مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > مدرسه زیبایی > , , , , , , , , > فواید صابون شیر بز برای پوست

فواید صابون شیر بز برای پوست

0
(0)

فواید باورنکردنی صابون شیر بز برای پوست شما

فواید صابون شیر بز برای پوست

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما درباره ی فواید صابون شیر بز برای پوست خواهیم گفت لطفا با ما همراه باشید.

شیر بز پس از قرن ها به عنوان یک شیر کمتر شناخته شده مورد توجه قرار گرفته است و اجازه دهید امروز با آن بیشتر آشنا شویم.

نه تنها یک جایگزین نوشیدنی برای شیر گاو سنتی است که بسیاری از مردم به آن حساس هستند، بلکه مواد مغذی ذاتی که دارد، آن را به یک ماده شگفت‌انگیز در محصولات مراقبت از پوست تبدیل کرده است.

به طور خاص، صابون شیر بز یک پاک کننده مغذی و ملایم برای افراد با انواع پوست است. 

اکنون که صابون شیر بز در حال افزایش است، تنها می‌ توان انتظار داشت که همچنان شاهد ورود هجوم محصولات حاوی این شیر به بازار باشیم.

ارزش بازار آن در سال 2023 تنها در آمریکای شمالی 21.07 میلیارد دلار پیش بینی می شود، در حالی که در سال 2016 تنها 9.34 میلیارد دلار برای هر مزرعه کوچک کانادا بود.

این یک افزایش بسیار بزرگ در مدت زمان کوتاه است، که واقعاً چیزی است که نباید از آن غافل شد. 

پس چه چیزی به شیر بز قدرت می بخشد؟ اول، غنی از ویتامین هایی مانند A، D، و B6 است. این ویتامین ها چه به صورت نوشیدنی یا از طریق شوینده فومی غنی روی پوست استفاده شوند، برای بدن مفید هستند.

بیایید در مورد آن ها و بسیاری از خواص مثبت دیگر آن جزئیات بیشتری بیاموزیم. 

 

ممکن است از پیری پوست جلوگیری کند

فواید صابون شیر بز برای پوست

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، شیر بز مملو از تعدادی ویتامین شگفت انگیز است. از میان آن ها، ویتامین A یک فوق ستاره ضد پیری است، بنابراین هر تاثیری که می تواند بر روی پوست داشته باشد یک امتیاز جدی است.

شناخته شده ترین محصولات ویتامین A در این زمینه Retin-A و رتینول هستند. آن ها می توانند به افزایش تولید کلاژن کمک کنند.

بهبود تولید کلاژن می تواند ظاهر خطوط و چین و چروک را کاهش دهد. دقیقاً به همین دلیل است که رتینول جزء کلیدی بسیاری از محصولات مراقبت از پوست درجه پزشکی است. 

گفته می‌ شود، صابون شیر بز به اندازه همتایان گران‌ تر در زمینه پوست، نتایج ضد پیری را به همراه نخواهد داشت.

این به این دلیل است که در مقایسه با صابون شیر بز یا سایر محصولات بدون نسخه، سطوح بیشتر و خالص‌ تری از رتینول در گزینه‌های درجه پزشکی وجود دارد.

اگرچه این صابون حاوی چربی های آبرسانی است که برای پوست مفید هستند، اما صابون شیر بز همیشه باید با نوعی مرطوب کننده استفاده شود زیرا همه انواع صابون ها اثر خشک کنندگی دارند. 

 

صابون شیر بز می تواند پوست خشک را تسکین دهد 

فواید صابون شیر بز برای پوست

اگرچه اقدامات ضد پیری اغلب در اولویت های مراقبت از پوست برای بسیاری از خانم ها قرار دارد، خشکی پوست تقریباً همه را آزار می دهد.

برخی از افراد برای کاهش علائم خشکی مزمن پوست به صابون شیر بز روی می آورند. اغلب این روش جواب می دهد زیرا چنین محصولاتی معمولا کاملا کرمی ساخته می شوند تا این که بیشتر بر پایه آب باشند.

به عبارت دیگر چنین محصولی به عنوان یک محصول دو در یک، یعنی هم به عنوان مرطوب کننده و هم به عنوان صابون عمل کند. به همین دلیل، صابون شیر بز مانند سایر گزینه ها پوست را تحریک نمی کند. 

مشکلات و تحریک سد پوستی می تواند باعث ایجاد یک موج از التهاب پوست و مشکلات پوستی شود، زیرا اولین واکنش پوست به یک ماده خارجی ایجاد یک پاسخ التهابی است.

به همین دلیل است که صابون شیر بز در مقایسه با صابون های دیگر به پوست احساس رطوبت می دهد که می تواند باعث خشکی و خارش پوست شود.

دلیل دیگری که صابون شیر بز به کنترل پوست کمک می کند، سطح pH خوب و خنثی آن است.

هر زمان که سطح pH پوست از حد معمول خارج شود، احتمالاً منجر به تحریک، قرمزی و خارش پوست می شود. از آنجایی که سطح pH شیر بز تقریباً با پوست افراد عادی مطابقت دارد، معمولاً نسبت به سایر انواع صابون کمتر تحریک‌ کننده است.

از آنجایی که شیر بز بسیار شبیه شیر انسان است، پوست آن را می‌ شناسد و به خوبی می پذیرد. 

 

ممکن است از جوش جلوگیری کرده و آن را درمان کند 

فواید صابون شیر بز برای پوست

در سال‌های اخیر گام‌های زیادی در پیشگیری و درمان جوش و آکنه برداشته شده است، اما هنوز هم یک نگرانی رایج و آزاردهنده وجود دارد.

صابون شیر بز ممکن است به دلیل داشتن ابرقدرت های متعادل کننده pH به کنترل جوش کمک کند.

این به این دلیل است که پوستی که تعادل ندارد می‌ تواند با چربی های طبیعی مشکلات زیادی ایجاد کند، که می‌ تواند باعث ایجاد جوش‌ های ناخوشایند شود.

استفاده منظم از صابون ملایم شیر بز می تواند تا حد زیادی اثرات شرم آور احتمالی جوش، از جمله التهاب همراه را به حداقل برساند.

 صابون شیر بز همچنین حاوی مقدار قابل توجهی اسید لاکتیک است. بسیاری از محصولات شامل اسید لاکتیک در لیست مواد تشکیل دهنده هستند زیرا یک لایه بردار موثر است.

استفاده منظم از چنین محصولی می تواند پوست را تمیز و شفاف نگه دارد و امیدواریم جوش ها را به حداقل برساند. 

اسید لاکتیک همچنین یک مرطوب کننده است، به این معنی که به حفظ رطوبت در پوست کمک می کند.

هیدراتاسیون، تعادل موثر pH و قابلیت‌ های پاک‌ کنندگی مؤثر و ملایم، همه در کنار هم، دلیلی است که بسیاری از مردم از استفاده از آن بسیار خوشحال و خشنود هستند. 

 

ممکن است با سرطان پوست مبارزه کند 

فواید صابون شیر بز برای پوست

سرطان پوست قطعا چیزی نیست که بتوان با آن دست و پنجه نرم کرد، و یک صنعت کامل برای جلوگیری از آسیب اشعه خورشید و اشعه ماوراء بنفش (UV) به پوست اختصاص داده شده است.

همانطور که مشخص است، شیر بز ممکن است کمکی طبیعی در مبارزه با سرطان پوست باشد.

قبلاً می دانید که سلنیوم معدنی در صابون شیر بز یافت می شود، اما آیا می دانستید که ممکن است از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش نیز محافظت کند؟ 

این ماده معدنی دارای خواص آنتی اکسیدانی بسیار جالب است بدانید که ممکن است به جلوگیری از آسیب سلولی کمک کند.

این یک خبر خوب است زیرا زمانی که سلول ها تحت استرس اکسیداتیو هستند، می تواند منجر به نتایج بدی از جمله سرطان پوست شود.

در نتیجه، استفاده از صابون شیر بز برای نیازهای بهداشتی عمومی ممکن است از سرطان پوست جلوگیری کند. 

فقط مطمئن شوید که سایر اقدامات احتیاطی مرتبط با خورشید را نیز انجام می دهید – هیچ مقدار صابونی نمی تواند از فرد کاملاً در برابر اشعه های خشن خورشید محافظت کند.

این شامل استفاده منظم از ضد آفتاب و همچنین لباس، کلاه و عینک آفتابی است که در برابر اشعه های مضر UV محافظت می کند.

 

برای بیماری های جدی پوستی مفید است 

فواید صابون شیر بز برای پوست

همه افراد گهگاهی دچار نوعی سوزش پوستی می شوند، اما افراد مبتلا به مشکلاتی مانند اگزما یا پسوریازیس درد واقعی یک بیماری مزمن را می دانند.

تا به حال، ما در مورد روش هایی که صابون شیر بز برای پوست مفید است صحبت کرده ایم. با این حال، تمام خصوصیات دارویی صابون شیر بز،

زمانی که کنار هم قرار می گیرند، ممکن است راه حلی برای افرادی باشد که با بیماری های التهابی مداوم پوست سر و کار دارند. 

پتانسیل فراوان صابون شیر بز به عنوان یک لایه بردار و مرطوب کننده بدون هیچ گونه مواد شیمیایی خشن می تواند به افراد مبتلا به اگزما کمک کند تا با جوش ها سریعتر مقابله کنند.

این به این دلیل است که سلامت پوست را بهبود می بخشد و آن را تشویق می کند تا از شر سلول های مرده خلاص شود و آن ها را با سلول  های جدید و سالم جایگزین می نماید.

همچنین این که صابون شیر بز حاوی پروبیوتیک است و ممکن است به بهبود اگزما کمک کند، پس ضرری ندارد.

درمان بیماری‌های پوستی که باعث التهاب، ورم و سایر عوارض جانبی می‌ شوند، اغلب دشوار است، بنابراین صابون شیر بز احتمالاً همه را از بین نمی برد. با این حال، به احتمال زیاد به آن آسیب هم نمی رساند. 

 

صابون شیر بز پوست را درخشان می کند 

فواید صابون شیر بز برای پوست

حتی پوستی که به خوبی از آن مراقبت می شود نیز می تواند با گذشت زمان کثیف و ضعیف به نظر برسد. صابون شیر بز ممکن است به کاهش این مسائل کمک کند،

زیرا محتوای اسید لاکتیک یک لایه بردار ملایم است که به طور موثر سلول های مرده پوست را از بین می برد.

این آلفا هیدروکسی اسید همچنین منافذ را به حداقل می رساند و پوست را یکنواخت می کند تا رنگ پوستی درخشان تر و باطراوت تر ایجاد کند.

فقط مطمئن شوید که آن را به طور منظم و همراه با یک رژیم مراقبت از پوست استفاده کنید زیرا استفاده گاه به گاه معجزه نمی کند. 

طبق مطالعه‌ ای که در سال 2023 در Molecules منتشر شد، اتفاقاً همین اسیدها می‌ توانند برخی از اثرات هایپرپیگمانتاسیون را که اغلب ناشی از اگزما، جوش و حتی تداخلات دارویی است، معکوس کنند.

اسید لاکتیک موجود در صابون شیر بز همچنین ممکن است به حداقل رساندن ظاهر سایر عیوب پوستی از جمله لکه های ناشی از افزایش سن و چین و چروک کمک کند.

به دلیل همه این ها، صابون شیر بز روشی نسبتا ارزان و ملایم برای برگرداندن دست زمان (به هر حال روی صورت شما) است. 

 

خوب و طبیعی است 

فواید صابون شیر بز برای پوست

در دنیایی که درک یا حتی تلفظ فهرست مواد تشکیل دهنده روز به روز دشوارتر می شود، بسیاری از مردم برای تسکین بیماری ها و حفظ سلامت عمومی به داروهای طبیعی روی می آورند.

شیر بز حتی بیشتر برای افرادی که با عطر و سایر حساسیت‌ ها مشکل دارند، جذاب است، زیرا گفته می‌ شود این شیر ملایم است، با ترکیبات کمی ساخته شده و فاقد مواد شیمیایی خشن است.

در مقایسه با سایر صابون‌ هایی که با مواد شیمیایی مضر یا خشک‌ کننده‌ ای که برای پوست خشن هستند، صابون شیر بز بسیار کمتر تحریک‌ کننده و ضد حساسیت است.

با این حال، مانند هر چیز دیگری، مهم است که هنگام انتخاب صابون شیر بز یک طرز فکر واقع بینانه داشته باشید. 

چنین محصولاتی را می توان در هر جایی از بازارهای کشاورز گرفته تا فروشگاه های آنلاین خریداری کرد.

همچنین ممکن است اعتماد کامل به واژه‌های «ارگانیک» و «طبیعی» دشوار باشد، و FDA به مصرف‌ کنندگان هشدار می‌ دهد که این را درک کنند که فقط به این دلیل که یک محصول از ترکیبات گیاهی ساخته شده است که

به‌ طور خودکار استفاده از آن را ایمن نمی‌ کند. در صورت امکان، حتما با کشاورز صحبت کنید و ی قبل از استفاده برچسب ها را بخوانید.

مانند هر گونه لوازم آرایشی یا صابون یا سایر محصولاتی که با پوست شما تماس پیدا می کند، در صورت بروز هرگونه تحریک فوراً مصرف را قطع کنید.

 

منبع مقاله: https://www.glam.com/1421738/incredible-benefits-using-goats-milk-soap-skin/

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها