مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , > درمان بی خوابی با طب شرقی

درمان بی خوابی با طب شرقی

0
(0)

طب شرقی موجب درمان بی خوابی می شود

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ در مورد درمان بی خوابی با طب شرقی به شما خواهیم گفت .
بی خوابی بیش از این است که در تخت خواب خود به این پهلو و آن پهلو شوید. جدی تر از عدم توانایی برای زود خوابیدن است و بیش از آن چه که عموم مردم می دانند، می تواند موجب ناتوان و ضعیف شدن بدن شود .

تخمین زده شده است که 32 میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا از بی خوابی رنج می برند. طب شرقی با تمرکز روی درمان کلی این سندرم (به جای این که تنها به علائم خاصی از آن توجه داشته باشد)، در سطح گسترده ای به عنوان یک روش درمانی برای بی خوابی به کار می رود و موفقیت های عالی در درمان افرادی که از بی خوابی رنج می برند، به دست آورده است.
بی خوابی ممکن است در اشکال مختلفی خود را نشان دهد. برای برخی افراد، عدم توانایی برای خوابیدن، چشمگیر ترین نشانه و علائم بی خوابی است، این در حالی می باشد که برخی دیگر نمی توانند به خواب عمیق بروند و با هر سر و صدایی از خواب بیدار می شوند. بی خوابی در هر نوعی می تواند موجب احساس خستگی و کسالت شود، و از طرف دیگر این مسئله ممکن است شب ها و ماه ها و سال ها روی هم انباشته شود و وضعیت را روز به روز بحرانی تر کند که مطمئنا روی زندگی روزمره نیز تاثیر می گذارد، از جمله خستگی فیزیکی، عدم تمرکز و احساس افسردگی، تحریک پذیری، بی حالی. طب شرقی یک روش درمانی برای بی خوابی است .

این روش روی تک تک علائم افراد تمرکز می کند و برای درمان هر یک از آن ها، برنامه ای مقرر می کند . این روش هم چنین در سطح گسترده ای در درمان افسردگی، استرس و دردهای فیزیکی نیز موثر بوده است.

در حالی که این ها نشانه های استاندارد یک خواب ضعیف شبانه می باشند، اما با توجه به شرایط مطمئنا شدت می یابند و می توانند اثرات مخرب شدیدتری در زندگی افراد داشته باشند. در واقع بی خوابی به عنوان خواب ضعیف و به دنبال آن خستگی روزانه تعریف می شود .

از جایی که نیازهای مربوط به خواب (مانند تعداد ساعت) برای هر فردی متفاوت است، میزان شدت و جدی بودن مسئله بی خوابی به احساساتی که در طول روز دارید، باز می گردد .
بی خوابی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد از جمله استرس، افسردگی و اضطراب، برنامه های کاری متغییر، داروها و مصرف الکل، اعتیاد، تغییرات اصلی در روتین زندگی، دردهای مزمن، پرکاری تیروئید و آرتروز. طب سوزنی و گیاهی که برای بی خوابی به کار می رود، موفقیت بالایی را در هر یک از علائم بی خوابی به دست آورده است و می تواند بی خوابی را از ریشه درمان نماید.
یک مطالعه ای که اخیرا در American Journal of Chinese Medicine منتشر شده است، گزارش می دهد که برخی از بیماران به وسیله طب سوزنی و تحریک الکتریکی طب فشاری از راه پوست (TEAS)، بهبود چشمگیری در نشانه های بی خوابی خود تجربه کردند، از جمله مشکلات خستگی، کیفیت خواب و افسردگی. نتایج این مطالعه پیشنهاد می کند که طب سوزنی یا TEAS نقش مهمی در مدیریت بیمارانی که خستگی، خواب ضعیف و افسردگی دارند، ایجاد می نماید.
طب شرقی درمان مناسبی برای بی خوابی به شمار می رود.

البته، یک درمان بی خوابی شامل یک پروسه تشخیص و درمان کامل است که بر اساس نیازهای هر فرد، متغییر می باشد و هم چنین بسیاری از سندرم هایی متفاوت بی خوابی را نیز مورد بررسی قرار می دهد. از طرف دیگر، ممکن است سایر ارگان ها و سندرم ها نیز در این عارضه درگیر شوند و تا زمانی که بدن در طول درمان طب شرقی (مانند گیاه درمانی و طب سوزنی) به حالت تعادل باز نگردد، همه علائم بی خوابی هم چنان ادامه خواهد داشت.
استرس به عنوان یکی از عوامل موثر در بی خوابی، عملکرد کبد را تضعیف می کند که به نوبه خود بر سلامت اعصاب شما تاثیر می گذارد. طبق نظریه 5 عنصر، رابطه بین کبد و اعصاب دو طرفه است. به این ترتیب عملکرد کبد بر اساس مجموعه عواملی که “بر اعصاب شما تاثیر می گذارد”، ضعیف می گردد .

درمان بی خوابی با طب شرقی

درمان بی خوابی با طب شرقی

بی خوابی مربوط به استرس اغلب با مشکلات عصبی دیگر همراه می باشد، از جمله سندرم پای بی قرار. این امر موجب می شود تا خوابیدن به جنگ و مبارزه بزرگی تبدیل شود. زمانی که کبد شما متعادل نیست و انرژی که می خواهد را دریافت نمی کند، علائم ناخوشایندی تجربه می کنید که در واقع روش و تکنیک بدن شما برای نشان دادن این است که باید به حالت تعادل باز گردد، چیزی که برای درمان بی خوابی نیاز است.
طب سوزنی دارای تاثیرات آرامش بخشی روی سیستم اعصاب است، در واقع باعث می شود تا تمامی انسدادهای موجود در ماهیچه ها و کانال های عصبی از بین برود و جریان انرژی سرشار از اکسیژن بهبود یابد، به این ترتیب سیستم عصبی شما آرام می شود .

مزیت های قابل توجه طب سوزنی شامل تنفس عمیق تر، توانایی هضم بهتر، الگوی بهتر خواب، کاهش درد های متنوع و احساس خوب داشتن است که همگی درمان های عالی برای بی خوابی به شمار می روند. پروتکل کلی طب سوزنی برای درمان بی خوابی مزمن شامل 10 جلسه ابتدایی در طی دو تا سه هفته می شود که در ادامه دو تا چهار هفته دوره نظارت و بررسی و احتمالا یک جلسه در هر هفته انجام می گردد.
طب سوزنی و گیاهی یک روش درمان بی خوابی است که می تواند به طور گسترده ای الگوی خواب را بهبود بدهد اما برای از بین بردن کامل و موفقیت آمیز بی خوابی، باید تا تمامی عوامل تاثیر گذار رفع شوند. طب شرقی در این جا وارد میدان می شود و تماما روی درمان کامل یک شخص و برگردان بدن به حالت تعادل تمرکز دارد .

درمان بی خوابی با طب شرقی

درمان بی خوابی با طب شرقی

 

دیگر کارهایی که پیشنهاد می شود برای درمان بی خوابی انجام دهید، به این ترتیب است:

یاد بگیرید که به صورت فیزیکی، بدن خود را آرام کنید

تکنیک هایی مانند یوگا، مدیتیشن، بیوفیدبک و استراحت تدریجی و هم چنین طب سوزنی و ماساژ می تواند به بدن شما آرامش بیشتری بدهد.

زمان خواب منظمی داشته باشید

اگر بعد از یک ساعت به خواب نمی روید، به اتاق دیگری بروید و کاری کنید که آرام و ریلکس شوید تا در نهایت احساس خواب به سراغ شما بیاید. هرگز سعی نکنید خود را مجبور به خوابیدن کنید.

مواد غذایی و نوشیدنی که مشکلات خواب را افزایش می دهند

از مصرف وعده های غذایی سنگین قبل خواب، یا الکل، شکلات، چای، قهوه و نوشابه کافئین دار در اواخر بعد از ظهر یا غروب نیز باید پرهیز کنید. سعی کنید به رژیم غذایی خود به منظور درمان بی خوابی، سبزیجات اضافه کنید.

تناسب اندام داشته باشید

انجام تمرین های مداوم به استرس کمک می کند و خستگی را کاهش می دهد، دو عاملی که می توانند بی خوابی را تشدید کنند. مواردی از جمله Tai Chi ویا Qigong تمرین های ملایم تری می باشند که به تناسب اندام و هم چنین آرامش بخشیدن به ما شما کمک می کنند.

مشکلات جسمی خود را حل کنید

اگر درد جسمی و ناراحتی یک فاکتور اصلی در عدم توانایی برای خوابیدن شما به شمار می رود، اصلا آن را نادیده نگیرید. طب سوزنی در زمینه درمان دردهای مربوط به آرتروز و دیگری بیمارهای جسمی به طور موفقیت آمیزی عمل کرده است.

مشاوره تغذیه و تغییر سبک زندگی

تغذیه می تواند در بروز و درمان بی خوابی موثر باشد. مصرف پروتئین بیش از اندازه و قرارگیری در معرض محرک های بیشتر و مصرف غذاهای انرژی بخش، همگی می توانند با سنگین کردن کلیه، کبد و روده ها منجر به خستگی بدن شوند. غذاهای حاضری می توانند روند از بین رفتن ذخیره انرژی بدن را افزایش دهند. داشتن رژیم غذایی که شامل موادی مانند حبوبات، دانه ها، سبزیجات و میوه جات می شود، می تواند انرژی بدن را تقویت کند و استرس انباشته شده در بدن را دفع نماید.

طب گیاهی و مکمل های چینی

گیاهان و داروهای گیاهی چینی هم چنین در مقابله با بی خوابی به کار می روند. یک متخصص طب شرقی می تواند مطابق با نیازهای هر فرد و علائمی که دارد، روش درمانی خاصی را تجویز کند. گیاهانی مانند میوه لونگان، نخ طلایی، دانه عناب ترش، استخوان فسیل یا پوست میموسا ممکن است از جمله مواردی باشند که توسط متخصص تجویز می گردد.
بی خوابی را نباید با زمانی که می خوابید و یا مدت زمانی که می خوابید مربوط دانست. واقعا زمانی که هر بیماری و ناهنجاری روحی و جسمی از کنترل خارج می شود، خسته کننده می باشد. طب شرقی می تواند شما را به تعادل و آرامش برساند و قدرتی به شما بدهد تا بی خوابی را شکست دهید.

منبع مقاله:

https://www.acufinder.com/Acupuncture+Information/Detail/Oriental+Medicine+Lays+Insomnia+to+Rest

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها