مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , > مراقب خطوط اطراف چشم خود باشید

مراقب خطوط اطراف چشم خود باشید

0
(0)

مراقب خطوط اطراف چشم خود باشید

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ ، خانم دکتر فرناز افضل درباره علل بوجود آمدن چروک و نحوه مراقب خطوط اطراف چشم با شما صحبت خواهند کرد.

خطوط اطراف چشم، پف و تیرگی دور چشم از مشکلات شایعی هستند که با افزایش سن بیشتر شده .  و نبز تا حد زیادی به ژنتیک بستگی دارند.
هر چند عوامل مختلفی در ایجاد پف دور چشم، نقش دارند . ولی علت اصلی آن ، ضعیف شدن و افتادگی بافت پوست دور چشم است که باعث تجمع مایع در این قسمت و متورم به نظر رسیدن آن می‌شود .
آلرژی فصلی و علائمی مانند عطسه‌های مداوم ، آبریزش چشم و بینی، باعث تورم چشم‌ها می شوند . در این شرایط داروهای ضد حساسیت می توانند کمک کننده باشند .

مراقب خطوط اطراف چشم خود باشید

مراقب خطوط اطراف چشم خود باشید

در افرادی که نمک زیادی مصرف می کنند سدیم اضافی باعث تجمع مایع و درنهایت تورم دور چشم می شود . در نتیجه با کاهش مصرف نمک میتوان علاوه بر کاهش فشارخون به کاهش تورم اطراف چشم نیز کمک کرد .
خوابیدن به پشت و اندکی بالاتر آوردن سر می‌تواند مانع از تجمع مایع اطراف چشم شود . تغییر وضعیت خواب باید بگونه ای باشد که خواب شما را مختل نکند . چرا که کم خوابی خود می‌تواند پف و تیرگی زیر چشم‌هایتان را افزایش دهد .
تماس طولانی مدت با نور آفتاب، علاوه‌بر خشک شدن  به چروک شدن و افتادگی پوست نیز منجر می‌شود . در مقابل آفتاب شدید، استفاده از ضد آفتاب و عینک آفتابی می تواند تا حد زیادی از تیره شدن پوست دور چشمانتان جلوگیری کند .

باقی ماندن آرایش اطراف چشم نیز می‌تواند ، موجب التهاب و تورم دور چشم شود . حتما قبل از خواب چشم‌هایتان را به‌آرامی و به‌طور کامل با پاک کننده مناسب تمیز کرده و اگر چشم‌هایتان خسته و متورم هستند .

ازکمپرس آب سرد برای کاهش پف زیر چشم و آرامش وطراوت بیشتر پوست استفاده کنید .

توجه داشته باشید که مواد به کار رفته در سیگار و توتون قلیون،می‌توانند باعث پیری زودرس، التهاب، چروک و ایجادحلقه‌های تیره و پف زیر چشم شوند .
عدم استعمال دخانیات، تغییر سبک زندگی و رعایت رژیم غذایی سالم ، نوشیدن آب کافی ، ورزش و خصوصاً ورزش هایی مانند یوگا ، راههایی طبیعی برای کاهش استرس ، کاهش اثرات افزایش سن و بازگرداندن شادابی به پوست می باشند .
هر چند استفاده از کرم دور چشم بطور قطعی قادر به رفع چروک و تیرگی دور چشم نیست . ولی تا حد زیادی می تواند مانع از پیشرفت آن شود . استفاده از کرم دور چشم از ۳۵ سالگی توصیه میشود .

بخاطر داشته باشید

پوست دور چشم بسیار حساس بوده . و لازم است از تماس مستقیم کرم با چشم خودداری نموده . و در صورت مشاهده التهاب یا خارش دور چشم، مصرف کرم را قطع و با پزشک یا داروساز مشورت نمایید .

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها