مجله آنلاین آرایشی و بهداشتی 70رنگ > مدرسه زیبایی > , , , , , > نکات مختلف برنزه شدن

نکات مختلف برنزه شدن

0
(0)

بررسی روش های مختلف برنزه شدن و نکاتی که باید بدانید

در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی هفتاد رنگ مطالبی در مورد نکات مختلف برنزه شدن برای شما عزیزان گرد آوری کرده ایم .

نور آفتاب

دراز کشیدن زیر نور آفتاب یکی از بهترین روش ها برای برنزه کردن است . و شاید اگر مشکلات لایه اوزن و میدان مغناطیسی طبیعی وجود نداشت روش های دیگر برنزه شدن اختراع نمیشدند . به طور کلی اشعه ماورای بنفش به سه حالت UVB ، UVA  و UVC وجود دارد که البته اشعه UVC از لایه ازن عبور نمیکند و خطری برای پوست ندارد  و ما برای آفتاب گرفتن تنها از دو نوع استفاده می کنیم . دو اشعه دیگر با تولید ملانین که رنگدانه های پوست شما تیره می کند باعث برنزه و زیبا شدن آن می شوند . با این حال اگر اثرات این اشعه ها نیز گنترل نشود . باعث پیری و یا حتی سرطان پوست می شوند. روش اصلی آفتاب گرفتن دراز کشیدن در آفتاب است که در ادامه سعی میکنیم بایدها و نبایدهای این روش را بررسی کنیم .

در این روش مدت زمانی که زیر آفتاب هستید و زمانی که به پشت و سپس به رو دراز کشیده اید خیلی مهم است . بیشترین میزان آفتاب از 10 صبح تا 4 بعد از ظهر است .

نکات مختلف برنزه شدن

پیشنهاد ما :

پیشنهاد می کنیم 24 تا 48 ساعت قبل از آفتاب گرفتن حتما با استفاده از موم و یا تیغ موهای زائد را بدنتان جدا کنید . حتی آقایان هم باید این کار را انجام بدهند . این کار باعث می شود تا پوستتان خودش را ترمیم کنید .

حتما از مرطوب کننده و یا نرم کننده استفاده کنید و آن را روی تمام نقاط بدنتان از جمله آرنج ، زانو و قسمتهای خشکتر بمالید.

سعی کنید به تدریج آفتاب بگیرید . شما نباید انتظار داشته باشید که بدنتان با یکبار در آفتاب خوابیدن طلایی و زیبا شود و باید حتما این کار را در دفعات و هر بار در مدت کمی انجام بدهید .

 

هر پوستی نیازهای خاص خودش را دارد اگر پوست و موهایتان روشن است مقدار پیگمنت های شما از کسانی که پوست تیره دارند کمتر بوده و باید میزان کمتری را زیر آفتاب بمانید .

نکات مختلف برنزه شدن

چه کرمی استفاده کنید :

کرم ها و روغنهایی با SPF بین 15 تا 20 می توانند جلوی آسیب آفتاب را بگیرند و در کنار آن اجازه بدهند پوست شما برنزه شود . البته باید دقت کنید که تاثیر کرم ضد آفتاب حداکثر 3 ساعت است و باید بعد از این مدت آن را تمدید کنید . برای اینکه سریع برنزه شوید از SPF پایین تر و یا روغن هایی که SPF ندارند استفاده نکنید چرا که آسیبی که این کرم ها به پوست شما می زنند جبران نشدنی است .

بعضی از قسمتهای بدن شما که کمتر در معرض آفتاب قرار میگیرند به پوشش بیشتری نیاز دارند چرا که به راحتی دچار سوختگی می شوند . شما می توانید قبل از اینکه روی این نقاط روغن بزنید از یک لایه کرم ضد آفتاب استفاده کنید .

رطوبت رسانی را فراموش نکنید و زمانی که زیر آفتاب هستید باید حداقل بین 2 تا 4 لیتر آب بنوشید . نوشابه و سایر نوشیدنیهای گازدار بیشتر آب بدن شما را تبخیر می کنند .

توصیه مهم :

مراقبت از چشم ها را هم در نظر داشته باشید و حتما از عینکی با UV حداقل 400 استفاده کنید . برای پوشش بیشتر بد نیست زمانی که به رو دراز کشیده اید دستمالی را زیر یا روی عینکتان قرار دهید .

 

برای امتیازدهی بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز دهندگان : 0

تاکنون امتیازی به این مطلب داده نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

جهت یابی

بازدیدهای اخیر

Close
مشاهده شده

به تازگی بازدید شده

بستن

دسته بندی ها