعکس روی پوستتان می گذارد و آن را حساس می کند . برای بهترین نتیجه پیشنهاد می کنیم تا این کار را هفته یک و یا دوبار انجام بدهید .

 

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها