مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > مدرسه زیبایی > , , , , , , , , > نحوه ریمل زدن بدون مرتکب شدن اشتباهات رایج

نحوه ریمل زدن بدون مرتکب شدن اشتباهات رایج

0
(0)

چگونه ریمل بزنید، بدون که مرتکب اشتباهات رایج شوید

نحوه ریمل زدن بدون مرتکب شدن اشتباهات رایج

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ ، به شما درباره ی نحوه ریمل زدن بدون مرتکب شدن اشتباهات رایج خواهیم گفت لطفا با ما همراه باشید.

فکر می کنید که می توانید بدون هیچ آموزشی، مژه هایتان را ریمل بزنید؟ نه عجله نکنید. توصیه هایی در این زمینه وجود دارد که ممکن است هنوز چیزی درباره آن ها ندانید-

بله حتی اگر یک آرایشگر با تجربه می باشید که حتی زمانی که خواب هستید نیز می توانید چند لایه ریمل به مژه هایتان بزنید (و یا حداقل در عرض 15 ثانیه برای این که برای جلسه آنلاین ویدیویی خود آماده شوید).

برای مثال، تا به حال چند بار شده است در سرویس بهداشتی های عمومی افرادی را دیده اید که قبل از ریمل زدن، برس ریمل را در تیوب بالا و پایین می کنند؟ بر اساس گفته میکاپ آرتیست های حرفه ای،

این کار به شدت اشتباه است (در ادامه می گوییم که چرا، و یا آیا تا به حال به تمیز کردن مژه هایتان درست قبل از ریمل زدن فکر کرده اید تا به این ترتیب مطمئن شوید که برس ریمل تان بهداشتی و تمیز باقی می ماند؟ بله این موضوع هم یک مسئله دیگر است. 

از این رو موارد بسیاری در این مقاله وجود دارد که می بایست درباره چگونه ریمل زدن مژه هایتان یاد بگیرید، فرقی هم ندارد که تازه کار باشید یا یک میکاپ آرتیست حرفه ای.

همه این ها برای این است که پلک ها و گونه های تان به دلیل ریختن و پخش شدن ریمل، سیاه نشود و هم چنین چشم هایتان ملتهب نشود.

هم چنین در ادامه ترفندهایی را به شما یاد می دهیم تا مژه های کوتاه تر، کم پشت تر و نازک تر خود را پرپشت تر نمایان کنید.

ما راز پشت این که چگونه به مژه های پایین خود ریمل بزنید تا چشمان بازتر و شاداب تری داشته باشید را به شما خواهیم گفت.

از همه مهم تر، زمان درست دور ریختن ریمل را قبل از اینکه مژه هایتان را به هم بچسباند و گلوله گلوله شود، به شما می گوییم تا مطمئن شوید که ریمل تان هنوز برای این که چشم های ظریف و زیبایی را به شما هدیه دهد، کافی است. 

 

1.ریمل های مختلف را با هم ترکیب کنید تا مژه هایتان را فر، لیفت و پر حجم کنید

لایه گذاری برای این که بهترین نتیجه را از ریمل خود به دست بیاورید، بسیار ضروری است. هر ریملی نمی تواند همه این کارها را باهم انجام دهد.

اولویت شما چیست؟ ما توصیه می کنیم که چند تا ریمل بخرید که هر یک بر اساس نیاز شما طراحی شده است.

برای مثال شما یک لایه ریمل حجم دهنده را به مژه های خود می بزنید و اجازه می دهید خشک شود و سپس سراغ ریمل لیفت و بلند کننده و یا ضد آب روی آن می روید.

این امر نیاز به آزمون و خطا دارد تا بهترین ترکیب فرمول های ریملی را که کنار هم به بهترین وجه ممکن کار می کنند و نتیجه موردنظرتان را ایجاد می کنند،

بیابید، بدون این که مژه هایتان به هم بچسبند و گلوله گلوله به نظر برسند (اما به طور ایده آل یک ریمل باکیفیت که از تاریخ مصرف خود نگذشته است، اگر با دقت به صورت عمودی و افقی به کار رود، به هیچ وجه روی مژه های تان جمع نمی شود).

ریمل های پیشنهادی برای لیفت و بلند کردن مژه ها:

  •  Ilia Limitless Lash Lengthening Mascara
  •  Merit Clean Lash Lengthening Mascara

 

ریمل های پیشنهادی برای حجم دادن به مژه ها:

  •  Too Faced Better Than Sex Mascara
  •  Stila Magnum XXX Mascara

 

  1. مژه هایتان را قبل از این که ریمل بزنید، فر کنید

همیشه قبل از ریمل این کار را انجام دهید، در غیر این صورت ممکن است مژه هایتان را از دست بدهید.

اگر مژه هایتان را ریمل زدید و سپس از فرمژه استفاده کردید، به سادگی مژه هایتان می شکنند و می ریزند. هم چنین در این صورت فرمژه ها شکل و شمایل خود را از دست می دهند، زیرا ریمل همه جای آن را سیاه و کثیف می کند. 

 

  1. مژه های را ضدعفونی و تمیز کنید که به جلوگیری از التهاب چشم کمک می کند

چه شما در ابتدا از یک فرمژه استفاده کنید یا خیر (که باید فرمژه را نیز ضد عفونی کنید)، فرقی ندارد، در هر صورت بهتر است مژه ها را قبل از ریمل زدن با تمیز کردن آن ها به وسیله شوینده صورت یا محلول آرایش پاک کن، آماده کنید. 

 

هدف اصلی این است که از عفونت چشم و یا هر نوع التهاب دیگر به نواحی چشم به دلیل باکتری که به طور طبیعی روی پوست و مژه ها وجود دارد، جلوگیری کنید.

میکروب ها در محیط نمدار و تاریک به خوبی رشد می کنند، مانند داخل تیوپ ریمل.  هر زمان که می خواهید ریمل بزنید بهتر است برس آن را عوض کنید،

زیرا میکروب ها از مژه ها و پوست تان ممکن است به این برس انتقال یابند و به این ترتیب ریمل تان را آلوده می کنند. این باکتری ها می توانند میزبان عفونت های مختلفی شوند، از جمله گل مژه و ورم ملتحمه. 

بله برای این که در کمال امنیت خاطر ریمل بزنید شما باید از برس های ریمل یکبار مصرف استفاده کنید (اما اگر جزو آن دسته افرادی هستند که هر روز از ریمل استفاده می کنید،

شاید این کار برای شما به صرفه نباشد، اما برای حفظ سلامتی چشم و نواحی اطراف آن چاره ای نیست).

هم چنین این احتمال وجود دارد که ریمل در صورت آلوده شدن التهاباتی را در اطراف چشم ها نیز به وجود آورد.

البته نترسید، شما می توانید از کمپرس سرد روی این نواحی استفاده کنید و از شوینده های ملایم به کار ببرید تا این التهابات را کاهش دهید.

اگر این التهابات بدتر شدند، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. اگر پوست به شدت ملتهب شده است، چشم پزشک و یا متخصص پوست شما می تواند درمانی را تجویز کند که مخصوصا برای درمان چشم ها، پلک و نواحی اطراف آن فرمول بندی شده است. 

 

  1. درباره ترفندهای جلوگیری از پخش شدن ریمل بیشتر بدانید

شاید بیشترین چیزی که درباره ریمل آزار دهنده می باشد: پخش شدن آن اطراف پلک ها و زیر چشم ها مخصوصا زمانی که هنوز خیس است، می باشد.

زمانی که ریمل می زنید، چند ثانیه به پایین نگاه کنید و سپس چشم هایتان را باز کنید، مخصوصا اگر مژه های بلندی دارید. اگر هم ریمل به اطراف پخش شد،

از یک گوش پاک کن که در محلول آرایش پاک کن فرو برده اید، استفاده کنید تا سریعا از شر این لکه ها خلاص شوید (فقط عجله کنید تا قبل از این که خشک شود حتما آن را پاک کنید).

حتی اگر خیلی سخت تلاش کنید و مراقب باشید باز هم ممکن است لکه های سیاه رنگی روی پلک تان حتی در طول روز نمایان شوند.

اگر پلک چربی دارید، امکان دارد ریمل از جای خود حرکت کند. استفاده از پرایمر سایه چشم و یا کانسیلر روی پلک ها قبل از ریمل زدن می تواند مانع حرکت کردن ریمل شود. 

 

  1. از یک پرایمر مژه استفاده کنید تا مژه های کوتاه خود را لیفت نمایید

می خواهید قبل و بعد از ریمل زدن، چشم های شگفت انگیز و زیبایی داشته باشید؟ می توانید این اتفاق را برای خود رقم بزنید، حتی اگر مژه های کوتاه و نازکی دارید.

ابتدا یک پرایمر مژه استفاده کنید (مانند  Urban Decay Subversion Eyelash Primer)تا به مژه های کم حجم خود، حجم بیشتری بدهید.

هم چنین می توانید یک لایه ریمل تیره خود را روی یک لایه پرایمری که به مژه ها زدید، اضافه کنید تا حجم بیشتری به آن ها بدهید. 

و خط چشم شما نیز می تواند در این جا به شما کمک کند.

یک خط چشم تیره را روی پلک بالایی خود نزدیک به خط مژه بکشید که می تواند مژه ها را ضخیم تر نشان دهد. 

 

  1. از برس ریمل هم به صورت عمومی و هم به صورت افقی استفاده کنید

می دانیم، می دانیم: تکان دادن برس ریمل در پایه و ریشه مژه ها تکنیک قدیمی برای ریمل زدن به شمار می آید. اما علاوه بر آن، شما باید برس ریمل را به صورت عمودی نیز تکان دهید تا همه مژه ها را بپوشانید.

به این ترتیب شما واقعا تمام مژه های بالای خود را نیز به ریمل آغشته می کنید.

توصیه می شود تا برس ریمل را به صورت عمودی و با حرکت برف پاک کن در امتداد ریشه مژه ها حرکت دهید. سپس از همان روش برای پوشاندن مژه های کوچک پلک پایینی استفاده کنید. 

 

  1. هر دو طرف مژه ها را بپوشانید

این توصیه به درد افرادی می خورد که مژه های کم پشتی دارند. معمولا زمانی که یک لایه ریمل می زنید، تنها بخش انتهای مژه ها را آغشته می کنید.

برای داشتن مژه های تیره تر و پرپشت تر، باید از برس ریمل در آن طرف مژه ها منظور بخش رویی آن ها نیز استفاده کنید.

سپس برس ریمل را زیر مژه ها نیز بیاورید. ابتدا روی مژه ها را ریمل نزنید چون مژه ها را سنگین و تحت می کند. این تکنیک موجب می شود تمام مژه ها به صورت 360 درجه به محتویات ریمل آغشته شوند.

 

  1. از یک دستمال کاغذی استفاده کنید تا مژه های زیرین را کثیف نکنید

ریمل زدن به مژه های پایین، یک نوعی از هنر است (در غیر این صورت چشم های عروسکی و مصنوعی خواهید داشت).

توصیه می شود از نوک برس ریمل استفاده کنید تا به طور ظریف و ملایم محتویات ریمل را به تک تک مژه های پایینی خود بزنید (بله،  شاید خسته کننده به نظر برسد،

اما می تواند میزان سیاه شدن زیر چشم هایتان را کاهش دهد). هم چنین استفاده از یک دستمال درست بین زیر چشم و خط مژه هایتان نیز می تواند به ریمل زدن مژه ها پلک پایینی کمک کند.

به این ترتیب ریمل اضافه به دستمال کاغذی می گیرد نه زیر چشم هایتان. 

اگر هم دوست دارید، می توانید از دستمال کاغذی استفاده نکنید،

به جای آن از یک گوش پاک کنی که به محلول آرایش پاک کن آغشته کرده اید برای تمیز کردن لکه های سایه به کار ببرید.

 

  1. برس ریمل را در تیوب پمپ یا بالا و پایین نکنید تا محتویات بیشتری از ریمل را بردارید

این یک اشتباه رایج است. پمپ کردن می تواند هوا ناخواسته را وارد تیوب کند و از این رو محتویات ریمل خشک شده و ممکن است به مژه هایتان نمای عنکبوتی بدهد.

در عوض، از حرکات چرخشی داخل تیوب استفاده کنید تا مقدار بیشتری از محتویات آن را بردارید. 

 

  1. مطمئن شوید که ریمل اضافه را از برس جدا می کنید

آیا ریمل همیشه در گوشه های داخلی چشم هایتان پخش می شوند؟ به این دلیل است که اضافه های ریمل را از روی برس آن نمی گیرید.

از یک دستمال کاغذی استفاده کنید و یا از لبه های تیوپ ریمل کمک بگیرید تا از شر محتویات ریمل خلاص شوید. یک ریمل با کیفیت با طراحی برس بسیار ایده آل، نباید اجازه دهد تا حجم بالایی از محتویات به برش آغشته شود. 

 

  1. زمانی که ریمل می زنید به تمامی جهات نگاه کنید

احتمالا این توصیه ریمل زدن را شنیده اید: در آینه به پایین نگاه کنید و یا چانه تان را به سمت بالا کج کنید و دهان تان را باز کنید. در واقع، شما باید هنگام ریمل زدن در تمام جهات نگاه کنید.

در واقع مانند این است که پلک هایتان را ورزش و تمرین می دهید. بالا را نگاه کنید تا مژه های پایینی را ریمل بزنید، به پایین نگاه کنید تا مژه های بالایی را ریمل بزنید و به اطراف نگاه کنید تا مژه های داخلی و بیرونی از دست تان در نروند. 

 

  1. بدانید که با استفاده از یک ریمل صحیح، شما نیاز به تمدید مجدد ندارید

ریمل مانند رژگونه و رژلب نیست که به سادگی در طول روز نیاز به تمدید داشته باشد. استفاده ریمل روی مژه های از قبل ریمل زده شده، چهره غیر طبیعی به شما می دهد.

مگر این که فرصت تمیز کردن تمام صورت تان را داشته باشید، در غیر این صورت اصلا این کار را نکنید. اگر دوست دارید تا ظاهر مژه هایتان ماندگاری بیشتری داشته باشد، از ریمل ضد آب استفاده کنید.

اگر هم به شدت نیاز دارید تا ریمل خود را در اواسط روز تمدید کنید، از یک فرمول متفاوت دیگری استفاده کنید، چیزی که براش کوچک با پرزهای کوتاه تری داشته باشد تا مژه هایتان را به هم نچسباند. 

 

  1. بعد از سه ما ریمل تان را دور بریزید

هر زمان که ریمل تان شروع به گلوله گلوله شدن می کند باید آن را دور بریزید. یا بعد از سه ماه باید حتما ریمل خود را جایگزین کنید.

شاید گفتن این حرف از انجام دادن آن ساده تر باشد- اما یک مطالعه ای در سال 2013 در International Journal of Cosmetic Science منتشر شد که اظهار می داشت حدود 98 درصد از شرکت کنندگان قبول کردند از لوازم آرایشی، مخصوصا ریمل، بیش از مدت زمان تاریخ انقضای شان استفاده می کنند. 

این تحقیق  هم چنین گزارش می دهد که 79 درصد از نمونه ریمل های منقضی که مورد تست و بررسی قرار گرفت،

دارای باکتری عامل عفونت به نام استافیلوکوکوس اورئوس بودند که می تواند باعث عفونت MRSA چشمی در کنار سایر مسائل چشمی شود.

یکی از شایعترین عفونت استافیلوکوکوس اورئوس، بلفاریت می باشد که می تواند موجب خارش، قرمزی، ورم و پوسته پوسته شدن اطراف چشم ها شود. 

برخی از متخصصان می گویند که چشم های صورتی نیز نتیجه همین باکتری و عفونت است. برای جلوگیری از عفونت های چشمی ناشی از رشد میکروب در محصولات آرایشی چشمی، سازمان غذا و دارو ایالات متحده آمریکا تایید می کند که باید بعد از سه ما ریمل خود را جایگزین کنید.

 

منبع مقاله: https://www.self.com/story/how-to-apply-mascara

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها