مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , , , > موهای بدنتان را در خانه وکس کنید

موهای بدنتان را در خانه وکس کنید

0
(0)

چرا نباید تا زمانی که آرایشگاه ها و سالن ها باز می شوند، موهای بدن تان را وکس کنید ؟

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما خواهیم گفت که چگونه موهای بدنتان را در خانه وکس کنید .

به نظرتان چرا متخصصان پوست و زیبایی شناسی اصرار دارند که از انجام روش از بین بردن موهای زائد در خانه به وسیله وکس، خودداری کنید ؟

موهای بدنتان را در خانه وکس کنید

موهای بدنتان را در خانه وکس کنید

 

 

خانم ها (حتی آقایان) در واقع به دو دسته اصلی تقسیم می شوند :

افرادی که از زمان بلوغ، خودشان کار وکس را انجام می دهند، و افرادی که همیشه برای وکس و اپلاسیون موهای زائد بدن خود، نزد یک فرد متخصص می روند و به آن ها هزینه ای پرداخت می کنند تا این کار را برای شان انجام دهد  .

احتمالا این افراد پیش از ویروس کرونا و بیماری همه گیر کووید-19 و بسته شدن موقت سالن های اپلاسیون و اسپا، هرگز انتظار نداشتند که روزی خودشان این نوع کارها را به دست بگیرند .

بسیاری از افرادی که از خانه بیرون نمی آیند و به متخصصان و تکنسین زیبایی دسترسی ندارند، به انواع روش های خانگی زیبایی که قبلا انجام نداده اند، روی آورده اند .

کارهایی مثل کوتاه کردن موهای خود و طراحی ناخن در خانه و غیره، واقعا ارزش امتحان کردن را دارند و زیاد سخت و پیچیده نیستند ، اما از آن جایی که وکس خانگی شامل قرار دادن موم داغ روی پوست تان است . قبل از تهیه مواد مورد نیاز و استیک چوبی (و یا  هر نوع چوب مخصوصی که با آن ماده وکس را روی پوست قرار می دهید)، نکاتی هستند که باید به آن ها توجه کنید .

فرقی نمی کند اولین بار است که قصد دارید وکس خانگی را انجام دهید و یا تجربه این کار را بارها داشته اید . در هر صورت وظیفه شما این است که مطمئن شوید برای داشتن پوستی صاف و بدون موهای زائد، خودتان را نمی سوزانید و سالم می مانید . تعدادی از متخصصین پوست، اصول انجام این کار را مطرح کرده و در اختیارمان قرار داده اند .

اما توصیه اکثر آن ها این بود که این کار را در منزل انجام ندهید .

کیت های وکس خانگی زیادی وجود دارند که می توانید به راحتی با کمک آن ها وکس موهای زائد را در منزل خود انجام دهید و مسلما افراد زیادی را می شناسید که ادعا می کنند در این کار تجربه دارند و سال ها است که این کار را انجام می دهند . ولی متخصصین پوست باور دارند که اگرچه ممکن است با نحوه این کار آشنایی داشته باشید ، اما بهتر است که خودتان دست به کار نشوید . پس شدیدا با این کار مخالف هستند و وکس خانگی را توصیه نمی کنند .

این درست است که ما دیگر نمی توانیم روتین و روال عادی مراقبت از پوست خود را در پیش بگیریم ، اما موارد خاصی مثل انجام وکس هستند که حتما باید به دست افراد ماهر و متخصص سپرده شوند ، مگر اینکه واقعا در انجام وکس خانگی با تجربه باشید .

نکاتی مثل دمای مناسب وکس، دقت در وکس موهای زائد و آسیب نرساندن به پوست و هم چنین حساسیت هایی که نسبت به مواد تشکیل دهنده وکس پیش می آید . و خیلی از موارد دیگر باید تحت کنترل باشند و در صورت بی دقتی می توانند نتایج جبران ناپذیری را به وجود بیاورند .

اگر وکس موهای زائد به روش نادرست و غلط انجام شود، مشکلاتی هم چون سوختگی، موهای زیر پوستی، عفونت و خارش های پوست و دردهایی را در پی خواهد داشت . دقت کنید که این موارد ممکن است حتی در سالن های اسپا هم رخ دهند ، اگرچه احتمال آن، زیر نظر یک متخصص زیبایی بسیار کم است .

هم چنین بهتر است برای مناطق حساس از وکس استفاده نکنید .

مثلا سعی نکنید ابروهای تان را در منزل وکس کنید . این کار علاوه بر اینکه به پوست آسیب می رساند بلکه ممکن است به نتیجه ختم شود که زیاد از آن راضی نباشید، زیرا ممکن است بطور اتفاقی ابروهای تان را بیشتر از آنچه که می خواهید با وکس جدا کنید. استفاده از یک موچین همیشه بهترین راه تمیز و اصلاح کردن ابروها است .

به خاطر داشته باشید که اگر مشکلی در اثر وکس روی صورت تان پیش بیاید، به وضوح قابل مشاهده خواهد بود. زیرا پیامدهای بد ناشی از وکس صورت می تواند به سوختگی و اختلال افزایش رنگدانه های پوست و خیلی از موارد دیگر منجر شود که در مقایسه با وکس بدن، بسیار شدید تر و بیشتر خواهند بود .

کارشناسان پیشنهاد می کنند تا زمانی که دوباره بتوانید با اپیلاسیون کار خود جلسه ای را مشخص کنید ، از این کار صرف نظر کنید و یا حداقل از ابزار ساده تری مثل موچین استفاده نمایید .

در مورد خط بیکینی چه طور ؟

به گفته کارشناسان، بیکینی جزو نواحی حساس است، پس بگذارید موهای این قسمت فعلا رشد کنند . چرا که انجام این کار به تنهایی ریسک زیادی دارد و بسیار دشوار خواهد بود .

علاوه بر تمام دلایل ذکر شده برای انجام ندادن وکس در خانه، می توان به این بیماری همه گیر نیز اشاره کرد .

کارشناسان یادآوری می کنند که در هنگام وکس، همیشه خطر پارگی و زخم شدن پوست و یا سوزاندن آن وجود دارد . و ممکن است به مشکلات بیشتری ختم شوند که در نهایت مجبور شوید به پزشک مراجعه کنید و یا سعی کنید در خانه، خودتان عفونت و یا زخم را کنترل و مدیریت کنید .

واقعا مراجعه به بیمارستان ها و مراکز درمانی که محل رفت و آمد بیماران کرونایی می باشد و محیط آلوده ای دارد . تنها به دلیل سوختگی خط بیکینی فاجعه است . کادر درمانی بیمارستان ها باید به بیماران بدحال برسند نه به عارضه های بسیار کوچکی مانند این .

 

منبع مقاله:

  https://www.allure.com/story/wax-body-hair-at-home-risks

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها