مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > باشگاه سلامت > , , > بروز رسانی روتین مراقبت پوست برای فصل پاییز

بروز رسانی روتین مراقبت پوست برای فصل پاییز

0
(0)

بروز رسانی روتین مراقبت پوست برای فصل پاییز

 

یکی از واقعیت هایی که کمتر با آن آشنا هستید : پر کردن کابینت مخصوص داروها و محصولات مراقبت پوست و مو باید درست مانند تغییر کمد لباس در فصول مختلف باشد . چند بار در سال باید این محصولات را تغییر بدهید ، به طور مثال آیا در فصل زمستان هم از صندل های جلو باز استفاده میکنید ؟خیلی از افراد تصور میکنند  که میتوانند از یک محصول در کل سال استفاده کنند ولی نه تنها فصل ها تغییر میکنند بلکه هورمون های بدن شما نیز تغییر میکنند و شما باید محصولات درست را در زمان درست استفاده کنید .وقت آن رسیده تا به پیشواز پاییز بریم و محصولات سبک و ملایم تابستان را با گزینه هایی غنی تر جایگزین کنیم .اکنون که وارد پاییز میشویم باید نگاهی دقیق تر به مراقبت پوستی خود بیاندازید . پاییز با خود هوای سرد و خشکی می آورد و همین باعث خشکی غیر معمول پوست شما میشود ، وقتی چنین شرایطی با گرمای رادیاتورها ترکیب میشود مشکلات پوستی مانند اگزما ، خارش و خشکی شدید را قلم میزنند .برای جلوگیری از این آسیبها توصیه هایی برای مراقبت پوستی شما داریم که مربوط به نحوه استفاده از مرطوب کننده ها، سبک زندگی، استفاده از لایه بردارها میباشد.

گویتز میگوید ” پوست من کمی چرب است و در تابستان زیاد از مرطوب کننده استفاده نمی کنم ولی پوست من در زمستان خیلی خشک تر و دچار اگزما میشود ، بنابراین نیاز دارم تا به آن آبرسانی بکنم ” اگر شما در کل طول سال از مرطوب کننده استفاده میکنید باید با سرد شدن آب و هوا آن را با مرطوب کننده ای قوی تر جایگزین کنید ، این مرطوب کننده باید مواد آبرسان و ویتامین داشته باشد . اگر در طول تابستان از سرم استفاده میکردید و به دنبال محصولی هستید که باز هم سبک ولی مرطوب کننده باشد میتوانید از کرم های مرطوب کننده با بیس ژل استفاده کنید . با مرطوب کننده های سبک و بدون روغن تابستان خداحافظی کنید . وقت آن رسیده تا از رطوبت بیشتری به پوست خود بدهید . بهترین فرمول برای این فصل مرطوب کننده کرمی است که حاوی سرامیدها که اسید های چرب طبیعی ، سالم و ضروری بدن هستند باشد . همینطور اگر دوست دارید تاثیر مخرب آفتاب تابستان از روی پوست شما برود باید یک سرم مخصوص هایپرپیگمنتیشن تهیه کنید .

 

خیلی ها معتقد هستند که لایه برداری در فصل سرما کار درستی نیست و باعث خشک شدن بیشتر پوست و اگزما میشود ، ولی برای اینکه پوسته های صورت را از بین ببریم و پوست را مجبور به تولید چربی بیشتری کنیم باید این کار را انجام بدهیم . ” پاییز زمان خوبی است برای اینکه هر هفته دو بار از یک اسکراب مناسب استفاده کنیم ” البته اسکراب صورت شما باید ملایم باشد و حتما برای آرنج و پاها هم از اسکرابی مانند اسکراب بدن نعناع فلفل استفاده کنید. بعد از لایه برداری حتما از یک پاک کننده بدون صابون استفاده کنید تا چربی های طبیعی پوست از بین نروند . از موادی مانند رتینوئیدها و گلیکولیک ها کمتر استفاده بشود و به جای آنها  پد های گلیوکولیک و یا ماسک را هر هفته یک بار به کار ببرید تا ناهماهنگی های رنگی که توسط آفتاب ایجاد شده را از بین ببرید .

 

  • مراقبت پوستی خود راشخصی سازی کنید

وقتی در مورد مراقبت پوستی مناسب شک دارید باید به فاکتورهای شخصی فکر کنید _ سن ، آب و هوا ، نوع پوست و غیره . سپس باید ببینید که چه مراقبتی میتواند مناسب شما باشد . به طور مثال یک فرد 37 ساله که شمال زندگی میکند به مرطوب کننده ای قوی تری نیاز دارد تا کسی که در آب و هوای به نسبت گرم تحصیل میکند . شاید این دانشجو بتواند زمستان خود را با یک ضد آفتاب رنگی و یک سرم سپری کند. اگر باز هم مطمئن نیستید میتوانید از راهنمایی های یک متخصص پوست کمک بگیرید. ” پوست من به دلیل بالا رفتن سن نیازهایی را دارد که ده سال پیش نداشته . اکنون در زمستان از مرطوب کننده های قوی تری استفاده میکند . ولی شاید این مرطوب کننده ها مناسب افراد جوان تر نباشد ”

 

  • از لوسیون بدن استفاده کنید

وقتی رطوبت و شرجی تابستان از بین می رود ، پوست شما خشک شده و دچار خارش میشود چرا که رطوبت کمتری در هوا وجود دارد . بهترین راه از بین بردن این خارش چیست ؟ استفاده از لوسیون بدن و آبرسانی کلی بدن . مرطوب کننده ها یک لایه محافظ روی پوست ایجاد کرده و باعث میشوند تا رطوبت داخل پوست محبوس شود ، به علاوه رطوبت را نیز جذب لایه های بیرونی پوست میکنند .

 

  • از قرص های مکمل کمک بگیرید

شروع پاییز باید با بازسازی و بهبود پوستی که از آفتاب تابستان خسته شده همراه باشد . آنتی اکسیدان های پوست به دلیل عوامل محیطی زیادی کاهش پیدا میکنند. برای بازگرداندن رطوبت باید از داخل بدن شروع کرده و از مکمل های خوراکی مایع برای بازسازی پوست و افزایش رطوبت و درخشش دست و صورت کمک بگیرید.

 

  • یک دستگاه بخور خریداری کنید

برای افزایش رطوبت خانه خود میتوایند از یک دستگاه بخور کمک بگیرند و به محض انجام این کار میتوانید نتایج چشمگیری را مشاهده کنید.

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها