مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > مدرسه زیبایی > , , , , , , , , , > راهنمای گام به گام برای داشتن پوست شیشه ای

راهنمای گام به گام برای داشتن پوست شیشه ای

0
(0)

راهنمای گام به گام برای داشتن پوست شیشه ای

ترند زیبایی کره ای یا K-beauty تماما درباره آبرسانی به پوست است. 

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ به شما درباره ی راهنمای گام به گام برای داشتن پوست شیشه ای خواهیم گفت لطفا با ما همراه باشید.

می بینیم که دنیای مراقبت از پوست به سمت ترندهای جدیدی به نام Slugging، Skin Flooding و Cloud Skin می رود و روز به روز هم محبوب تر می شوند.

اگر جستجوی شما برای مرطوب‌ ترین و درخشان‌ ترین پوست زندگی‌ تان، شما را به دنیای ترندهای زیبایی کره‌ای سوق داده است، طولی نمی‌ کشد که با عبارت «پوست شیشه‌ ای» نیز مواجه می‌ شوید. 

پوست شیشه ای ترندی است که پوست شما را چنان شفاف، باطراوت و صاف توصیف می کند که می تواند مانند شیشه بازتابنده و شفاف به نظر برسد.

گرچه این اصطلاح در حدود سال 2017 در رسانه های اجتماعی محبوبیت پیدا کرد، اما پوست شیشه ای برای سال های طولانی در کره، یک ایده آل زیبایی بوده است.

کره ای ها همیشه بر مراقبت از پوست چند مرحله ای تمرکز داشته اند و به این ترتیب محصولات آبرسان را روی پوست به صورت لایه لایه استفاده می کنند تا پوست را جوان و باطراوت نشان دهند.

در ادامه می خواهیم شما را با توجه به گفته متخصصان و کارشناسان پوست، برای داشتن پوست شیشه ای به راحت ترین روش ممکن راهنمایی کنیم.

راهنمای گام به گام برای داشتن پوست شیشه ای
برای این که این موضوع را بیشتر درک کنید، باید بگوییم که پوست شیشه ای به معنای دستیابی به پوستی بدون عیب یا بدون منافذ نیست (که هم چین چیزی غیر ممکن است) – بلکه همه چیز به رساندن پوست به سالم ترین حالت خود باز می گردد.

اگرچه ممکن است داشتن پوست این چنین صاف و درخشان به نظر دور از دسترس است، اما کارشناسان به ما یادآوری می‌ کنند که پوست شیشه‌ ای برای هر کسی امکان‌ پذیر است،

به شرطی که رویکردی جامع داشته باشید، یعنی علاوه بر روش‌های مراقبت از پوست مداوم، دستیابی به پوست شیشه‌ ای به این معنی است که شما نیاز به خواب مناسب، آب فراوان، ورزش و تغذیه صحیح دارید. 

واضح است که پوست شیشه ای چیزی نیست که بتوان یک شبه به آن دست یافت. شما حداقل باید روزی یک بار روتین ثابتی داشته باشد –

یا اگر برای سبک زندگی، برنامه و بودجه شما کارآمد است، باید هم روتین شب و هم روتین صبح مراقبت از پوست داشته باشید.

از آنجایی که پوست همه افراد منحصر به فرد است، مراحل دقیق ممکن است برای هرکس کمی متفاوت به نظر برسد.

اما اگر می‌ خواهید به این نکته پی ببرید که چه نوع محصولاتی شما را به مقصد موردنظرتان می‌ رسانند، در اینجا نحوه شروع را به شما می گوییم.

 

مرحله 1: دوبار تمیز کردن پوست 

اگر قبلاً با این روش پاکسازی دو مرحله ای آشنا نیستید، باید بگوییم که این روش شامل استفاده از شستشوی صورت مبتنی بر روغن برای اولین مرحله است.

بالم پاک کننده پوست صورت برای پاک کردن کثیفی و آلودگی از روی پوست عالی است. سپس باید از یک پاک کننده ملایم مبتنی بر آب مانند پاک کننده  Good Light Cosmic Dew Water Cleanser به طور جدی تری پوست خود را تمیز کنید.

به دنبال پاک‌ کننده‌ های با pH پایین برای پاک‌ کننده‌های مبتنی بر آب خود باشید، که باعث تحریک یا از بین بردن سد پوستی شما نمی‌ شوند. 

 

مرحله 2: لایه برداری پوست مرده 

پاک کردن لایه بالایی پوست مرده برای صاف کردن بافت پوست شما ضروری است. برای دستیابی به پوست شیشه‌ ای بدون کمک آرایش، واقعاً به لایه‌ برداری از پوست مرده نیاز دارید که این امر به کاهش تیرگی چهره کمک می‌ کند.

برای پوست های بسیار حساس، می توانید یک لایه بردار شیمیایی را نیز امتحان کنید که نیازی به شستشوی دستی ندارد.

مزیت عالی: لایه برداری همچنین به بقیه محصولات شما کمک می کند تا بهتر به پوست شما نفوذ کنند و به آن ها اجازه می دهد تا به طور موثرتری کار کنند. 

 

مرحله 3: پوست را با تونر تازه و باطراوت کنید 

مطمئن باشید که تونرهای صورت این روزها همان فرمول هایی نیستند که چربی های طبیعی پوست را از بین می بردند، موجب سوزش و خشکی پوست می شدند.

در عوض، نسل جدید تونرها تعادل pH پوست شما را حفظ می‌ کنند و در عین حال چربی اضافی و آلودگی پوست را از بین می‌ برند. تونرهای امروزی آبرسان هستند – قابض نیستند.

به سادگی یک پد پنبه ای را با تونر آغشته کنید و به آرامی روی صورت خود بکشید. 

 

مرحله 4: از ماسک ورقه ای استفاده کنید 

اگر وقت زیادی ندارید، ماسک های ورقه ای می توانند اختیاری باشند. اما اگر پوست شما به مراقبت بیشتر نیاز دارد و برای این کار زمان کافی دارید، از یک ماسک ورقه ای استفاده کنید.

ماسک های ورقه ای را می توان دو یا سه بار در هفته برای کمک به افزایش هیدراتاسیون استفاده کرد، به خصوص زمانی که پوست شما خشک است.

ماسک‌ های ورقه‌ ای . FaceTory Dream Garden Elderflower Sheet Masks حاوی ترکیب اسید هیالورونیک سه‌ گانه برای حجیم‌ تر شدن پوست و شروع درخشش پوست شما هستند.

بعد از استفاده از ماسک ها، وقتی زمان جدا کردن آن فرا رسید، به جای پاک کردن بقایای آن، سعی کنید آن ها را رو پوست صورت و گردن ماساژ دهید تا جذب شود. 

 

مرحله 5: یک اسانس اضافه کنید 

رطوبت رسانی شدید را با کمک اسانس ها شروع کنید. نباید اسانس ها را با تونرها که بافت لغزنده مشابهی دارند اشتباه گرفت،

اسانس ها محصولات سبک وزن و مبتنی بر آب با مواد فعال هستند که بر روشن کردن، آبرسانی و تغذیه پوست تمرکز دارند، اما غلظت کمتری نسبت به سرم ها و آمپول ها دارند. 

اسانس ها اغلب قلب تپنده روتین معمول مراقبت از پوست کره ای در نظر گرفته می شوند – آن ها به پوست شما احساس تازگی و طراوت می دهند.

اسانس‌ های کره‌ ای برای بهینه‌ سازی سرعت گردش سلولی طبیعی پوست شما بی نهایت عالی عمل می کنند. در واقع می توانید اسانس ها را با بازسازی پوست مساوی و برابر بدانید.

به جای اینکه آن را با یک پد پنبه ای مانند تونر روی صورت خود بکشید، با استفاده از انگشتان تان روی پوست بزنید و ماساژ دهید. 

 

مرحله 6: درمان با سرم 

اگرچه ممکن است نیازی به استفاده از سرم علاوه بر اسانس نباشد، اگر هدف شما هیدراتاسیون و آبرسانی است، از هر دو سود خواهید برد.

سرم‌ ها غلظت بالاتری از مواد فعال [نسبت به اسانس‌ها] را برای هدف قرار دادن نگرانی‌ های خاص، مانند کدر شدن پوست، کم‌ آبی و خطوط ریز ارائه می‌ کنند.

آن ها با ترکیبات فعال مختلفی از جمله اسید هیالورونیک، گلیسیرین، آنتی اکسیدان ها، مواد روشن کننده، عصاره های گیاهی و مواد ضد پیری فرموله شده اند.

نحوه استفاده از سرم‌ ها نیز می‌ تواند کمی متفاوت از اسانس‌ ها باشد: سرم‌ها معمولاً قوام بیشتری نسبت به اسانس‌ ها دارند و اغلب مانند درمان لکه‌ ای یا اسپات تریتمنت برای درمان بیماری‌ های پوستی خاص استفاده می‌ شوند. 

 

مرحله هفتم: مرطوب‌ کننده را از یاد نبرید 

اگر بخواهیم مهم‌ ترین مرحله از روتین پوست شیشه‌ ای خود را انتخاب کنیم (البته جدای از لایه‌ برداری)، استفاده از مرطوب‌ کننده است.

مرطوب‌ سازی برای قفل کردن مواد فعال و هیدراتاسیون اعمال شده در مراحل قبلی بسیار الزامی و ضروری است. موادی مانند سرامید، پانتنول و سنتلا آسیاتیکا برای آبرسانی، آرامش و ترمیم پوست عالی هستند.

کرم مرطوب کننده  Dr. Jart+ Ceramidin Skin Barrier Moisturizing Cream دارای پنج سرامید و پانتنول برای تقویت سد پوست شما و جلوگیری از دست رفتن آب است.

در نهایت، بهترین راه برای مرطوب کردن پوست به نوع پوست و نیازهای فردی شما بستگی دارد.

به عنوان مثال، کسانی که در تمام طول سال پوست خشک دارند، ممکن است یک مرطوب‌ کننده ضخیم‌ تر و بر پایه کرمی برایشان مناسب باشد.

افراد دیگری که پوست چرب دارند می توانند از مرطوب کننده های سبک وزن و مبتنی بر ژل استفاده کنند. 

 

مرحله 8: کرم دور چشم 

پوست اطراف پلک ها بسیار ظریف و نازک است، بنابراین می تواند اولین ناحیه از صورت شما باشد که کم آبی و علائم پیری را نشان می دهد.

کره ای ها به برداشتن گام‌ های اضافی در روتین مراقبت از پوست خود برای درمان بیماری‌ های پوستی مختلف مانند خطوط ریز و حلقه‌ های تیره اعتقاد دارند.

زمانی که پوست فاقد رطوبت باشد خطوط ریز بیشتر نمایان می شوند، بنابراین اکثر کرم های دور چشم با مرطوب کننده ها و ویتامین های مغذی فرموله می شوند.

به عنوان مثال، کرم چشم  Sulwhasoo Timetreasure Invigorating Eye Cream حاوی آنتی اکسیدان ها و جینسینگ است تا آبرسانی و پرحجم شدن پوست را بهبود ببخشد، مخصوصاً برای ناحیه چشم. 

 برای استفاده از این موارد، از انگشت کوچک خود استفاده کنید تا کرم دور چشم‌ تان را به آرامی زیر چشم‌ ها و اطراف کل استخوان مدار چشم بزنید. 

خیلی به خطوط آب چشمان خود نزدیک نشوید، در غیر این صورت ممکن است چشم ها را تحریک کنید. 

 

مرحله 9: روغن صورت را در بالای همه چیز بزنید 

از آنجایی که روغن های صورت مرطوب کننده نیستند، بلکه نرم کننده و مسدود کننده هستند – به این معنی که مانع پوست شما را تقویت و محافظت می کنند –

استفاده از آن ها در پایان روتین برای قفل و مهر و موم کردن تمام رطوبت در پوست مهم است.

ما روغن های صورت را توصیه می کنیم که غیر کومدون زا هستند و حاوی موادی می باشند که پوست را آبرسانی و تغذیه می کنند، مانند روغن جوجوبا، روغن آرگان یا روغن گل سرخ. 

 

مرحله 10: محافظت با SPF 

اگر از رژیم پوست شیشه ای خود در شب استفاده می کنید، روتین شما می تواند با روغن های صورت به پایان برسد. اما اگر از محصولات خود در طول روز استفاده می کنید، ضد آفتاب آخرین مرحله شما خواهد بود.

ضدآفتاب مهم‌ترین بخش رژیم مراقبت از پوست است، به‌ ویژه در کی‌ بیوتی (K-beauty) برای جلوگیری از علائم پیری و آسیب‌های ناشی از آفتاب اهمیت بالایی دارد.

پیشگیری کلید حفظ پوست سالم و درخشان است. این را به عنوان روشی در نظر بگیرید تا مطمئن شوید تمام تلاش‌هایتان برای دستیابی به پوست شیشه‌ ای بیهوده نیست و بی نتیجه نمی ماند –

به این ترتیب از پوست باطراوت و درخشانی که برای آن زحمت کشیده‌ اید نیز می توانید لذت ببرید.

 

منبع مقاله: https://www.instyle.com/how-to-get-glass-skin-7496366

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها