مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > مدرسه زیبایی > , , , , , , > همه چیز در مورد ویتامین سی

همه چیز در مورد ویتامین سی

1
(1)

همه چیز در مورد ویتامین سی

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ تمام آنچه و همه چیز در مورد ویتامین سی را که باید بدانید به شما خواهیم گفت .

بی دلیل نیست که سرم های ویتامین سی افسانه ای هستند ! آنها واقعا کار سازند .  ناهماهنگی رنگ پوست ، بافت ضخیم ، خطوط عمیق ، لک جوش و بیحالی کلی ، شما میتوانید اکثر ناراحتی های پوستی را نام ببرید و به احتمال خیلی زیاد ویتامین سی میتواند این مشکلات را حل کند . ولی این ماده چگونه روی پوست عمل میکند ، آیا روشنی و صافی پوست به دلیل آنتی اکسیدان هایی است که در آب پرتقال هم یافت میشود ؟ در این مقاله از متخصصین میخواهیم تا فواید ویتامین سی را در مراقبتهای پوستی بررسی کنند .

همه چیز در مورد ویتامین سی

 

ویتامین سی چیست ؟

در مورد پوست باید بگوییم که ویتامین سی یک آنتی اکسیدان قوی است که رادیکال های آزاد را خنثی میکند و به دلیل خواص آنتی اکسیدانی که دارد به فرایند بازسازی پوست کمک کرده و باعث ترمیم سلول های آسیب دیده پوست میشود . بنابراین همانطور که غذاهای غنی از آنتی اکسیدان در مبارزه با رادیکال های آزاد به بدن شما کمک میکنند ، آنتی اکسیدان های موضعی نیز به در مبارزه با آسیب های UV و آلودگی هوا به پوستتان کمک خواهند کرد . آنتی اکسیدان ها میتوانند با خنثی کردن تولید مولکول های واکنشی به نام رادیکال های آزاد آسیب های سلولی را کاهش داده و یا به طور کلی از آن جلوگیری کنند و باعث سلامت سلول های بدن و پوست ما شوند .

این قدرت مبارزه با رادیکال های آزاد کمک میکند تا نشانه های پیری زودرس را عقب بیاندازیم . با خنثی کردن این رادیکال های آزاد ویتامین سی از پوست ما در برابر اشعه سرطان زای UV  نیز مراقبت میکند .

همه چیز در مورد ویتامین سی

فواید دیگر ویتامین سی برای پوست

جالب است بدانید که فواید ویتامین سی تنها به آنتی اکسیدان های آن محدود نمی شود . ویتامین سی به دلیل حالت فوق اسیدی که دارد میتواند به ترمیم پوست و افزایش تولید کلاژن سازی و خواصیت ارتجاعی آن کمک کند . کلاژن و الاستین هر دو فیبرهای پروتینی طبیعی هستند که باعث سفتی و محکمی پوست میشوند . بنابراین با کمک به تولید کلاژن ویتامین سی میتواند نشانه های پیری را از شما دور کند .

 

همینطور ویتامین سی خواصی دارد که باعث کنترل میزان تولید ملانین است که اختلال در آن باعث ایجاد مشکلاتی چون هایپرپیگمنتیشت و ایجاد لک های تیره روی پوست می شود .

ویتامین سی به خودی خود باعث روشن شدن پوست میشود و لک های قهوه ای را بدون ایجاد اختلال در پیگمنتیشن طبیعی پوست از بین می برد .

همه چیز در مورد ویتامین سی

چگونه میتوانید از ویتامین سی در مراقبتهای روتین پوستی خود بهره ببرید ؟

بیشتر متخصصین پوست هم عقیده هستند که بهترین محصول حاوی ویتامین سی سرم آن است ، سرم ها از کرم و تونر ها تاثیر بیشتری دارند ، همینطور اضافه کردن ویتامین ای به این مراقبت تاثیر آن را چندین برابر خواهد کرد .

اسید آسکوربیک خالص هم میتواند به خوبی به داخل پوست نفود کند ، تاثیر ویتامین سی زمانیکه با سایر آنتی اکسیدان ها و ویتامین سی مخلوط میشود چندین برابر شده و با هم به راحتی میتوانند از پوست در برابر تاثیرات مخرب رادیکال های آزاد محافظت کنند.

شاید متوجه این قضیه شده باشید که اکثر سرم های ویتامین سی در ظروف تیره ارائه میشوند ، دلیلش هم این است که ویتامین سی وقتی در معرض نور و یا باد قرار میگیرد خاصیت خود را از دست میدهد . به طور کلی شما باید قبل از مرطوب کننده خود از سرم استفاده کنید .

اگر برای اولین بار میخواهید از ویتامین سی در مراقبت پوستی خود استفاده کنید پیشنهاد میکنیم از کم شروع کرده و تنها به چند قطره سرم بسنده کنید. سرم های 5 درصدی مناسب پوست های حساس هستند و بعد میتوانید رفته رفته آن را به 20 درصد افزایش دهید . سایر مدل های ویتامین سی در مراقبت های پوستی با نام های تتراهگزیلدسیل اسکوربات ، فسفات اسکوربیل مگنزیوم و اسکوربات متیلسیلانول وجود دارند .

 

چه کسانی نباید از ویتامین سی استفاده کنند ؟

کسانیکه پوست های خیلی حساسی دارند امکان دارد دچار آلرژی و قرمزی پوست بشوند . اگر شما هم پوستی حساس دارید از مقادیر خیلی کمی ویتامین سی روی پوست خود استفاده کنید . و در ابتدا سعی کنید محصول را روی قسمتی کوچک از پوست آزمایش کنید .

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 1

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

    جهت یابی

    بازدیدهای اخیر

    Close
    مشاهده شده

    به تازگی بازدید شده

    بستن

    دسته بندی ها