مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , > دلایل ایجاد آکنه در صورت

دلایل ایجاد آکنه در صورت

0
(0)

دلایل ایجاد آکنه در قسمت های مختلف صورت شما

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به دلایل ایجاد آکنه در صورت و قسمت های مختلف آن خواهیم پرداخت .

صرف نظر از مکان مشاهده ، آکنه به دلیل گرفتگی منافذ با چربی ، آلودگی و سلول های مرده ایجاد میشود . این منافذ گرفته به یک جوش سرسفید و یا سر سیاه تبدیل میشوند که به آن کومدون گفته میشود . اگر باکتری نیز به این ترکیب اضافه شود ، کومدون ملتهب شده و تبدیل به یک پاپول میشود ( جوش قرمز ) و یا پاستول ( جوش چرکی ) میشود . همینطور فرم های شدید آکنه مانند نودولار و یا جوش های کیستی هم وجود دارند که گاهی باعث ایجاد اسکار و یا زخم آکنه میشوند .

در این مقاله به بررسی دقیق نقاط این آکنه ها و دلیل ایجاد شدن آنها می پردازیم .

 

آکنه پیشانی

این آکنه رایج است و معمولا برای افرادی اتفاق می افتد که پوستی چرب دارند ولی مدل موی شما هم میتواند نقش مهمی در ایجاد این آکنه داشته باشد . به طور مثال چتری میتواند به جمع شدن آلودگی و چربی روی پیشانی کمک کند .

این نوع آکنه میتواند به دلیل قارچ هایی که از روی سر روی پیشانی می افتد نیز به وجود بیاید. این نوع آکنه قارچی احتمالا ملتهب نیست ولی باعث ایجاد برآمدگی روی پیشانی میشود . این نوع آکنه به راحتی با شوینده هایی با بیس سولفور که سولفاستامید سودیم نام دارد درمان میشود . همینطور استفاده از شامپوهای ضد شوره حاوی سلنیوم سولفید نیز میتواند به درمان این آکنه کمک کند. در چنین شرایطی بهتر است کمتر از مواد حالت دهنده قوی مو استفاده کنید و اگر از کلاه استفاده میکنید از تمیزی آن مطمئن شوید .

 

آکنه بینی

معمولا آکنه های روی بینی کوچک هستند و التهاب ندارند . اکثرا روی بینی جوش های سرسیاه ریز به وجود می آید که در افرادی با پوستهای چرب بیشتر رایج است . دلیل شکل گیری این جوش ها غدد سبوم فراوانی است که در اطراف بینی وجود دارد . بهترین راه برای درمان این جوش ها مبارزه با وسوسه فشار دادن و خالی کردن آنها است . هر چقدر بیشتر با منافذ روی بینی بازی کنید بیشتر باعث بزرگ شدن آنها و جمع شدن چربی و باکتری بیشتر در داخل منافذ میشوید. به جای اینکار میتوانید از یک لایه بردار شیمیایی ملایم مانند سالیسیلیک اسید و لاکتیک اسید و گلیکولیک اسید استفاده کنید .

در صورت بی تاثیر بودن میتوانید از پیل های شیمیایی ویا رتینوئید  برای درمان جوش ها روی بینی کمک بگیرید .

اگر عینک میزنید سعی کنید بینی شما دچار فشار بیش از اندازه نشود . این فشار بی از حد جلوی ریزش سلول های مرده به صورت طبیعی را گرفته و باعث بسته شدن بیشتر منافذ میشود .

دلایل ایجاد آکنه در صورت

دلایل ایجاد آکنه در صورت

آکنه روی گونه

دلیل واضحی برای ایجاد چنین آکنه هنوز وجود ندارد ولی بیشتر مرتبط با ژنتیک شما و رفتارها و عادت های روزانه میباشد . به طور مثال اگر بیش از اندازه چیزی را روی گونه های خود نگه دارید باکتری ،چربی و سلول های مرده بیشتر روی صورت شما قرار داشته و باعث گرفتگی منافذ و در نتیجه ایجاد آکنه میشود . بنابراین سعی کنید گوشی تلفن ، بالش و حتی دستهای خود را کمتر به صورت بزنید .

خوشبختانه راه حل این مشکل خیلی ساده است و تنها با دقت به میزان این تماس میتوانید میزان باکتری و چربی روی پوست را کاهش دهید . یکی دیگر از دلایل آن میتوان روزاسه باشد و در صورتیکه این جوش ها با مراقبت نیز از بین نرفتند حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید .

دلایل ایجاد آکنه در صورت

آکنه روی چانه

این نوع آکنه که در اطراف دهان ، چانه و خط فک ایجاد میشود میتوان نشان دهنده اختلال هورمونی باشد . به همین دلیل بهترین درمان این نوع آکنه استفاده از داروهای خوراکی مانند داروی ضد بارداری است . اسپیرونولاکتون نیز یکی از داروهای موثر برای درمان آکنه در اطراف فک است و برای درمان فشار بالا نیز تجویز میشود . این دارو با جلوگیری از تولید آندروژن ها و هورمون های مردانه به درمان آکنه شما کمک میکند .

 

صرف نظر از نوع آکنه شما میتوانید از روتین های پوستی پیشگیرنده نیز استفاده کنید و از شوینده ، مرطوب کننده و ضد آفتاب کمک بگیرید . اگر پوستتان چرب و حساس است از محصولات نانکومودوژنیک استفاده کنید . حتما به طور مرتب از پوست خود لایه برداری کنید تا سلول های مرده ، چربی و ذرات مربوط به آرایش و آلودگی از روی پوست شما پاک شود .

 

https://www.self.com/story/face-acne-causes

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها