مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , > طب سوزنی کمک به سلامت قلب

طب سوزنی کمک به سلامت قلب

0
(0)

5 روش که طب سوزنی به سلامت قلب کمک می کند

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما خواهیم گفت که چگونه طب سوزنی کمک به سلامت قلب خواهد کرد .

بر اساس گفته سازمان سلامت، بیماری قلب و عروقی، اولین عامل مرگ و میر در زنان و تهدید بسیار جدی برای آقایان به شمار می رود و بیش از هر نوع سرطانی، کشنده تر می باشد. مردم در هر سنی و هر گروه جمعیتی ، حتی کودکان، تحت تاثیر این موضوع می باشند . چاقی در کودکی می تواند آن ها را در معرض فشار خون بالا و بیماری قلبی قرار دهد. یک عامل خطرناک که در گذشته تنها در بزرگسالان دیده می شد.

طب سوزنی کمک به سلامت قلب

طب سوزنی کمک به سلامت قلب

طب سوزنی می تواند با از بین بردن بیماری های پیش زمینه، به کاهش ریسک افراد در برابر بیماری قلبی و سکته قلبی کمک کند.

1.کاهش فشار خون بالا

طب سوزنی اثبات کرده است که مخصوصا در کاهش فشار خون موثر است. محققان در مرکز Susan Samueli در دانشگاه کالیفرنیا با استفاده از سوزن های مخصوص طب سوزنی در بخش های مشخصی از مچ، داخل بازو و یا در پاها، توانستند انتشار مواد اپیوئید یا آرامش بخش را تحریک کنند که منجر به کاهش فعالیت قلب و در نتیجه کاهش نیاز به اکسیژن آن می شود که این امر در نهایت باعث پایین آمدن فشار خون می گردد.

2. دستیابی و یا حفظ به وزن سالم

طب سوزنی و طب شرقی یک ابزار کمکی عالی در زمینه کاهش وزن می باشد. آن ها می توانند به وسیله انرژی دادن به بدن، در مواردی هم چون افزایش جذب مواد مغذی، تنظیم دفع، کنترل پرخوری، سرکوب اشتها و کاهش اضطراب و استرس موثر باشند.

طب سوزنی کمک به سلامت قلب

طب سوزنی کمک به سلامت قلب

3. کاهش استرس

مطالعات متعددی مزیت های قابل توجه طب سوزنی را در درمان استرس، اضطراب و سلامت ذهن اثبات کرده اند. علاوه بر طب سوزنی، طب شرقی تکنیک های بسیار زیادی ارائه می کند که می توانند در روتین زندگی تغییراتی را به وجود آورند تا استرس تحت کنترل قرار بگیرد.

4. بهبود کیفیت خواب

خواب ضعیف می تواند به فشار خون بالا، انسداد شریان های خونی، نارسایی قلبی، حمله قلبی، سکته، دیابت ها و چاقی منجر شود. طب سوزنی موفقیت های بسیار در درمان انواع مشکلات خواب داشته است، بدون این که عوارض جانبی داروهای تجویزی و یا بدون نسخه برای کنترل خواب را به همراه داشته باشد. درمان های طب سوزنی می تواند روی ریشه ناهنجاری های وجود در بدن تمرکز کند و کیفیت خواب و هم چنین به طور کلی سلامت ذهنی را بهبود می بخشد.

5. ترک سیگار

سیگار کشیدن یک عامل بیماری عروقی کرونر می باشد. در حقیقت حدود 20 درصد از تمامی مرگ و میرهای ناشی از بیماری قلبی مستقیما به سیگار کشیدن مربوط می شود. طب سوزنی به عنوان یک روش موثر برای ترک سیگار شناخته می شود. این درمان روی لرزها، هوس ها، تحریک پذیری و بی قراری که اغلب افرادی که سیگار ترک می کنند از آن شکایت دارند، تمرکز دارد. طب سوزنی هم چنین به ریلکس شدن و دفع سموم بدن کمک می نماید.

منبع مقاله:

https://www.acufinder.com/Acupuncture+Information/Detail/5+Ways+Acupuncture+Helps+Heart+Health

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها