مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , , , , , > تأثیر رژیم غذایی در سلامت پوست و مو

تأثیر رژیم غذایی در سلامت پوست و مو

0
(0)

 رژیم غذایی در سلامت پوست و مو چه تأثیری دارد

 رژیم غذایی تنها به معنای چاق و لاغر شدن نیست ! بیشتر افراد زمانی که رژیم می‌گیرند از تأثیر آن روی مو و پوست شان بی‌خبر هستند . و بعد از گذشت ماهها که به وزن موردنظر رسیده‌اند با موهای خشک و شکننده و پوستی خشک و لک‌دار و چشم‌های پف‌کرده روبرو می‌شوند . برای اجتناب از این مسائل بهتر است به راه‌کارهایی که در این مقاله برای شما آورده‌ایم توجه کنید . در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما خواهیم گفت که تأثیر رژیم غذایی در سلامت پوست و مو چیست .در ادامه با ما همراه باشید .

تأثیر رژیم غذایی در سلامت پوست و مو

تأثیر رژیم غذایی در سلامت پوست و مو

خشکی بیش‌ازحد مو :

یکی از شایع‌ترین عوارض لاغری خشکی پوست و مو است . زمانی که شما رژیم می‌گیرید به‌احتمال‌قوی مراقب میزان مصرف چربی خود هستید؛ همین مسئله باعث خشکی و بی‌حالی موهای شما می‌شود .

اجتناب از چربی نه‌تنها غیرضروری است بلکه مضر نیز هست ؛ این کار حتی می‌تواند منجر به افسرده شدن شما نیز بشود . مغز، بدن و موهای شما به چربی‌های سالم نیاز دارند زیرا این چربی‌ها مو و پوست شما را مرطوب نگه می‌دارند و درخشش آن‌ها را حفظ می‌کنند . شما می‌توانید از مواد خوراکی مانند آووکادو، آجیل، دانه‌های روغنی، شکلات تلخ و نارگیل برای حفظ چربی‌های سالم بدنتان استفاده کنید .

تأثیر رژیم غذایی در سلامت پوست و مو

موخوره :

موخوره دشمن بزرگ موهای بلند است . اگر به‌اندازه کافی ویتامین B، چربی‌های سالم، زینک، آهن و پروتئین به موها نرسد موخوره می‌گیرند . هنگام رژیم لاغری، مولتی‌ویتامین‌هایتان را فراموش نکنید .

هرروز یک یا دو بار از مواد خوراکی حاوی چربی‌های سالم استفاده کنید . و حدود 15 تا 20 گرم پروتئین در هر وعده غذایی بگنجانید . ویتامین B در آجیل و دانه‌های روغنی فراوان است . ماهی، ماست، مرغ، تخم‌مرغ و لوبیا هم منابعی عالی برای تأمین ویتامین B موردنیاز بدن هستند .

تأثیر رژیم غذایی در سلامت پوست و مو

تأثیر رژیم غذایی در سلامت پوست و مو

آکنه :

خیلی از کسانی که رژیم لاغری می‌گیرند دچار آکنه می‌شوند ؛ برای جلوگیری از این مشکل باید از خوراکی‌های فرآوری شده رژیمی اجتناب کنید . این خوراکی‌ها حاوی مواد شیمیایی و نگه‌دارنده، شیرین‌کننده، گلوتن و مواد هورمونی هستند . موادی مانند سالمون و تن ماهی می‌توانند جلوی جوش زدن را بگیرند. همین‌طور سبزیجات و میوه‌ها نیز دشمن اصلی جوش‌ها به‌حساب می‌آیند .

تأثیر رژیم غذایی در سلامت پوست و مو

نازک شدن موها :

اگر احساس می‌کنید موهایتان نازک‌تر شده . شاید دلیل آن کمبود ویتامین B، آهن، زینک و پروتئین باشد. این مواد برای حفظ قدرت موها و جلوگیری از شکسته شدن آن‌ها خیلی مهم هستند . برای جلوگیری از چنین مشکلی پیشنهاد می‌کنیم پروتئین خالص، آجیل، دانه‌های خوراکی و همچنین سبزیجات را فراموش نکنید .

پوست بیش‌ازاندازه خشک :

چنین مشکلی در اثر کاهش میزان کالری مصرفی شما به وجود می‌آید . شما می‌توانید میزان چربی‌های سالمی که مصرف می‌کنید را افزایش و کربوهیدرات را کاهش دهید . این کار متابولیسم شما را افزایش می‌دهد و پوست و موی شما را مرطوب و سالم نگه می‌دارد .

تأثیر رژیم غذایی در سلامت پوست و مو

حلقه‌های تیره زیر چشم :

دلیل اصلی این مشکل کمبود آهن است که چرخش جریان خون بدن شما را کاهش می‌دهد . غدد آدرنالین دقیقاً بالای کلیه شما قرارگرفته‌اند؛ این غدد از غدد مهم هورمونی هستند که در کنترل میزان استرس به شما کمک می‌کنند . اگر این غدد بیش‌ازاندازه کار کنند شما عوارضی همچون خستگی، ورم، حلقه‌های تیره دور چشم، کاهش وزن و غیره را می‌بینید . برای اجتناب از این مشکلات حتماً هر شب 8 ساعت بخوابید و به میزان کافی پروتئین مصرف کنید .

تأثیر رژیم غذایی در سلامت پوست و مو

پف زیر چشم :

این مشکل زمانی به وجود می‌آید که به‌اندازه کافی نخوابیدید یا دچار کمبود سدیم هستید . سعی کنید مواد غذایی که پتاسیم دارند مانند کرفس، کدو، خیار، ماست، بادام و گوجه‌فرنگی را زیاد مصرف کنید .

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها