مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , > درمان آفتاب سوختگی

درمان آفتاب سوختگی

5
(1)

آفتاب سوختگی و راه حل های درمان آن

در فصل گرما ، شاید بخواهید اندکی تغییر را در ظاهر خود ایجاد کنید و یکی از این تغییرات ممکن است به تغییر رنگ پوست تان ارتباط داشته باشد . بله درباره آفتاب گرفتن و برنزه شدن صحبت می کنیم . شاید شما قوانین موجود در هنگام آفتاب گرفتن را بدانید .اما گاهی پیش می آید برخی از بخش های پوست تان دچار آفتاب سوختگی می شود . این موضوع اصلا شوخی بردار نیست و می تواند نیز خطرناک باشد ، اما روش هایی وجود دارد تا بتوانید درد آن ناحیه را کاهش دهید و از میزان سوختگی بکاهید .

در ابن مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشنی هفتاد رنگ در رابطه با آفتاب سوختگی و راه حل های درمان آن مطالبی برای شما گرد آوری کرده ایم . در ادامه با همراه باشید .

درمان آفتاب سوختگی

             درمان آفتاب سوختگی

مواردی که نیاز است بدانید

آفتاب سوختگی ها در افرادی که پوست سفیدی دارند، شایع تر است و امکان اتفاق افتادن آن در هنگام آفتاب گرفتن بسیار زیاد است . قرار گیری طولانی مدت در برابر نور خروشید می تواند مضرت هایی را به همراه داشته باشد .

اما با رعایت قوانین مخصوص به حمام آفتاب می توانید در هر صورت رنگ پوست خود را بدون هیچ نگرانی و دردسری تغییر دهید . علت تغییر رنگ در حمام آفتاب هم افزایش تولید ملانین در پوست می باشد . این همان نتیجه ای است که می خواهید از آفتاب گرفتن به دست بیاورید .

درمان آفتاب سوختگی

                 درمان آفتاب سوختگی

این که بدن شما چقدر ملانین تولید کند تا در برابر نور خورشید از پوست محافظت کند، به ژنتیک هر شخص ارتباط دارد و در بیشتر اشخصاص دیده می شود که این ماده به اندازه کافی تولید نمی گردد تا از پوست مراقبت شود . در نتیجه آفتاب سوختگی پدید می آید .

اما نتیجه این امر فراتر از قرمزی و یا خطوط لباس روی پوست تان می باشد .  در برخی شرایط ممکن است حتی تاول هایی به وجود بیاید .

در هر صورت اگر هنگام آفتاب گرفتن با این موارد رو به رو شدید باید درصدد رفع سریع آن بربیایید، زیرا ریسک سرطان پوست را افزایش می دهد .

کاری که باید برای رفع سریع آفتاب سوختگی انجام دهید

درمان آفتاب سوختگی

           درمان آفتاب سوختگی

در هنگام آفتاب گرفتن، هوشمندانه عمل کنید . ساده ترین راه این است که از آفتاب سوختگی جلوگیری به عمل بیاورید . در هنگام آفتاب گرفتن از لوسیون ها؛ روغن های طبیعی، ماسک ها و ضد آفتاب مناسب استفاده کنید. ضد آفتابی که برای آفتاب گرفتن و برنزه شدن استفاده می کنید می بایست خاصیت ضد آبی نیز داشته باشد تا در هنگام عرق کردن، از بین نرود .

در هر صورت اگر برای این حرف ها خیلی دیر شده است، و پوست تان در اثر حمام آفتاب سوخته است .

سعی کنید این کارها را انجام دهید:

آن قسمت را خنک کنید . یک کمپرس خنک یا یک دستمال تمیز مرطوب را روی پوست آفتاب سوخته قرار دهید . در هر صورت اصلا از یخ استفاده نکنید. این امر می تواند التهاب پوست را بیشتر کرده و بیشتر به آن آسیب برساند .

اگر استفاده از یک کمپرس خنک باعث درد می شود ، می توانید از آب خنک نیز استفاده کنید اما دقت کنید که آب یخ نباشد و حدود 10 تا 15 دقیقه بگذارید این خنکی روی پوست سوخته شده قرار بگیرد .

درمان آفتاب سوختگی

             درمان آفتاب سوختگی

درد و سوزش را کاهش دهید . سعی کنید از آلوئه ورا برای کمک به کاهش التهاب پوست خود کمک بگیرید . از استفاده از محصولاتی که حاوی الکل می باشند ، دوری کنید زیرا باعث خشکی بیش از حد پوست سوخته شده می شوند .
به سراغ محصولات دارویی بروید . می توانید یک قرص ضد التهاب مانند ایبوپروفن و یا آسپرین را در صورت درد شدید مصرف کنید .

درمان آفتاب سوختگی

             درمان آفتاب سوختگی

اگر در اثر آفتاب سوختگی دچار تاول هایی شدید ، آن ها را نترکانید . در عوض با یک گاز آن را بپوشانید. اگر آن ها به خودی خود ترکیدند سعی کنید از یک پماد آنتی بیوتیک استفاده کنید که همراه گاز روی آن قسمت از پوست قرار می دهید .
از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید . این موضوع به نظر می رسد که مشکل نداشته باشد . اما اگر دست ها، بازوها و مچ های شما سوخته شده باشند . باید از پوشیدن لباس های تنگ و زیورآلات مانند حلقه ، دستبند ، النگو و ساعت خودداری کنید تا پوست تان بهبود یابد .

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 1

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها