مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , > رابطه رنگ ناخن و سلامتی شما

رابطه رنگ ناخن و سلامتی شما

0
(0)

رنگ ناخن های شما درباره سلامتی تان چه چیزهایی را می گویند

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ در مورد رابطه رنگ ناخن و سلامتی شما صحبت خواهیم کرد . در ادامه با ما همراه باشید .

آیا تا به حال به رنگ ناخن های خود توجه کرده اید ؟

ناخن زرد ، ناخن سفید ، هاله ناخن . شما هر روز و هر دقیقه از دست های خود استفاده می کنید، از این رو بهتر است نگاهی به آن ها بی اندازید . شاید وقتی به دستان خود می نگرید، ناخن های ناهموار و لاک های رنگ پریده ای را مشاهده کنید . این را بدانید که زیبایی و سلامتی ناخن های شما چیزی است که باید برای زندگی و زندگی کردن به آن ها دقت داشته باشید .

سطح و بستر ناخن ها باید صورتی باشند ، نه بنفش و نه قرمز .

کوتیکول ها باید سالم و دست نخورده و مرطوب باشند . ریشه ناخن ها نباید دیده شوند . وجود هر تغییری در شکل و ساختار صحیح ناخن ها می تواند نشانگر یک عارضه در داخل بدن انسان باشد .

مسائل بسیاری وجود دارد که ممکن است در ساختار و رنگ ناخن ها طبیعی مشکل ایجاد کند . در این مقاله به رایج ترین مشکلات ناخن می پردازیم و دلیل آن ها را نیز بیان می کنیم . با ما همراه باشید .

رابطه رنگ ناخن و سلامتی شما

رابطه رنگ ناخن و سلامتی شما

رابطه رنگ ناخن و سلامتی شما

ناخن های شما زرد هستند .

متخصصان اشاره می کنند که در بیشتر موارد زردی ناخن ها به استفاده از لاک ناخن باز می گردد . اما اگر شما به طور مداوم از لاک استفاده نمی کنید . این امر می تواند نشانه سندروم ناخن های زرد به عنوان یک عارضه باشد . در این عارضه، ناخن ها به نظر ضخیم و دارای هاله ای از رنگ زرد و سبز می باشند .

هم چنین در این شرایط کوتیکول و هلال سفید انتهای ناخن دچار آسیب می شود . هم چنین در این وضعیت به نظر می رسد که ناخن ها به خوبی رشد نمی کنند و دلیل این امر گاها به بیماری تنفسی به نام BRONCHIECTASIS یا بیماری لنفاوی ارتباط می یابد . این BRONCHIECTASIS وضعیتی است که به مسیر های هوایی یا ریه انسان آسیب وارد می شود و باعث عریض شدن و در نهایت شل و سست و مستعد زخم شدن آن ها می گردد .

این امر نیز نتیجه یک عفونت و یا سایر شرایطی مانند سرطان ریه است که در نهایت به طور کلی روی رشد ناخن ها نیز تاثیر بسزایی دارد .  از جایی که BRONCHIECTASIS مزمن و شدید است، سندرم زردی ناخن ها نیز پیش می آید . مشکلاتی در سیستم های لنفاوی همیشه روی چرخش اکسیژن، مواد مغذی و جریان خون تاثیر می گذارد و باعث می شود تا به خوبی به سایر اندام های بدن  دسترسی نداشته باشند . همین امر در بیشتر مواقع سندروم زردی ناخن ها را به وجود می آورد .

ناخن های شما سفید می باشند .

زمانی که بخشی از ناخن که بسیار نزدیک به کوتیکول است به طور کامل سفید می شود . و قسمت دیستال ناخن (دورترین قسمت از ناخن که هم چنان به بستر ناخن متصل است) نیز همان رنگ صورتی همیشگی را دارد، به این عارضه نیمه و نیمه می گویند (HALF AND HALF) .

این عارضه با رنگ سفیدی که روی ناخن ها دارد می تواند علائم نارسایی کلیه باشد . زمانی که دو سوم ناخن به طور کامل سفید باشد و تنها مقدار کمی از انتهای ناخن به رنگ صورتی است ، به آن عارضه TERRY,S NAILS می گویند که به سیروزها، نارسایی قلب و یا دیابت قندی ارتباط دارد .

 

ناخن های شما راه راه مشکی و قهوه ای دارد

راه راه مشکی و قهوه ای در طول ناخن ها و یا وجود لکه های قهوه ای در اطراف آن ها می تواند به ملانوم ناخن ارتباط داشته باشد که یک نوع سرطانی است که بیشتر مردم آن را به سرطان پوست ارتباط می دهند .

در هر صورت، ملانوم می تواند در ناخن ها نیز رشد کند. انگشت شصت، انگشت نشانه و انگشت بزرگ پا، بیشترین مکان هایی است که ملانوم ها را در معرض نمایش می گذارند . در اکثر موارد این راه راه مشکی و یا قهوه ای تنها خال ها و لکه های بی خطری می باشند .

این عارضه در افرادی رایج است که پوست های تیره تری دارند، زیرا بدن آن ها تمایل دارند تا رنگدانه های پوست را در ناخن های شان نیز نمایان سازند . زمانی که ملانومی تحریک می شود، به کوتیکول ها نیز ضربه می زند و این امر شروع نمایان شدن لکه های رنگی است که معمولا با رنگ قهوه ای یا نوار رنگی تیره در طول ناخن همراه می باشد .

تشخیص این عارضه از لکه های بی ضرر و معمولی بسیار سخت است . به این ترتیب تشخیص ملانوم مدت زمانی به طول می انجامد و نیاز به آزمایشاتی دارد . اما اگر زود اقدام کنید، قابل درمان است .

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها