مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > مدرسه زیبایی > , , , , , , , > چگونه از کرم ضد آفتاب به روش صحیح استفاده کنید؟

چگونه از کرم ضد آفتاب به روش صحیح استفاده کنید؟

0
(0)

چگونه از کرم ضد آفتاب به روش صحیح استفاده کنید؟

بر اساس گفته متخصصان استفاده صحیح از ضد آفتاب برای محافظت از پوست در برابر خورشید بسیار ضروری و حیاتی است.

چگونه از کرم ضد آفتاب به روش صحیح استفاده کنید؟

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما درباره ی این که چگونه از کرم ضد آفتاب به روش صحیح استفاده کنید خواهیم گفت لطفا با ما همراه باشید.

تا به حال می دانیم که استفاده از ضد آفتاب هر روز مهم است. به هر حال، کرم ضد آفتاب بهترین نوع محافظت در برابر سرطان پوست و سایر آسیب های پوستی ناشی از اشعه های مضر UV خورشید است.

اما به نحوه استفاده از ضد آفتاب کمتر پرداخته شده است. ممکن است به نظر یک سوال ساده و کم اهمیت با پاسخی سرراست و واضح باشد، اما در واقع روش های درست و غلط بسیاری برای استفاده از ضد آفتاب وجود دارد.

و بدون دانش مناسب، ضد آفتاب تاثیر خود را از دست می دهد- شما را در برابر چین و چروک، لکه های خورشیدی، سرطان پوست و موارد دیگر آسیب پذیر می کند. 

نکته مثبت این است که استفاده از ضد آفتاب نیاز به دانش  و علم تخصصی ندارد و با دانستن این ترفندها، استفاده از آن کار سختی نیست. در این مقاله هر ان چه که باید بدانید را با شما به اشتراک می گذاریم. 

 

مقدار استفاده از کرم ضد آفتاب 

به عنوان یک قانون کلی از اکثر متخصصان پوست و بنیاد سرطان پوست، توصیه می‌ شود که تقریباً یک اونس کرم ضد آفتاب برای بدن و تقریباً به اندازه یک سکه نیکل برای صورت استفاده کنید. همه این ها معادل یک شات لیوان است. 

مناطقی که معمولاً نادیده گرفته می شوند را فراموش نکنید.

این ها عبارتند از خط رویش مو، جایی که موهای شما از صورت جدا می شود، گردن، بالای گوش ها و پشت دست ها. به ساحل می روید؟ فراموش نکنید که قسمت بالایی و پایینی پاهای خود را بپوشانید. 

 

هر چند وقت یکبار باید ضدآفتاب را مجدد استفاده کنید؟

شما باید هر دو ساعت یک بار ضد آفتاب را برای صورت و بدن تجدید کنید، به خصوص اگر زمانی را در خارج از منزل می گذرانید.

همچنین باید بلافاصله پس از شنا یا حمام کردن، باید یک لایه دیگر از ضدآفتاب را استفاده کنید، زیرا ممکن است آب بیشتر آن را شسته باشد. 

هر گونه ادعایی مبنی بر ضد عرق بودن و ضد آب بودن کرم های ضد آفتاب دیگر توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده مجاز نیست.

درعوض، برچسب‌ های ضدآفتاب ها می‌ توانند «مقاوم در برابر آب» را نشان دهند و معمولاً بعد از مدت زمانی (معمولاً 40 یا 80 دقیقه) باید مجددا تمدید شوند و چنین چیزی باید روی بسته بندی محصول درج شده باشد. 

 

چگونه باید از ضد آفتاب اسپری استفاده کرد؟ 

اسپری های ضد آفتاب: راحت؟ بله. گزینه مناسبی است؟ نه چندان، زیرا تعیین مقدار اسپری ضد آفتاب که واقعاً به پوست شما می رسد می تواند با چشم غیر مسلح دشوار باشد.

اگر نمی توانید این نوع ضدآفتاب را ترک کنید، فقط به یاد داشته باشید که به طور یکنواخت روی سراسر پوست خود اسپری کنید تا همه بخش های پوست پوشانده شود.

آن را تا زمانی که براقیت یکنواختی روی پوست داشته باشید استفاده کنید. همچنین ارزش این را دارد که به خاطر داشته باشید که نباید به طور تصادفی ضد آفتاب خود را استنشاق کنید.

در حین استفاده از ضدآفتاب اسپری نفس خود را نگه دارید تا تمامی ذرات اسپری روی پوست بنشیند. 

 

به چه میزان SPF نیاز دارید؟ 

SPF که مخفف فاکتور محافظت در برابر نور خورشید است، به میزان اشعه ماوراء بنفش مورد نیاز برای ایجاد آفتاب سوختگی روی پوست محافظت شده اشاره دارد – به عنوان مثال- پوست با ضد آفتاب –

نسبت به مقدار انرژی خورشیدی مورد نیاز برای ایجاد آفتاب سوختگی در پوست محافظت نشده. طبق گفته FDA، هرچه SPF بالاتر باشد، محافظت بهتری در برابر آفتاب سوختگی دارید.

SPF در بین تمام ضد آفتاب های موجود در بازار متفاوت است. برای بهترین محافظت در برابر آفتاب، متخصصان استفاده از SPF 30 یا بالاتر را توصیه می کنند. 

بنابراین یک SPF 100 به طور قابل توجهی بهتر از SPF 50 نیست. برای مثال، محافظت دو برابری را ارائه نمی دهد. به همان اندازه که خود SPF مهم است، تمدید استفاده از آن مهمتر است که سطح محافظت شما را حفظ می کند.

همچنین به خاطر داشته باشید: اوج قرار گرفتن در معرض نور خورشید معمولا از ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر است.

اگر در آن زمان‌ ها نمی‌ توانید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید، در طول روز مطمئن شوید که از کرم ضد آفتاب استفاده می‌ کنید و لباس‌ های محافظ آفتاب می‌ پوشید.

 

کلام آخر

استفاده درست از ضد آفتاب مهم است، اما استفاده مجدد از آن در طول روز مهمتر است. این یک سرمایه گذاری ارزشمند است که در سال های آینده نتیجه خواهد داد.

 

منبع مقاله: https://www.instyle.com/how-to-apply-sunscreen-the-right-way-according-to-derms-7484187

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها