مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , > تونر مو چیست و چه کاری انجام می دهد؟

تونر مو چیست و چه کاری انجام می دهد؟

1
(1)

تونر مو چیست و چه کاری انجام می دهد؟

 

بعد از این که موهای تان را رنگ کردید، بیشتر تمرکز تان به مدل مویی معطوف می شود که می خواهید توسط آن رنگ زیبای موهای خود را در معرض نمایش بگذارید و خیلی به این که باید روتین مراقبت از موی خود را بروزرسانی کنید تا از رنگ موهای تان بیشترین مراقبت به عمل بیاید، فکر نمی کنید. اگر هم روتین مراقبت از موهای رنگ شده ای دارید، مطمئنا یک چیزی را از قلم می اندازید و آن هم تونر موها است: استفاده از یک تونر برای موهای به رنگ برونته، بلوند و یا قرمز بسیار اهمیت دارد. از خود می پرسید که تونر مو چیست و چگونه می تواند برای موها استفاده کرد تا موجب بهبود کیفیت رنگ مو شود؟در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما خواهیم گفت که تونر مو چیست و چه کاری انجام می دهد. این مقاله را بخوانید تا جواب سوال خود را پیدا کنید.

مو

یک تونر مو چه کاری انجام می دهد؟

یک تونر مو می تواند به ترمیم موهایی بپردازد که رنگ یا دکلره شده اند حالا فرقی ندارد رنگ قهوه ای، بلوند و یا قرمز باشد. آگاهی از این که تونر مو چگونه کار می کند و باید چگونه از آن استفاده کنید، اطلاعات بسیار ارزشمندی می باشند، زیرا تونرهای رنگ مو می توانند به منظور خنثی کردن تناژهای رنگ ناخواسته و هم چنین ارتقای رنگ موی جدید که به تازگی امتحان کرده اید، کمک کند.

 

چگونه بعد از دکلره کردن و یا رنگ کردن موها، از تونر مو استفاده کنید؟

دو نوع تونر موی موقت وجود دارد: تونرهای موی آرایشگاهی و تونرهای خانگی. زمانی که مو های شما در آرایشگاه دکلره می شود، آرایشگر شما اغلب از یک تونر مو روی موهای تان نیز استفاده می کند. روش های مختلفی برای استفاده از تونر مو در سالن های زیبایی وجود دارد، از جمله تونر را با مواد دکلره ترکیب می کنند و یا تونر را به تنهایی به کار می برند. تونرها اغلب برای کمک به خنثی کردن تناژ های گرم و برنجی ناخواسته در رنگ موها به کار می روند. به این دلیل است که موهای بلوند ممکن است از استفاده از این تونرها بیشتر بهره ببرند، زیرا رنگ موهای شان ممکن است بعد از یک مدتی به راحتی برنجی نمایان شود. در هر صورت تونرهای ضد رنگ برنجی برای موهای نارنجی، قهوه ای، نقره ای و خاکستری نیز می توانند باعث شوند که این رنگ هایی که تناژ خنک دارند، هم چنان به قوت خود باقی بمانند.

البته، تونرها فقط و فقط به منظور از بین بردن تناژ برنجی موها به کار نمی روند. اگر می خواهید رنگ گرم موهای تان را محو کنید و یا در نظر دارید ابعاد بیشتری به رنگ موهای تان بدهید و رنگ آن ها را طبیعی تر جلوه دهید، تونرهایی برای این منظور نیز وجود دارند. یک تونر مو می تواند به آرایشگر شما کمک کند تا رنگ موی یکدستی را روی موهای تان به وجود بیاورد. هم چنین تونرها می توانند در روشن کردن موها نیز تاثیر گذار باشند، بدون این که به لیفت و یا دکلره کردن موها نیاز باشد.

نوع دوم تونرهای مویی که در بالا بیان کردم به تونرهای موی خانگی مربوط می شود که محصولات مراقبت از موی متعددی در این زمینه وجود دارد، مانند شامپو و کاندیشنرهای تیونینگ. احتمالا شامپوهای نقره ای، بنفش یا آبی به گوش تان خورده است که سه نوع محصول تیونینگ موی خانگی به شمار می روند. این ها برای تیونینگ کردن مو در منزل به کار می روند تا موها رنگ برنجی به خود نگیرند و یا روشن تر نشوند. چگونه از این محصولات استفاده می کنید نیز بستگی به محصول مورد نظر دارد. بیشتر شامپو های تیونینگ مانند شامپوهای معمولی مورد استفاده قرار می گیرند، اما برخی از شامپو ها نیاز دارند تا برای چند دقیقه روی موهای تان بمانند. یکی از بزرگترین تفاوت ها میان یک شامپو تیونینگ و یک تونر موی آرایشگاهی این است که شامپوهای تیونینگ معمولا می توانند چند بار در هفته مورد استفاده قرار بگیرند.

 

چگونه تاثیر تونرهای مو را افزایش دهید؟

حالا که اندکی درباره تونرهای رنگ مو می دانید، زمان این است که درباره این که چگونه اثرات تونرهای موی آرایشگاهی را افزایش دهید، اطلاعاتی کسب کنید، به این ترتیب می توانید رنگ موی مورد نظر خود را حفظ کنید. توصیه هایی که در ادامه وجود دارد را رعایت کنید تا بتوانید تاثیر تونر موی خود را افزایش دهید.

 

توصیه اول: مدت زمان قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید را به حداقل برسانید.

پوست شما تنها موردی نیست که می تواند از اشعه های نور خورشید آسیب ببیند. بر اساس اطلاعات به دست آماده، قرارگیری در معرض نور خورشید می تواند رنگ موها را نیز محو کند. سعی کنید مدت زمانی که زیر نور خورشید قرار می گیرید را کاهش دهید تا اثر تونر موها را نیز افزایش دهید. به این منظور بهتر است از کلاه های لبه دار یا هد بند های مد روز استفاده کنید تا زمانی که بیرون از خانه به سر می برید، بتوانید از موها و رنگ آن ها نیز محافظت کنید.

 

توصیه دوم: از یک روتین مراقبت از موی تیونینگ استفاده کنید. 

این جا است که دومین نوع تونر به میان می آید. حتی اگر شما در آرایشگاه موهای تان را تیونینگ کرده باشید، باز هم می توانید یک روتین مراقبت از موی تیونینگ نیز داشته باشید تا به بهترین وجه ممکن از رنگ موهای تان مراقبت کنید. اگر موهای تان را دکلره یا بلوند کرده اید، سعی کنید از محصولات مراقبت از موی تیونینگ استفاده کنید، مانند شامپو و کاندیشنر تیونینگ مو به علاوه یک محصول احیای کننده رنگ موها.

 

توصیه سوم: موهای تان را با آب ولرم آبکشی کنید. 

اگر می خواهید از رنگ موهای خود محافظت کنید، نباید موهای تان را با آب داغ بشویید. اگر چه شاید آب داغ یا گرم بتواند حس لذت و آرامش به شما بدهد، اما برای پوست و موها، مخصوص موهای رنگ شده، فاجعه به بار می آورد. سعی کنید دمای آب را هنگام شستشوی موها کاهش دهید تا از محو شدن رنگ آن ها جلوگیری به عمل آورید.

 

منبع مقاله: https://www.lorealparisusa.com/beauty-magazine/hair-care/color-treated-hair/what-is-hair-toner.aspx

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 1

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها