مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > مدرسه زیبایی > , , , , , , , > کاندیشن کردن موهای فرفری

کاندیشن کردن موهای فرفری

0
(0)

چگونه موهای فرفری خود را کاندیشن کنید

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ در مورد کاندیش کردن موهای فرفری برای شما اطلاعات کاملی را جمع آوری کرده ایم .

مراقبت از موهای فرفری می تواند چالش برانگیز باشد . مخصوصا اگر خشک و آسیب دیده باشند . استفاده از کاندیشنر معمولی، روغن های طبیعی و کاندیشنر عمیق می توانند فرهای موی تان را به درخشش و شفافیت قبلی و طبیعی خود باز گرداند و از آسیب های بیشتر جلوگیری نمایند .

 کاندیش کردن موهای فرفری

کاندیش کردن موهای فرفری

 

روش اول :

استفاده از کاندیشنر معمولی

 

1.کاندیشنر مورد نظرتان را انتخاب کنید. مطمئن شوید که از شامپو و کاندیشنری استفاده می کنید که مخصوص موهای فرفری فرمول بندی شده اند .

  • فرمول های سبک با مرطوب کننده ملایم برای فرهای درشت و موهای چرب بسیار گزینه عالی می باشند .
  • فرهای ریز و یا سیم تلفنی معمولا نیاز به مرطوب کننده کرمی دارند .
  • فرهای خشک، به کاندیشنری با مرطوب کننده یا روغن های سنگین نیاز دارند .
  • برای فرهای آسیب دیده، باید از یک کاندیشنری مخصوص موهای آسیب دیده استفاده کنید .
 کاندیش کردن موهای فرفری

کاندیش کردن موهای فرفری

 

  1. کاندیشنر را استفاده کنید . موهای فر معمولا بیشتر مستعد خشکی و آسیب مخصوصا در انتهای موها می باشند، زیرا انتهای موها قدیمی ترین و کهنه ترین بخش موها به شمار می روند. روی کاندیشن کردن انتهای موها تمرکز کنید و سپس آرام آرام به سمت ریشه موها پیش بروید. سعی کنید از کاندیشن بیشتری در انتهای موها و مقدار کمتری در ریشه موها به کار ببرید . این امر شکل طبیعی موهای تان را حفظ می کند و از انباشته شدن مواد چربی در قسمت ریشه موها جلوگیری می نماید .
     کاندیش کردن موهای فرفری

    کاندیش کردن موهای فرفری

  2. اجازه دهید که کاندیشنر به مدت 5 تا 20 دقیقه روی موهای تان بماند. حداقل اجازه دهید تا کاندیشنر روی موهای تان به مدت 5 دقیقه باقی بماند . اگر موهای شما به شدت آسیب دیده و به طرز عجیب و غریبی خشک می باشد، این مدت زمان را به 15 تا 20 دقیقه افزایش دهید .

 

 کاندیش کردن موهای فرفری

  1. موهای تان را با آب خنک آبکشی کنید. تمام موهای تان را بشویید، سعی کنید تا از آب خنک استفاده کنید تا چربی های طبیعی موهای تان را حفظ کنید و با بستن کوتیکول ها، موجب صاف و هموار شدن موهای تان شوید. از انگشتان خود یا یک شانه دندانه درشت در میان موهای خود استفاده کنید تا در حین شستشو، گره آن ها را نیز باز کنید.
  • از یک شانه دندانه درشت استفاده کنید که مخصوصا برای موهای فرفری بسیار پیچ و تاب خورده یا اصطلاحا سیم تلفنی، بسیار مناسب است.

 

 کاندیش کردن موهای فرفری

کاندیش کردن موهای فرفری

  1. از محصولات Leave-in استفاده کنید (اختیاری). بسیاری از شرکت ها، کاندیشنرها یا ماسک های موی Leave-in یا بدون نیاز به شستشو مخصوص موهای فر تولید می کنند. این محصولات موجب می شوند تا محافظت بیشتری از موهای خود به عمل آورید و هم چنین مدیریت و کنترل کردن فرهای موهای تان را ساده تر می سازند. از این کاندیشنرها، بر اساس دستورالعمل های موجود روی بسته استفاده کنید ، موهای تان را بشویید و اجازه دهید به همان شکل روی موهای تان بمانند و سپس هر طور که دوست دارید موهای تان را حالت دهید .
 کاندیش کردن موهای فرفری

کاندیش کردن موهای فرفری

  1. اجازه دهید موهای تان در مجاورت هوا خشک شوند . خشک شدن موها در معرض هوای آزاد، بهترین راه برای جلوگیری از آسیب و وز شدن موهای فر است. اگر به طور کلی دوست دارید از سشوار استفاده کنید تا حالت موهای تان را حفظ کنید ، روش های دیگری را برای فر و صاف نمودن موهای تان امتحان کنید .

 

 کاندیش کردن موهای فرفری

کاندیش کردن موهای فرفری

 

  1. سعی کنید از پایین ترین دمای ابزارهای حرارتی استفاده کنید. حرارت بسیار بالا می تواند به موهای فرفری شما آسیب بزند. اگر از اتو موی فر کننده، اتو موی صاف کننده و یا شانه های حرارتی استفاده می کنید، سعی کنید دمای آن ها را به حداقل کاهش دهید. سعی کنید در هنگام خرید اتو موی فر کننده، قطر عریض آن را انتخاب کنید تا مجبور نشوید در استفاده از اتوی مو برای موهای تان زیاده روی کنید.

 

روش دوم :

کاندیشن کردن موها با روغن ها

 کاندیش کردن موهای فرفری

کاندیش کردن موهای فرفری

1.روغن صحیح و مناسب با موهای تان را انتخاب کنید. روغن ها روش طبیعی برای کاندیشن کردن موهای فر، بدون استفاده از مواد شیمیایی و یا انباشته شدن بقایای محصولات روی موها می باشند. این که چه روغنی باید استفاده کنید به بافت و سلایق شخصی خودتان بستگی دارد.

  • روغن جوجوبا یک روغن سبک است که نسبت به گزینه های دیگر، کمتر روی موها چرب احساس می شود. این روغن برای همه انواع موهای فر مناسب می باشد، اما مخصوصا برای فر های درشت بسیار گزینه عالی در نظر گرفته می شوند.
  • روغن نارگیل در نفوذ کردن به تارهای مو برای تقویت هر چه بیشتر آن ها بسیار عالی عمل می کند و گزینه ایده آلی برای موهای افراد آمریکایی- آفریقای می باشد. برخی مردم ممکن است رایحه روغن نارگیل را دوست نداشته باشند.
  • روغن زیتون و روغن دانه انگور یک روغن با ضخامت متوسط است که برای فرهای متوسط تا ریز مناسب می باشد. در کنار نرم و لطیف کردن موها و ایجاد درخشش و شفافیت، روغن زیتون می تواند به خارش و شوره پوست سر کمک کند. تنها به یاد داشته باشید که روغن زیتون دارای رایحه قوی است که ممکن است هر کسی آن را دوست نداشته باشد.

 کاندیش کردن موهای فرفری

  1. روغن مورد نظر خود را با آب ولرم، گرم کنید. روغن گرم به راحتی روی موها استفاده می شود، زیرا معمولا این روغن ها به صورت مایع می باشند. روغن را در مایکروویو یا روی اجاق گاز حرارت ندهید- این امر موجب سوختگی تارهای موی شما می شود. در عوض محفظه روغن را درون یک کاسه آب ولرم قرار دهید تا زمانی که بدنه آن گرم شود.
  • بهتر است روغن نارگیل را تا زمانی که به طور کامل ذوب شود، حرارت دهید، زیرا روغن نارگیل در دمای اتاق به صورت جامد می باشد. در هر صورت اگر هوا به اندازه کافی گرم است، اجازه دهید روغن نارگیل خود به خود ذوب شود.

 

 کاندیش کردن موهای فرفری

  1. از لباس های خود مراقبت کنید. روغن ها می توانند لباس ها را برای همیشه لکه دار کنند، از این رو مطمئن باشید که قبل از شروع، از روپوش، پیشبند و یا پلاستیک ضد آبی روی لباس های خود استفاده می کنید.

 کاندیش کردن موهای فرفری

 

  1. روغن را به موهای تان بزنید، سعی کنید از انتهای موها شروع کنید. حدوداً 30 میلی لیتر از روغن را برای شروع بر دارید و اگر به مقداری بیشتری نیاز دارید، می توانید اضافه کنید. از انتهای موهای خود شروع کنید و به سمت ریشه موها بروید. از انگشتان یا شانه دندانه درشت در حین استفاده از روغن، استفاده کنید. مراقب باشید که روغن را مستقیما روی پوست سر خود پخش نکنید که منافذ پوست سر را می بندد.

 کاندیش کردن موهای فرفری

  1. اجازه دهید تا روغن به مدت 5 تا 20 دقیقه به تارهای مو نفوذ کند. اجازه دهید تا تارهای مو، روغن را جذب کنند و از مواد مغذی و خاصیت ترمیم کنندگی آن بهره ببرند. روغن را به مدت 5 دقیقه روی موهای تان قرار دهید. اگر موهای تان به شدت آسیب دیده می باشند، می توانید روغن را بیش از 20 دقیقه روی موهای تان قرار دهید.

 کاندیش کردن موهای فرفری

  1. موهای خود را با آب سرد بشویید. آب سرد می تواند خواص درمانی روغن مورد نظر را در تارهای موی شما حفظ کند. دقت داشته باشید که پاک کردن روغن از روی موها ممکن است نسبت به کاندیشنرهای معمولی، مدت زمان بیشتری به طول بیانجامد. از این رو مطمئن شوید که تمام روغن را از موهای خود پاک می کنید. در غیر این صورت اگر روغن روی موها باقی بماند، موجب چرب به نظر رسیدن آن ها می شود. سپس اجازه دهید تا موهای تان در مجاورت هوا خشک شود.

 

 

روش سوم :

استفاده از روش کاندیشنر عمیق

 

 کاندیش کردن موهای فرفری

1.یک کاندیشنر عمیق انتخاب کنید . کاندیشنر عمیق می تواند موهای بسیار فرفری و وز را رام و قابل کنترل کند . این محصول برای درمان موهای آسیب دیده نیز مناسب است . مطمئن شوید که کاندیشن عمیق مورد نظر شما برای موهای فرفری طراحی شده است . بهترین کاندیشنر عمیق مناسب موهای شما دارای مواد تشکیل دهنده ای از جمله شی باتر، روغن آووکادو، کراتین، روغن آرگان و روغن نارگیل می باشد . شما هم چنین می توانید کاندیشنرهای عمیق حاوی پروتئین را خریداری کنید تا موهای بسیار آسیب دیده خود را درمان نمایید- به دنبال مواد تشکیل دهنده ای از جمله کلاژن هیدرولیز شده، پانتول، پروتئین دانه سویا و گلیکوپروتئین باشید .

 کاندیش کردن موهای فرفری

  1. از کاندیشنر عمیق مطابق با دستورالعمل های آن استفاده کنید. از انتهای موها شروع کنید و به سمت ریشه موها بروید، درست مانند کاری که در استفاده از کاندیشنر معمولی انجام می دهید. کاندیش کردن موهای فرفری
  2. موهای تان را حرارت بدهید (اختیاری). این مرحله اختیاری است، اما می تواند کوتیکول های مو شما را باز کند و هم چنین به کاندیشنر اجازه می دهد تا عمیق تر به تارهای مو نفوذ کند. استفاده از سشوار روی موهای فرفری می تواند موجب آسیب آن ها شود، از این رو از سه تا چهار حوله دستی که اندکی با آب سرد مربوط کرده اید، استفاده کنید و دور سر خود بپیچید و یا می توانید آن ها را به مدت یک تا دو دقیقه در مایکروویو گرم کنید. حالا اجازه دهید تا این حوله های دور سر شما به مدت 5 تا 10 دقیقه به همان ترتیب بمانند.

 

  1. موهای تان را با آب خنک بشویید. موهای تان را تماما با آب خنک بشویید تا هیچ اثری از کاندیشنر باقی نماند. شما می توانید در حین شستشو، با انگشتان یا استفاده از یک شانه دندانه درشت، گره موهای تان را نیز باز کنید.

 کاندیش کردن موهای فرفری

  1. موهای تان را بشویید. مانند همیشه موهای تان را با شامپو مخصوص موهای فر بشویید . مطمئن باشید که موهای تان را قبل از آبکشی، با حرکات به سمت پایین ماساژ می دهید- این امر از به وجود آمدن گره موها جلوگیری می کند . شما هم چنین می توانید بعد از آن، از یک کاندیشنر معمولی استفاده کنید تا خاصیت کاندیشنر عمیق را تثبیت کنید، اما واقعا نیازی نیست .

 کاندیش کردن موهای فرفری

  1. موهای تان را تقسیم بندی کنید . اگر موهای بلندی دارید، آن ها را به 6 تا 8 دسته تقسیم کنید تا راحت تر روی آن ها کنترل داشته باشید. سپس با انگشتان یا یک شانه دندانه درشت، گره موهای تان را باز کنید ، اما حتما به آرامی و با ملایمت این کار را انجام دهید زیرا موهای خیس بیشتر مستعد آسیب و شکنندگی می باشند .

 کاندیش کردن موهای فرفری

  1. از محصولات بیشتری استفاده کنید . اگر می خواهید از بیگودی، محصولات حالت دهی به موها یا  ماسک مو ی Leave-in (بدون نیاز به شستشو) استفاده کنید، بهتر است قبل از خشک شدن موهای تان، از آن ها استفاده کنید .

 کاندیش کردن موهای فرفری

  1. استفاده از کاندیشنر عمیق را تکرار کنید . کاندیشنر های عمیق برای استفاده روزانه ساخته نشده اند ، اما شما باید به طور منظم از آن ها استفاده کنید. اگر موهای شما آسیب دیده است ، هر هفته از کاندیشنر عمیق به کار ببرید، در غیر این صورت، مصرف آن یک بار در ماه کفایت می کند .

 

 

منبع مقاله :

https://www.wikihow.com/Condition-Curly-Hair

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها